Gå til innhold

3 serie F31 som familiebil.


akilles
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg tenkte å komme med noen erfaringer med BMW F31 2014 316i som familiebil etter 6 mnd i bruk.

Vi har 2 barn på 2 og 5 år, og kjører jevnlig til hytta og diverse andre gjøremål. Bilen er liten, men stor nok! =) Vi har faktisk aldri problem med plassen, men vi har måtte være smart i valg av barneseter. Det brukte jeg mye tid på. Vi har også skiboks, da vi ofte frakter ski til hytta. Men på sommeren blir det å kjøre uten. 

Både frue og barn trives meget godt i bilen, og den gir oss seriøst mye glede! 

Barneseter vi valgte:

- BeSafe iZi Up x3 ISOFIX

- Cybex Sirona

Motoriseringen på bilen er 1,6l bensin. Vi valgte og chippe den etter litt tid, og bilen er en drøm. Vi fikk ca 200hk og 310nm iføle tuneren. Det som er ekstra moro er at forbruket ble litt redusert, og den er mye mindre masete på giring. På mine målinger på 0-100 med stoppeklokke klarer den 7,25 sek i snitt. Den føles rett og slett veldig kvikk, noe tallene også viser. 

Det eneste negative med F31 som familiebil med 2 barn, er at ISOFIX sete står så mot midten av bilen at det ikke går og sitte i midten bak. Dette savner jeg litt fra den gamle bilen. Særlig når barna begynner å bli utålmodige, så hadde det vært kjekt å plassere fruen bak der. 

Alt i alt kan jeg anbefale 3 serie som familiebil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint at du legger til en slik erfaring - Hvilken bil hadde du tidligere?

 

Jeg har en E39 stasjonsvogn i dag og i ytre mål er bilen mer eller mindre identisk utenom lengden som er litt kortere.

Med tanke på at jeg bor i borettslag og ikke har verdens største parkeringsplass innendørs, er det greit å se erfaringer av bilen som ikke er større. 5 serien jeg har var jo en "stor" bil en gang i tiden - ikke nå lengre.

 

Har ei på 4 og ei på 2 uker, så det blir noen år fremover med barnesete selv om eldste sitter vanlig vei nå.

 

Fint med info om motortuning - har lyst på 320 selv, men er et solid hopp fra mindre motorvolum.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...