Gå til innhold

Pesslaad's prosjekt, BMW E30 320/325 coupe


Pesslaad
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. Etter nesten 2 år uten bmw så har jeg endelig skaffet meg en igjen :) Bilen trenger en del omsorg både i understell, karroseri og interiør. Har allerede lagt noen planer klare men kommer flere etterhvert \:D/ Godt å være tilbake i bmw miljøet :-)

 

Legger ved bilde av bilen 

20160407_125127.jpg20160407_125141.jpg20160407_125204.jpg

I følge han jeg kjøpte bilen av står det 325 motor i den med effektanlegg, 5 bolts understell som skal være fra m3, men om det stemmer at det er fra m3 er ikke jeg helt sikker på. Om noen kjenner igjen til bilen så hadde det hadde vært arti å fått litt info om den 8) Skal komme tilbake om planer litt senere, men i første omgang skal understellet ned og overhales, har bestilt nye powerflexforinger og skal ta en ny runde med bestilling fra koed senere :-)

 

Planer for bilen:

Motor

- Bytte regreim og strammer

- Vannpumpe

- Radiatorvifte

- Oljeskift og filter

- Toppdeksel pakning

- Div kjøleslanger

- Div vakumslager/belg

Har en M50B25TU og m3 girkasse liggenes som jeg har lyst å sende inn en søknad på og få godkjent den i E30'en. Frister med tanken på turbo B)

 

- Drivverk

- Ned med understell foran å bak

- Bytte alle foringene til powerflex

- Bytte bremseskjold

- Bytte speedometer sensor

- Bytte bremserør/slanger

- Bytte mansjetter/fikse

- Pusse ned hele understellet og male opp igjen

- Bytte styrestag

- Få tak i stabstag bak med alt av tilbehør

- Bytte tannstang kanskje, mulig e36 tannstang?

++ mye mer :)

 

- Karroseri

- Fjerne rust

- Bytte kanaler (ytre og indre)

- Fikse dørken på begge sidene fremme

- Fikse småhullene i dørken

- Fjerne rusten under sikringsboksen eller bytte ut

- Slipe bort gamle støvet under bilen og male opp på nytt igjen

- Lakkere bilen opp igjen

- Fjerne rusten på bensintanken og lakke den

- Forskjermer

 

- Diverse utvendig og innvendig

- Bytte frontlykter-

- Bytte grill/lakkere opp igjen det som står på

- Fikse hornet

- Bytte ut div pærer

- Nye blinklys

- Tåkelys

- Ny styling

- Bytte taktrekk

- Nytt ratt (X)

- Rydde litt i ledninger

- Få tak i plastdekser som mangler

- Nye framstoler og dørtrekk

- Midtkonsoll framme

- Fikse spylevæske systemet

- Bytte speedometer

- Panservaier

- Høytalere/sub - CD spiller

 

Er dette som jeg kom på i farten, mulig jeg har glømt noe, men håper å få gjort mest mulig av disse planene :

Endret av Pesslaad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det her blir spennende! Godt å få deg tilbake i BMW-miljøet!

Du er jo en som gjennomfører så har troa på at dette blir knallbra!
Du finner fort ut om motoren er en M20B20 eller B25 ;)

Endret av Nyheim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Nyheim skrev:

Det her blir spennende! Godt å få deg tilbake i BMW-miljøet!

Du er jo en som gjennomfører så har troa på at dette blir knallbra!
Du finner fort ut om motoren er en M20B20 eller B25 ;)

Motoren skal ut for en liten makeover, så da finner man det fort ut :) Ingen som vet kmstand på regreim å hvor gammel den er, vannpumpe er gåen, dårligere slanger osv. Så den trenger en liten runde med kjærlighet før den kan kjøres på veien med :) Håper prosjektet går greit, får både hjelp av Joakim og Håvard. Regner med at Håvard blir den som hjelper meg med karroseriet når det skal kappes og sveises og Joakim er med hele veien på prosjektet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, DK2 skrev:

Hei! Gratulere me E30! Trenger litt pleie den ja..Denne har vell gådd rundt myre/harstad de siste 5-6 årene:wink:

Hei. Ja det kan stemme ganske godt. Har prøvd å ringe han på myre for å høre med han om info om bilen, men trur han er på havet for øyeblikket :) Bor du der i området eller kjenner til bilen? :D Bilen trenger sårt med pleie :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, DK2 skrev:

I 2014 da jeg vurderte å kjøpe den: 84 model 320/325i kvasskam å grenrør å sports eksos, m3 understell, nye felga å dekk, 2 sett styling, nytt momo ratt 

image.jpegimage.jpegimage.jpegimage.jpeg

 

Ja da stemmer det ganske godt med det han forrige eieren sa til meg :D Får prise meg lykkelig med at det står m3 understell på den :) Mangler stabstag bak er det eneste.. Passer stabstag om en hverandre på E30 bak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Pesslaad skrev:

 

Ja da stemmer det ganske godt med det han forrige eieren sa til meg :D Får prise meg lykkelig med at det står m3 understell på den :) Mangler stabstag bak er det eneste.. Passer stabstag om en hverandre på E30 bak?

Det vet jeg ikke, men hva planer har du med denne? Få skilt på den til ACR?😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, DK2 skrev:

Det vet jeg ikke, men hva planer har du med denne? Få skilt på den til ACR?😃

Planene er å bytte ut det som er rustet på karroseriet, overhale understell med foringer, styrestag, bremseskjold osv. Ta ut motor og ta en lett gjennomgang, bytte forskjermene, iværtfall den ene. Bytte ut stylingen med noe annet, tips? :DHar lyst å lakkere hele bilen opp igjen, gjerne samme farge som bilen har per dags dato da jeg liker fargen :) Bytte ut framstoler og få ryddet innvending. Frister å få skrapet rent hele undersiden og male opp igjen, men skal ha tid til alt å.. Er også avhengig av 2 andre som må ha tid å hjelpe meg i ny og ned :) Trur det blir dårlig med ACR i år :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, DK2 skrev:

Mye rust? 

Har litt rust i dørk og torpedo på min e30 selv

Har ikke fått helt oversikt enda, men begge hjørnene framme tror jeg, noe rust på kanaler, har ikke fått sett sikkelig enda pga sideskjørtene står på, litt rust i gulvet på førersiden foran og bak iværtfall. Ser at det er litt rust gjennom lakken under sikringboks og litt på frontplata. Skal ut med hele gulvteppet for å få ett skikkelig overblikk :) Har heldigvis en helt ribbet delebil, sedan fra samme årgang som er bra på de områdan heldigvis, som man kan hente litt deler fra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er bilen kommet inn i garasjen og står til tørk :D Satser på kompisen er hjemme i morgen siden bilen står i garasjen hos han. Blir demontering av fangere, sideskjørt, panser og ut med gulvteppe i morgen, iværtfall det som står på planen :D

 

20160407_211155.jpg20160407_211218.jpg20160407_211207.jpg20160407_211228.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...