Gå til innhold

min 330e


 Share

Anbefalte innlegg

Hentet ut min nye 330e i dag, storfornøyd hittil. Kjørt en tunet 330d '09 tidligere og denne føles ikke så veldig mye svakere, selv om jeg enda ikke har gått så høyt på turtallet. Fantastisk bil å kjøre, litt uvant med dette elektriske opplegget men tror det blir bra. Dro på litt på utstyrsfronten, liker litt gadgets.

Utstyrslisten og noen bilder, var dessverre litt trangt på Bilia men fikk tatt noen få bilder i hvert fall:

 

0248 Oppvarmbart ratt

02TE Automat med girhendler

02VB Dekktrykksmonitor

02VL Variabel sportstyring

0320 Bortfall av modelbetegnelse

0337 M Sportspakke

LMfelg Mdobbelteke Orbit-grey 442 19"

Sportsseter foran

Int.trim fin Alu, finely brushed lengthwise w.highlight trim fin.Black highgloss

Tåkelys LED

M Sportsfjæring

M Sportsratt i skinn

M Aerodynamikkpakke

Individual Shadow Line, høyglans

Individual antrasitt taktrekk

03AG Ryggekamera

0420 Solbeskyttede vinduer

0430 Automatisk avblendbart sidespeil førerside

0431 Aut. avblendbare innvendige speil

0465 Gjennomlastingssystem

0475 Safirsort metallic

0502 Lyktespylersystem

0521 Regnsensor

0534 Klimaautomatikk

0575 Ekstra 12V-uttak

05AC Fjernlysassistent

05DC Nedfellbare hodestøtter bak

0654 DAB+ radio

0688 Harman Kardon høyttalersystem

06AM Real Time Traffic Information

06AR Internet

06WA Instrumentkluster med utøket innhold

07LF Model M Sport

Oppbevaringspakke

Park Distance Control (PDC)

Lyspakke

Active cruise control med Stop&Go

08TH Speed Limit Information

0ZIP Innovasjonspakke

Adaptive LED lykter

Lane Change Warning

Active Protection

Driving Assistant

Head-Up Display

0ZNN Navigasjonspakke

Navigasjonssystem Professional

ConnectedDrive Services

Bluetooth Professional

LCSW Dakotaskinn Sort

Sort BMW Performance grill

2016-04-07 20.07.53.png

2016-04-07_12.19.05.jpg

2016-04-07_12.21.15.jpg

2016-04-07_12.37.54_HDR-2.jpg

2016-04-07_12.38.03_HDR-2.jpg

 

Edit: Klarte visst å legge denne i feil forum gitt.

Endret av sluquet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med kjempefin bil, en av de tøffeste hybridene på markedet :) Kunne virkelig tenkt meg en slik selv, men da måtte elbilen til madammen ha blitt ofret... Så lenge man er nøye med å lade så skal vel ikke forbruket være så ille heller?

Send en forspørsel til en moderator så flytter de tråden til riktig sted ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det! Ser ut til at en moderator allerede har flyttet tråden, takk til vedkommende :) Litt tidlig å si noe om kombinert forbruk, men tror ikke det skal bli så ille. Følte tiden var inne for ny bil nå etter nesten tre år med E92, og når hele maset om dieselforbud i Oslo begynte å murre var det lett å overbevise seg selv om at det var lurt å kvitte seg med dieselbilen nå.

Kjøpte bilen helt uprøvd (har ikke engang prøvd en vanlig F30), og er mest overrasket over hvor mye mer avansert den fremstår i forhold til min gamle E92, var ikke klar over at det hadde skjedd så mye på syv år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er stor forskjell på E9* og F3*, kanskje større forskjell enn mellom tidligere modellskifter. Spesielt teknisk. Spennende model, gratulerer så mye flott bil! Ifht effekten så er den umiddelbar, du får også mest opplevelse i bunn, med tanke på hjelpen ifra eldriften. Spent på forbruket ditt, tenkte å teste denne en av dagene selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med vanvittig flott bil. Det er utrolig hvor mye LCI gjør på F3x og endelig fremstår modellen så moderne den burde gjort fra starten av. Jeg vurderer en hybrid ved neste bilbytte og har snust litt på 330e selv, så det skal bli spennende å høre dine erfaringer med modellen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, sluquet skrev:

Takk for det! Ser ut til at en moderator allerede har flyttet tråden, takk til vedkommende :) Litt tidlig å si noe om kombinert forbruk, men tror ikke det skal bli så ille. Følte tiden var inne for ny bil nå etter nesten tre år med E92, og når hele maset om dieselforbud i Oslo begynte å murre var det lett å overbevise seg selv om at det var lurt å kvitte seg med dieselbilen nå.

Kjøpte bilen helt uprøvd (har ikke engang prøvd en vanlig F30), og er mest overrasket over hvor mye mer avansert den fremstår i forhold til min gamle E92, var ikke klar over at det hadde skjedd så mye på syv år.

Ja det er ett trygt valg for dere i Oslo, så det forstår jeg veldig godt. Eneste er at jeg synes det er helt på trynet at ladbare hybrider ikke får noen fordeler på lik linje med elbiler. Synes i det minste de kunne fått halv årsavgift og gratis bompassering. Når man kjører de på strøm så er de vel så miljøvennlige som en elbil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelige tilbakemeldinger. Brukte bilen til jobb i dag for første gang og det er jo denne distansen den kommer til å bli brukt mest, Slependen - Majorstua. Da jeg kjørte hjemmefra var batteriet på ca 88%, når jeg kom frem var det på rundt 25% så det er jo absolutt akseptabelt. Kjørte i eco-pro mode hele veien og eneste gangen bensinmotoren startet var i akselerasjonsfeltet inn på E18 i Sandvika. Hadde det ikke vært for bompengene hadde jo turen vært "gratis". Første gang jeg kjører så langt inn i Oslo at 3D-visningen i kartet virker, stor forskjell fra gamlebilen.

 

 

2016-04-08 08.04.17.png

2016-04-08_07.50.02.jpg

Endret av sluquet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med en rå hybrid!

Spent på forbruket på langkjøring. Flere av hybridene som A3 eTron, Mercedes sin C klasse og Outlander skuffer visstnok de som har kjøpt bilene. Mange tror nok at gjennomsnittsforbruket gjelder eks en langtur også, men når batteriet er tomt på disse nevnte går de på ren bensin/diesel

Mener å ha lest at 330e er litt anderledes på det området?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nye BMW. Jeg er både skeptisk og spent på hybridene til BMW. Litt skeptisk til å ha to drivenheter som gir økt vekt og kanskje økt vedlikehold. Tenker det blir mye kaldstart og at bensinmotoren ikke blir varm på turer som stort sett skjer elektrisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, E.H.D skrev:

Gratulerer med nye BMW. Jeg er både skeptisk og spent på hybridene til BMW. Litt skeptisk til å ha to drivenheter som gir økt vekt og kanskje økt vedlikehold. Tenker det blir mye kaldstart og at bensinmotoren ikke blir varm på turer som stort sett skjer elektrisk. 

Mye kaldstart.. bensinmotoren går hele tiden, såfremt den ikke står i e modus, da er det kun elektrisk drift. El motoren bistår bensinmotoren kontinuerlig, gitt hvilket modus man velger, evt hvor hard man er på høyrefoten. det er to drivlinjer, men det gir ikke utslag på service utgiftene, hvertfall ikke BSI pakken, de er tilsvarende de konvensjonelle drivlinjene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Gorg skrev:

Grattis med en rå hybrid!

Spent på forbruket på langkjøring. Flere av hybridene som A3 eTron, Mercedes sin C klasse og Outlander skuffer visstnok de som har kjøpt bilene. Mange tror nok at gjennomsnittsforbruket gjelder eks en langtur også, men når batteriet er tomt på disse nevnte går de på ren bensin/diesel

Mener å ha lest at 330e er litt anderledes på det området?

Takk! Har ikke lest noe om dette med skuffelser, men det er mulig folk har litt feil forventninger til hva en plug-in hybrid faktisk er. Nå skal jeg ikke si det 100% sikkert siden jeg bare såvidt har kjørt 100 km med bilen, men jeg tror ikke 330e er noe forskjellig fra andre konkurrenter. Den bruker opp batteriet relativt fort, men det har jeg vært klar over siden jeg bestilte bilen. Du får ikke noe lading fra bensinmotoren så vidt jeg vet, det er kun ved regenerering (bremsing, rulling uten pådrag) du får pluss på batteriet etter hva jeg har erfart på den korte tiden jeg har vært bak rattet. Jeg kommer til å holde meg innenfor rekkevidden til batteriet 95% av tiden jeg bruker bilen så for meg var det egentlig et enkelt regnestykke / valg.

8 timer siden, E.H.D skrev:

Gratulerer med nye BMW. Jeg er både skeptisk og spent på hybridene til BMW. Litt skeptisk til å ha to drivenheter som gir økt vekt og kanskje økt vedlikehold. Tenker det blir mye kaldstart og at bensinmotoren ikke blir varm på turer som stort sett skjer elektrisk. 

Takk! Ser poenget ditt, men det er heldigvis ikke noe problem før bilen får noen år og kilometer på baken.Det fungerer i hvert fall utmerket nå :)

Endret av sluquet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Ron Jeremy skrev:

Mye kaldstart.. bensinmotoren går hele tiden, såfremt den ikke står i e modus, da er det kun elektrisk drift. El motoren bistår bensinmotoren kontinuerlig, gitt hvilket modus man velger, evt hvor hard man er på høyrefoten. det er to drivlinjer, men det gir ikke utslag på service utgiftene, hvertfall ikke BSI pakken, de er tilsvarende de konvensjonelle drivlinjene. 

Dette stemmer ikke. Bensinmotoren er av store deler av tiden når du kjører "auto mode". Så lenge du har strøm på batteriet og ikke gir flatt jern kjører du på strøm i alle modus unntatt "save battery". Hadde en tur fra Oslo til Bærum på motorvei og småveier i sted (auto-mode, hvor den styrer alt selv) og da hadde jeg 98% av turen på strøm.

Endret av sluquet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sluquet skrev:

Takk! Har ikke lest noe om dette med skuffelser, men det er mulig folk har litt feil forventninger til hva en plug-in hybrid faktisk er. Nå skal jeg ikke si det 100% sikkert siden jeg bare såvidt har kjørt 100 km med bilen, men jeg tror ikke 330e er noe forskjellig fra andre konkurrenter. Den bruker opp batteriet relativt fort, men det har jeg vært klar over siden jeg bestilte bilen. Du får ikke noe lading fra bensinmotoren så vidt jeg vet, det er kun ved regenerering (bremsing, rulling uten pådrag) du får pluss på batteriet etter hva jeg har erfart på den korte tiden jeg har vært bak rattet. Jeg kommer til å holde meg innenfor rekkevidden til batteriet 95% av tiden jeg bruker bilen så for meg var det egentlig et enkelt regnestykke / valg.

Vi snakker om de som ofte skal til hytta osv. Var en som klagde inn til Brooms ekspert nylig.

Du får forske ut litt, er jo en svært avansert bil du har kjøpt deg. 

Fisker kom med en bil som var vel mest eldrift, da en liten bensinmotor ladet batteriene. Og i3 range extender er vel noe i den duren. 

Spent på å høre erfaringer, er jo mye sannsynlig at en slik blir aktuell for vår del hvis den kommer i stasjonsvognutgave

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Gorg skrev:

Vi snakker om de som ofte skal til hytta osv. Var en som klagde inn til Brooms ekspert nylig.

Du får forske ut litt, er jo en svært avansert bil du har kjøpt deg. 

Fisker kom med en bil som var vel mest eldrift, da en liten bensinmotor ladet batteriene. Og i3 range extender er vel noe i den duren. 

Spent på å høre erfaringer, er jo mye sannsynlig at en slik blir aktuell for vår del hvis den kommer i stasjonsvognutgave

Skal prøve å komme med litt erfaringer underveis, hittil er de i hvert fall utelukkende positive. Må også få si at H/K anlegget leverer over all forventning, har kommet fra E92 med standardanlegget og dette er helt vanvittig i forhold :)

Her er hva appen sier at jeg har spart i drivstoff siden i går, syv liter. Ikke store kostnaden sånn sett men er jo litt moro.

2016-04-08 20.00.24.png

Endret av sluquet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...