Gå til innhold

Pesslaad's prosjekt, BMW E30 320/325 coupe


Pesslaad
 Share

Anbefalte innlegg

I grunnen så burde ikke det vært lovlig med slikt på E30, ser helt pyton ut ](*,)

 

Er forøvrig ferdig med delebilen for øyeblikket. Ble ikke hentet så mye karosserideler som jeg trudde da sveiser min ville heller lage noe av delene selv :P Men fikk henter mye duppeditter og annet småsnacks, deriblant også ledningsnett til lysene foran om de er lik :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoi! Har glømt å opptatere her, ikke at det har vært så mye å skrive om da :P Har måtte ventet på kompisen min som har jobbet lange dager og jeg selv har vært litt på kurs/møter så har ikke tiden strekt helt til :P

Men siste forskjerm er tatt av, varmskjold under er demontert og girkassen er tatt ut :D Kompisen min begynte litt svakt med motoren min og holdt på med å bytte toppdekselpakning men ble ikke ferdig før vi tok kveld. Men ble en shining i garasjen og ordnet plass til alle delene jeg bestilte på en hyller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående lyktene jeg kjøpte på koed så har disse helt andre kontakter en mine org i bilen, er det forskjellig kontakter i preface og facelift?

 

Noen som vet hvor mye man må space en E36 tannstang på E30 får å gå klar?

 

Og sist å ikke minst, så studerte jeg litt med dette å løsne sikringsboksen til den tiden motorrommet skal lakkes, må man ta ut dashbordet for å kunne få løsnet litt på ledningsnettet slik at man klarer å flytte sikringsboksen til sides? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Har vært ganske stille her da jeg har  vært mye borte på jobb, både på vestlandet og finnmarka. Så bilen har ikke blitt rørt :-( 

Men sitter på tanken å bestille senkesett eller coilovers å lure på hva man skal gå for. Har sett litt på kw men er usikker på hvordan type.. Anbefalinger? :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har vært i en utforkjøring i forrige uke og knust nedre ryggvirvel og blitt operert. Så her kommer det til å bli en lang stans til jeg har fått trent meg opp igjen og kan gå :( Har heldigvis hatt stor framgang på denne korte tiden til nå, så får håpe at det ikke tar alt så for mange måneder til jeg kan reise hjem og skru videre :/

 

Men har sport om spørsmål i tråden tidligere så setter veldig stor pris om noen kan komme med kloke ord, så kan man i det minste ligge her å planlegge litt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...
  • 1 month later...

Nei har ikke det, gått mye tid i trening for å komme seg i form etter ulykken min, også har broderen okkupert garasjen med en annen bil som har stått der i evigheter.. Når den bilen kommer ut så er planen å sette bilen på bukker og ta ned forstilling/bakstilling og shine dette opp igjen :-) Noen som vet hvor store shimsene må være til tannstanga ved bruk av fra e36?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
On 15.3.2017 at 21.19, Pesslaad skrev:

Nei har ikke det, gått mye tid i trening for å komme seg i form etter ulykken min, også har broderen okkupert garasjen med en annen bil som har stått der i evigheter.. Når den bilen kommer ut så er planen å sette bilen på bukker og ta ned forstilling/bakstilling og shine dette opp igjen :-) Noen som vet hvor store shimsene må være til tannstanga ved bruk av fra e36?

Nå er den bilen ute av garasjen og ute av livet mitt:-P Så nu er det bare å sette i gang😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe joda, men skal jo ha tid til alt nå som hus er kjøpt i tillegg :shock: 

Men uptades for de som følger med her inne på tråden så har det skjedd litt med bilen siden sist gang det ble opptatert her inne. Bilen er nesten helt ferdigribbet innvendig, gjenstår siste rest av ledningsnett, fram og bakrute, taktrekk, varmeregister og rattstamme å slikt, men usikker om de 2 sistnevnte blir ståanes igjen :? Men oppi alt dette her så ble jo det oppdaget enda mere rust selvfølgelig..

Planen videre når resten er tatt ut er å hive bilen på bukker og ta av for- og bakstilling og modifisere motorbukker fra biltema og henge bilen opp på det. Har aldri gjort dette før, så tips med hvor mye man burde forlenge motorbukkene, hvordan dere gjør med festeanordinger til bilen setter jeg veldig stor pris på om noen kan dele info om :-)

 

Legger ved bilder av rusten jeg oppdaget under demontering innvendig i bilen.20170803_132654.thumb.jpg.2f217b08bfc10d5640575e1863dff06f.jpg20170803_132829.thumb.jpg.3eedc0fe03143acbb39b55ac294f71e7.jpg20170803_132837.thumb.jpg.069436163575a5b8c2b5d5b7276538c5.jpg20170803_132705.thumb.jpg.f773b968d4707498f0459fcf9635ef17.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...