Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Stemmer! Ikke akkurat billig hobby å drive med bil... Fra Tyskland fikk jeg tilbud på felgene for 2.300 for felgene + €950 for frakt! Kursen mellom Euro og USD er vel ganske like som de var da, så er nok tilsvarende dyrere fra Tyskland fremdeles. 19" vs 20" kommer mest an på hva du synes er penest og hvordan du bruker bilen. 20" gjør jo at man må være mer forsiktig med fortauskanter, hull i veien osv samt at det er noe stivere og fort kan spore litt mer. Jeg vurderte lenge frem og tilbake mellom 19" og 20" men syntes 20" var penere samt at jeg er vant til å holde meg unna hull i veien fra når jeg kjørte MC :-P Uten M-bremsene vil bremsene kanskje se litt små ut med 20", men ikke så mye at det ser pinglete ut tror jeg :) Farge blir nok også mest smakssak, jeg gikk for Graphite Carbon, men tror kanskje svart hadde passet bedre i kontrast til fargen på bilen din :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, olenikolai skrev:

Stemmer! Ikke akkurat billig hobby å drive med bil... Fra Tyskland fikk jeg tilbud på felgene for 2.300 for felgene + €950 for frakt! Kursen mellom Euro og USD er vel ganske like som de var da, så er nok tilsvarende dyrere fra Tyskland fremdeles. 19" vs 20" kommer mest an på hva du synes er penest og hvordan du bruker bilen. 20" gjør jo at man må være mer forsiktig med fortauskanter, hull i veien osv samt at det er noe stivere og fort kan spore litt mer. Jeg vurderte lenge frem og tilbake mellom 19" og 20" men syntes 20" var penere samt at jeg er vant til å holde meg unna hull i veien fra når jeg kjørte MC :-P Uten M-bremsene vil bremsene kanskje se litt små ut med 20", men ikke så mye at det ser pinglete ut tror jeg :) Farge blir nok også mest smakssak, jeg gikk for Graphite Carbon, men tror kanskje svart hadde passet bedre i kontrast til fargen på bilen din :) 

Ja, kursen er litt så som så... Ca 8,52 kroner dollaren, og 9,82 euroen..... Har blitt dyrt å være nordmann!

Det er en dyr hobby ja :D men så ville jeg sagt at det helt og fullt er verdt det. 

Når det kommer til bremser, så er jeg usikker på hvordan ting ser ut sånn sett. Har jo 19" Vinter og 18" sommer foreløpig. 19" har funket greit så langt det. Har vært smart nok til å kjøpe svarte Alloygators da ;) så ikke en skramme på de felgene for å si det sånn!

anbefales foresten på det sterkeste. 1000,- for å beskytte felgene sine er ikke et dumt kjøp :D de kan også se bra ut, men gikk for svart selv... så de var ikke spesielt synlige for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle prøve meg med en liten effektøkning. Jeg har byttet girkasse hos Bavaria fordi, bilen er en mandagsbil... så jeg har fått en bedre girkasse. Har sett litt på software oppgraderinger, men det vil jo gjøre at min kjære mandagsbil mister garantien om Bavaria ser det. Så jeg fant denne:

http://esstuning.com/n13-18i-spec-e-tronic-tuner/

Ess svarte som følgende på mitt spørsmål om garanti og bruk:

"Hei,
Hvordan er det med garantier på produktet og bruken + innvirkning på motor?
Har hørt mye "uff og huff" om bokstuning og ødelagte motorer."

"Hei,

Så lenge det er en kvalitets boks og den er justert riktig fungerer det veldig bra. Bakdelen er at du aldri kan få like mye power som med software."

 

Den koster 6500,- noe som ikke er så verst for så mye økning i effekt. Hva tenker dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, NeonMuffler skrev:

morsomt med flere av disse :) utgangspuktet var ganske lik min:)

Jeg håper å få gjort noe med eksosen på bilen... 335i looken er jo rimelig fet, men enkleste er vel 328i look med M performance enderør?

Lyden, har den blitt bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, NeonMuffler skrev:

Ja jeg fjernet bakpotten og lagde endestuss lik m performance sin. Ble litt mere lyd ja, men ikke mye

Ja, har du bilder av hele prosessen?

har bensinmodellen, så tror bilen gir litt mer lyd. Den høres egentlig ganske grom ut allerede, til å være 1,6 Liter! :D har hørt mange 1,5-1,6 litere, og i forhold så er BMWs 316i mye bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/11/2016 at 1.18, Lifeasiknowit_bmw skrev:

Kalippere. 

Jeg oppdaget noe så hendig som Covers for F30 kalippere. 

get-fake-bmw-m-brakes-with-these-easy-to-install-caliper-covers-photo-gallery_4.jpg

(Beklager dårlig bilde, funnet på nettet)

er dette bare tull, eller er det en OK løsning?

Ellers så fant jeg bilde av lakkerte kalippere:

9D13A129-46D4-47CA-A0DA-EB144A86FD70-1845-0000005B17F9B45C_zps8c50d6af.jpg

Dette er også (dessverre) et dårlig bilde, men det illustrerer jo forholdsvis hva jeg vil gjøre med kalipperen om jeg ikke kjøper Cover.

Hva synes dere?


Og hva skjer når det plastikk surret der bestemmer seg for å gi etter for ny saltet norske vinter veier? 
Hjulet låser seg et sekund før plasten blir most til pinnevev og du flyr av veien...

Jeg hadde vært ekstremt skeptisk til å teste det der ut :P
Gå for farging og alt må plukkes av for at det skal bli så pent som mulig ;)
 

Endret av Torkild
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 15. april 2016 at 22.51, Torkild skrev:


Og hva skjer når det plastikk surret der bestemmer seg for å gi etter for ny saltet norske vinter veier? 
Hjulet låser seg et sekund før plasten blir most til pinnevev og du flyr av veien...

Jeg hadde vært ekstremt skeptisk til å teste det der ut :P
Gå for farging og alt må plukkes av for at det skal bli så pent som mulig ;)
 

Plukke av felger, det må man jo... men må jeg også plukke av skiven og klossen?

når det kommer til lakk:

hva slags lakk anbefales? Ser for meg at det er mange som har lakkert med kalipper på, men at de ikke kommer til i alle kriker og kroker :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er egentlig forskjellen? Blir litt småforvirret når man kan velge mellom to typer hvor den ene er skeiv og den andre er rett... hva er det F30'ek min har? Den har Bi-Xenon og angel eyes lykter, ikke noe "halogen-tull".

vil gjerne ha stealth pære foran, da oransje ikke ser så bra ut.

(hvilken skal jeg velge? :O)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på Bavaria og sjekket pris på skift av bremser, da bremsene må byttes foran om 7000km... de brukes opp fort :D men vurderer å kjøpe M-performance bremser i stedet. De billigste originale jeg har funnet så langt koster 19 500,- og kan fås i Rød, Austin Yellow eller oransje. 

Noen tanker rundt dette? Tror det er rundt 10 000,- for å bytte bremseskiver foran hos Bavaria...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk på at det kommer endel kroner for montering av M-performance bremser også ;) Ellers låser du deg til å ha min. 18" felger, men det har du jo allerede. Om det er nødvendig for å stoppe? Heller tvilsomt. M-Performance bremsene er like på alle motorene, så de er like store på 316i som på 340i. En mellomting er blå M-sport bremser som muligens er litt billigere å få tak i :)  Men det ser utrolig stilig ut og fyller felgene langt bedre enn de du har nå, så jeg sier kjør på om du synes utseende er verdt pengene :-D Samtidig får du jo byttet skiver+klosser både foran og bak da, så sparer jo utgiftene til den jobben! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...