Gå til innhold

Kan dere hjelpe meg med felger til F30


Ronny M
 Share

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

Det er skikkelig vanskelig å velge, det er veldig mange fine felger!

Men en annen ting jeg lurer på er om jeg skal gå for lik dimensjon rundt baut istedenfor bredere bakhjul. Det er riktignok finere med dypere konkav på bredere bakhjul, men jeg frykter det vil gå ut over komforten med ekstra brede dekk. Hva opplever dere som har opp mot 285 brede bakhjul i 19 eller 20 tommer? Hvilke erfaringer har dere, er det stor forskjell på sporing og veistøy i forhold til for eksempel original 255/40-18"?

Jeg vurderer å gå for 8,5" ET30 med 245/35-19 hele veien. Det vil bli veldig bra foran ihvertfall, det blir nesten flush, men jeg er usikker på om det vil se for spinkelt og rart ut bak. En annen fordel med lik dimensjon hele veien er jo at bilen blir mer balansert i svingene, den vil ikke understyre, men heller kanskje overstyre litt, noe jeg syns er bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener bredden på dekket utgjør en minimal, om noen i det hele tatt forskjell på comforten (så lenge profilen er prosentvis lik). Det er heller ting som dekkmerke og størrelse som spiller inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, awt skrev:

Jeg mener bredden på dekket utgjør en minimal, om noen i det hele tatt forskjell på comforten (så lenge profilen er prosentvis lik). Det er heller ting som dekkmerke og størrelse som spiller inn.

Det er sporing som er mest plagsomt syns jeg. Jeg hater å gjete bilen hele tia. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trur jeg går for 235/40-19 foran og 265/35-19 bak. Det er bare 10 mm bredere enn dekka på de originale 400m-hjula, det kan umulig ha noe særlig å si på komforten regner jeg med. Tenker å bruke Vredestein Ultrac Vorti, så det blir nok litt bedre enn runflat-dekka som følger med bilen.

Runflat-dekka kommer jeg forøvrig til å selge for en billig penge hvis det er noen som har utslitte dekk og vil ha runflat igjen. Dimensjon 225/45-18 og 255/40-18. Bilen kommer rett fra produksjon denne uka så dekka har ikke kjørt mange meter foreløpig. 

Endret av Ronny M
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der vil jeg også påstå at dekkmerke og dekktype (f.eks. runflat) spiller mye større rolle enn bredde, men har man en dårlig "kombinasjon" blir det normalt ikke bedre med bredere dekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Ronny M skrev:

Jeg trur jeg går for 235/40-19 foran og 265/35-19 bak. Det er bare 10 mm bredere enn dekka på de originale 400m-hjula, det kan umulig ha noe særlig å si på komforten regner jeg med. Tenker å bruke Vredestein Ultrac Vorti, så det blir nok litt bedre enn runflat-dekka som følger med bilen.

Runflat-dekka kommer jeg forøvrig til å selge for en billig penge hvis det er noen som har utslitte dekk og vil ha runflat igjen. Dimensjon 225/45-18 og 255/40-18. Bilen kommer rett fra produksjon denne uka så dekka har ikke kjørt mange meter foreløpig. 

For meg virker det som Vorti dekkene er "store i størrelsen" så tror jeg ville holdt meg til 225/40/19 og 255/35/19 med de. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 26.4.2016 at 10.58, E.H.D skrev:

For meg virker det som Vorti dekkene er "store i størrelsen" så tror jeg ville holdt meg til 225/40/19 og 255/35/19 med de. 

Det gjør kanskje ikke så mye så lenge det ikke subber. Mener du at det kommer til å subbe med så store dekk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ronny M skrev:

Det gjør kanskje ikke så mye så lenge det ikke subber. Mener du at det kommer til å subbe med så store dekk?

Jeg tenkte i forhold til orginalfelgene, men det er kanskje ikke relevant etter som jeg nå ser at du ikke skal ha dekkene på de. 

Om det subber eller ei, har mer med innpress å gjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...