Gå til innhold

Vår BMW F10 520D Sophistogrå - SOLGT


 Share

Anbefalte innlegg

Skjer ikke så mye her for tiden, men har bestilt en oljeservice på bilen, da lampen lyser i dashbordet. Ba dem også samtidig å sjekke ut begge setene foran som knirker (2. gang den skal på fiks) og during /risting ved hard akselerasjon samtidig som man svinger til venstre :D 

Blir deilig å få det unnagjort :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid syntes at E39 har vært flotte biler :D En bil jeg slet litt med i begynnelsen er nye 7 -serien G11, jeg likte den ikke når jeg så den på bilder, og ble heller ikke overbevist når den jeg så den på veien. Men etter å ha sett de flere ganger så er det en bil som jeg har veldig lyst på, dessverre alt for dyrt :P Synes fortsatt at F01 er mye penere :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da har bilen vært på oljeservice idag. Deilig å få det unnagjort før sommerferien er her :) Ellers så skal den inn igjen i slutten av måneden for å sjekke ut hvorfor bilen vibrerer/skjelver ved venstresving og akselerasjon samtidig ved kald motor. De skal også sjekke ut en reim-lyd og fikse knirkingen i setene foran :) 

Jeg fikk da en F31 316d M-sport Alpinhvit med manuellgir som lånebil, meget morsom bil når veien er svingete, men motoren var kjedelig. Den bilen fortjener virkelig mer motor enn det den har :) Den var også helt ribbet for ekstrautstyr, hadde bare M-sport. 

Fikk også sett nye G11 på nær avstand, den var helt RÅ! Meget pent utseende og interiør :D 

Det kommer fler bilder av F10en vår etterhvert :) 

G11.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fahad skrev:

Kjør på med denne! Vil se perfekt ut på bilen din sammen med krom listene rundt vinduene på bilen 

post-66567-0-76393100-1407330923_thumb.jpg

Det så faktisk ganske bra ut ! :D Hvor får man kjøpt slike til en rimelig pris? :D 

Lurer også på hvor du kjøpte den M-sport lippen til bakluken, den du hadde før den nye? 

Har også lyst på den du har nå, men frykter at den blir litt for dyr og at den kanskje blir litt vulgær på bilen min, da jeg ikke har gjort så mye på den med tanke på felger, eksos, diffuser osv :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du finner uoriginale på ebay men kjør heller på med originalt. Den her koster ca 1800,- hos gs bildeler. 

M sport lippen satt på bilen min fra før av, men jeg anbefaler deg heller å gå for M Performance lippen. Den er mye tøffere enn den standarde. 

Enig med deg når det gjelder den jeg har nå. Den er litt stor og ser penest ut sammen med litt hissigere eksos og diffuser 

Endret av Fahad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Fahad skrev:

Du finner uoriginale på ebay men kjør heller på med originalt. Den her koster ca 1800,- hos gs bildeler. 

M sport lippen satt på bilen min fra før av, men jeg anbefaler deg heller å gå for M Performance lippen. Den er mye tøffere enn den standarde. 

Enig med deg når det gjelder den jeg har nå. Den er litt stor og ser penest ut sammen med litt hissigere eksos og diffuser 

Hvordan ser M-performance typen ut ? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin F10 dette her! :) sophistogrå er en nydelig farge som passer bra sammen med oyster interiør. støtter forslaget om M3/M4 felger foran 351 felger. 

On 21.4.2016 at 14.45, BimmerFan! skrev:

Skjer ikke så mye her for tiden, men har bestilt en oljeservice på bilen, da lampen lyser i dashbordet. Ba dem også samtidig å sjekke ut begge setene foran som knirker (2. gang den skal på fiks) og during /risting ved hard akselerasjon samtidig som man svinger til venstre :D 

Blir deilig å få det unnagjort :D 

Har også hatt knirk i førersetet. Holdt på å drive meg til vanvidd til tider. Tror faktisk at det hjalp (bank i bordet) når jeg spraya litt Autoglym Vinyl and Rubber Care på en klut å smurte inn plastikken på siden av setet som kommer i kontakt med skinnet. Når jeg trykka å klemte fram og tilbake på den delen av setet var det veldig mye knirk fra "interfacen" mellom skinn og plastikk, men så ut til å forsvinne etter å ha smurt inn plastikken med dette. Det gjenstår å se om det varer, men krysser fingrene! :) Såg ut til at det også har med vekt og seteposisjon å gjøre, da samboeren min som er lettere enn meg og kortere i bena (sete lengre framme) ikke har samme problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Fahad skrev:

Den er litt høyere enn den standarde M Sport spoileren 

BMW F10 Performance trunk spoiler 01.jpg

bmw_-_m_performance_rear_diffuser_-_bmw_f10_5-series_index.jpg

Takker for svar Fahad, da skal jeg ta en titt på alternativene :D 

3 timer siden, papertiger skrev:

Fin F10 dette her! :) sophistogrå er en nydelig farge som passer bra sammen med oyster interiør. støtter forslaget om M3/M4 felger foran 351 felger. 

Har også hatt knirk i førersetet. Holdt på å drive meg til vanvidd til tider. Tror faktisk at det hjalp (bank i bordet) når jeg spraya litt Autoglym Vinyl and Rubber Care på en klut å smurte inn plastikken på siden av setet som kommer i kontakt med skinnet. Når jeg trykka å klemte fram og tilbake på den delen av setet var det veldig mye knirk fra "interfacen" mellom skinn og plastikk, men så ut til å forsvinne etter å ha smurt inn plastikken med dette. Det gjenstår å se om det varer, men krysser fingrene! :) Såg ut til at det også har med vekt og seteposisjon å gjøre, da samboeren min som er lettere enn meg og kortere i bena (sete lengre framme) ikke har samme problemet.

Tusen takk for det :D 

Ja disse setene er veldig irriterende. Dersom de ikke klarer å løse knirkingen denne gangen så prøver jeg tipset ditt. Det som er rart er at det kommer an på temperaturen også :P

3 timer siden, E.H.D skrev:

Det er slik som jeg har. :-)

Det så meget bra ut :D Bilen din er forøvrig veldig fin :D Skal ta en titt på hva jeg bør gå for :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

For en uke siden så sto det på serviceindikatoren at bilen skulle til vehicle control service om 30 000 km, men plutselig idag så sto det at "fristen" hadde gått ut 01/2000, altså for 16 år siden :? Hva kan grunnen til det være?

Det skal sies at bilen var på oljeservice for en to ukers tid siden, der de slettet meldingen for oljeservice.

 

Kjørte også bak en F01 740D M-sport sophistogrå idag, fy for en feit bil. F01 blir garantert min neste bil. Etter min mening så er F01 en av BMWs mest vellykkede biler designmessig. :D 

Feilmelding.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...