Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Dette er gliset mitt. Langt over gjennomsnittet glad i BMW's 3ere, og derfor har jeg kjøpt meg en selv. Etter 2 år i mitt eie, har jeg har lyst til å gjøre bilen mer unik. Den er grisefin, men standard. Skulle gjerne sett at den skilte seg litt bedre ut.

Derfor er jeg her, hos alle ekspertene! dere som vet og kan alt som er verdt å vite om BMW, styling, DYI's og alt mulig annet man skulle finne på av kreative eller hjelpsomme tips og triks.

Legger ved bilder av bilen fra 0-2 år. Har gjort noe med bilen, men vil gjerne gjøre mer!

Enlight1-1.jpg

Enlight1.jpg

Enlight1-2.jpg

Endret av Lifeasiknowit_bmw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første jeg gjorde i 2015, det var å være litt kreativ med grillen. Nyregrillen til BMW er mye finere med noe pynt. Dette gjorde jeg sammen med dekkskift og andre "vårlige aktiviteter" :D

Enlight1-5.jpgEnlight1-4.jpg

 

Jeg ville helst bli kvitt Chrome finishen på grillen, så jeg prøvde å lakkere:  

Enlight1-6.jpg

Likevel ble jeg ikke helt fornøyd med grillen, og endte med å kjøpe inn en M performance grill med en 3D printet ///M pynt:

Enlight1-7.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt andre prosjekt ble å finne nye vinterfelger og dekk, da det virkelig ikke var noe spesielt med medfølgende dekk og felg:

Enlight1-3.jpg

Prosjektet utvidet seg snarlig til å bli et søk etter både vinter og sommerfelger, noen av de jeg klarte å se meg ut:

Enlight1-8.jpg

Til slutt klarte jeg å få kjøpt meg 19" vinterfelger og dekk hos GS 

Enlight1-11.jpg

Det ble da GS raptor, ET 35.

Ble ganske fornøyd med disse på bilen: 

Enlight1-12.jpgEnlight1-13.jpg

Bilen så bra ut med nye vinterfelger, men jeg har enda ikke fått "kloa" i nye sommerfelger. Jeg har enda M sport design 400 18" på sommer.

Så langt er dette alt jeg har gjort. 

Noe jeg ønsker å gjøre er å bytte eksos og diffuser bak, kjøpe M performance front-leppe og lakkere kalipperne.

 

Enlight1-9.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kalippere. 

Jeg oppdaget noe så hendig som Covers for F30 kalippere. 

get-fake-bmw-m-brakes-with-these-easy-to-install-caliper-covers-photo-gallery_4.jpg

(Beklager dårlig bilde, funnet på nettet)

er dette bare tull, eller er det en OK løsning?

Ellers så fant jeg bilde av lakkerte kalippere:

9D13A129-46D4-47CA-A0DA-EB144A86FD70-1845-0000005B17F9B45C_zps8c50d6af.jpg

Dette er også (dessverre) et dårlig bilde, men det illustrerer jo forholdsvis hva jeg vil gjøre med kalipperen om jeg ikke kjøper Cover.

Hva synes dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, bergeee skrev:

Kjør på med cover! Er litt harry men ser best ut :)

Tenkte på svarte eventuelt. Er ikke sikker på fargen enda :-D Det er egentlig det jeg dveles med. 

Hvis jeg skulle lakkert, så har jeg egentlig 10 000 spørsmål om HVORDAN :-) fordi jeg vil aller helst slippe å demontere hele bremsen for å få lakkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, olenikolai skrev:

Ser ut til å kunne bli en bra bil det her! :) Må si at jeg likte veldig godt den Vorsteiner felgen du la ut bilde av :wink: 

Vorsteiner felgen er utrolig kul. Det jeg lurer mest på er hvor jeg får fatt i VF felgen. Har ikke sett noen importører enda...

og for å ikke glemme prislappen, da. Hvis felgene koster 1/10 av bilen så blir det litt i overkant :-D da ville jeg heller brukt pengene på å oppgradere iDrive blant annet.

dog har jeg sett at GS har mange fete sommerfelger. Eneste som stopper meg er egentlig valget mellom sølv eller svart. Jeg synes svart tar seg godt ut på bilen, da jeg har shadow line exteriør. Her er de som jeg synes er kule, men tar gjerne tips om andre felger som kunne sett bra ut!

http://www.gsbildeler.no/nettbutikk/bmw_3_serie-f30-sedan-316i/dekk_og_felg-felgpakker_sommer-19-99_18846

Endret av Lifeasiknowit_bmw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, nei, jeg fant ingen importør i Norge av de jeg heller. Fant en i Sverige som tar de inn, men følte ikke at han var så interessert i å selge noe i det hele tatt... Jeg bestilte mine fra USA da jeg fant ut at det var det billigste på det tidspunktet i hvert fall :) Dollarkursen har jo ikke akkurat gjort det billigere å bestille fra USA i det siste heller...
GS felgene er vel ikke kjent for å ha så alt for god kvalitet + at de er tunge, men det er klart at man får litt hva man betaler for :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, olenikolai skrev:

Hehe, nei, jeg fant ingen importør i Norge av de jeg heller. Fant en i Sverige som tar de inn, men følte ikke at han var så interessert i å selge noe i det hele tatt... Jeg bestilte mine fra USA da jeg fant ut at det var det billigste på det tidspunktet i hvert fall :) Dollarkursen har jo ikke akkurat gjort det billigere å bestille fra USA i det siste heller...
GS felgene er vel ikke kjent for å ha så alt for god kvalitet + at de er tunge, men det er klart at man får litt hva man betaler for :) 

Har hørt litt av hvert om GS felger, ja. Raptor felgene jeg har på vintersett var ikke så ille. Nå har jeg jo runflat på sommerfelg da, så ikke rart at vinterfelgene virker lettere. Uansett så er raptorfelgene et kjøp jeg i alle fall er fornøyd med. Var innom Dekk1 for en stund siden, de lurte på hvor felgene var fra. Fikk litt skryt for dem. Sa at de var fra GS, og de bare "selger ikke GS bare billig drit a'" 

men jeg må ærlig innrømme at det så langt så virker alt jeg har kjøpt hos GS veldig bra.

Bestilte fra USA? Hvilken butikk brukte du? og hvordan ble det med toll, frakt og ikke minst totalsum?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett litt på front lepper til F30'en. Har så langt funnet to jeg liker, men hvilken skal jeg velge?

ATK_0074-copy.jpg

Vorsteher Carbon Lip, som ikke har noen stor virkning på bakkeklaringen (litt trøblete med lavere bil der jeg bor... mye fartsdumper og annen drit.)

IMG_2721_zps9a7c5d45.jpgOg M performance leppen. Hvilken bør jeg gå for? og eventuelt hvor kan jeg skaffe disse tingene til en rimelig penge. Jeg er student, så akkurat nå er det ikke flust med midler... :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, lagunilla skrev:

Jeg har hatt begge. M-Performance ser mye bedre ut!

Dæven, den på bildet ser jo utvilsomt utrolig bra ut. Ikke lakkert leppen?

og hvor er grillen fra? Har du noen flere bilder av bilen du har der?/ om det er noen på bimmers.no som har lagt ut post av den.

(er vanskelig å få fatt i Vorsteiner sin uansett :D)

Endret av Lifeasiknowit_bmw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Lifeasiknowit_bmw skrev:

Har hørt litt av hvert om GS felger, ja. Raptor felgene jeg har på vintersett var ikke så ille. Nå har jeg jo runflat på sommerfelg da, så ikke rart at vinterfelgene virker lettere. Uansett så er raptorfelgene et kjøp jeg i alle fall er fornøyd med. Var innom Dekk1 for en stund siden, de lurte på hvor felgene var fra. Fikk litt skryt for dem. Sa at de var fra GS, og de bare "selger ikke GS bare billig drit a'" 

men jeg må ærlig innrømme at det så langt så virker alt jeg har kjøpt hos GS veldig bra.

Bestilte fra USA? Hvilken butikk brukte du? og hvordan ble det med toll, frakt og ikke minst totalsum?

Bra du har god erfaring så langt med GS felgene, har ikke lest eller hørt så alt for mye positivt om de! 
Bestilte fra http://www.vibemotorsports.com. Felgene kom på $2.400 + $450 i frakt, så kommer jo moms på 25% som gir $3.562,5. I tillegg kommer det tollbehandling som stortsett bare er en hundrelapp eller to som ikke spiller så mye inn på totalsummen ;) Dollarkursen varierer jo hele tiden, og godt mulig de har justert prisen på felgene også siden jeg bestilte, men da vet du ca hva de ligger på ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, olenikolai skrev:

Bra du har god erfaring så langt med GS felgene, har ikke lest eller hørt så alt for mye positivt om de! 
Bestilte fra http://www.vibemotorsports.com. Felgene kom på $2.400 + $450 i frakt, så kommer jo moms på 25% som gir $3.562,5. I tillegg kommer det tollbehandling som stortsett bare er en hundrelapp eller to som ikke spiller så mye inn på totalsummen ;) Dollarkursen varierer jo hele tiden, og godt mulig de har justert prisen på felgene også siden jeg bestilte, men da vet du ca hva de ligger på ;) 

Ca 30 000 for felger uten dekk?

Hvis jeg eventuelt skulle hatt disse, 19 eller 20 tommer og hva ville passet best Graphite Carbon eller Black? (har adaptivt understell på bilen, men ikke M performance bremser og Calipere)

vorsteiner-v-ff-103-carbon-graphite-wheels-01-412x570.jpgvorsteiner-v-ff-103-mystic-black-wheels-02-412x570.jpg

Endret av Lifeasiknowit_bmw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...