Gå til innhold

Vår BMW F10 520D Sophistogrå - SOLGT


 Share

Anbefalte innlegg

  • 2 months later...

Etter at bilen har stått ute i all slags vær og vind i nesten 4 uker mens vi var på ferie, tenkte jeg at det var greit å gi bilen en etterlengtet wash and wax. Bilen fikk ett lag med Fusso Coat 12 months dark. 

Før:

20160818_103556687_iOS.jpg

20160818_103609377_iOS.jpg

BMW F10 før 1.jpg

BMW_F10_før_2.jpg

 

A-laget klare for kamp!

20160818_105046233_iOS.jpg

Bilthamber Autofoam i skumkanon fra bilnerdenBMW_F10_før_3.jpg20160818_122138454_iOS.jpgBMW F10 etter 1.jpgBMW F10 etter 2.jpg20160818_170942384_iOS.jpg

Fusso gjør jobben

20160818_165140542_iOS.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Gorg skrev:

Fusso har meget bra holdbarhet! Klarte ikke ta knekken på den mellom september og juni.. :) 

Har lest veldig mye positivt om Fusso, men jeg har et ankepunkt eller to på den. Den lukter rett og slett møkk, og den er et h.... å buffe av, dersom den har stått i ca. 15 min. Ellers så har lakken fått fullstendig vannskrekk, og blitt en anelse blankere (?) :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Gorg skrev:

Hvis du sliter å buffe av. Påfør nytt lag og buff av med en gang 👍🏻

Alle slike vokser lukter fælt.. Ellers må man på Carnauba basert voks

Takk for tipset! Dette skal jeg prøve neste gang :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har så og si helt lik bil. 2013 F10 M sport i samme farge innvendig og utvendig. Kjøpte denne for en månde siden og har vært storførnøyd. Har tidligere hatt en e39, e90 og en e60 men har lagt merke til noe som irriterer meg som jeg ser du og har på din bil. Frem felgene blir ikke seende ut etter vanelig kjøring. Tenkte dette først var slitte klosser og skiver så jeg byttet disse men sliter fortsatt med at felgene fremme er svarte etter 3-4 dagers vanelig kjøring. Noen andre som opplever dette? Har aldri sett maken på noen av mine tidligere 5-serier. 

 

Lite bilde av bilen min 

f10.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Gorrhysa skrev:

Har så og si helt lik bil. 2013 F10 M sport i samme farge innvendig og utvendig. Kjøpte denne for en månde siden og har vært storførnøyd. Har tidligere hatt en e39, e90 og en e60 men har lagt merke til noe som irriterer meg som jeg ser du og har på din bil. Frem felgene blir ikke seende ut etter vanelig kjøring. Tenkte dette først var slitte klosser og skiver så jeg byttet disse men sliter fortsatt med at felgene fremme er svarte etter 3-4 dagers vanelig kjøring. Noen andre som opplever dette? Har aldri sett maken på noen av mine tidligere 5-serier. 

 

Lite bilde av bilen min 

f10.jpg

Morsomt å se at vi har prikk like biler, bortsett fra at jeg har ettermontert svart grill og at du har tøffere felger. Det med at felgene ikke ser ut etter noen få km er at nyere BMW har bremseklosser som produserer veldig mye bremsestøv. Dette er på ingen måte en feil, og er slik det skal være. Både BMW F10,F11 og F01 (7-serie) "sliter" med dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, BimmerFan! skrev:

Morsomt å se at vi har prikk like biler, bortsett fra at jeg har ettermontert svart grill og at du har tøffere felger. Det med at felgene ikke ser ut etter noen få km er at nyere BMW har bremseklosser som produserer veldig mye bremsestøv. Dette er på ingen måte en feil, og er slik det skal være. Både BMW F10,F11 og F01 (7-serie) "sliter" med dette. 

Grillen ligger å tørker, har nettop lakkert :) Ante meg at det var noe med klossene så jeg kjøpte Zimmermann sports skiver og klosser da det var modent for bytte allerede da jeg kjøpte bilen. Tydeligvis samme historie med disse. Blir nok å prøve noen andre klosser da på mine 5 eika felgene ser støvet etter 3 mil kjøring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Gorrhysa skrev:

Grillen ligger å tørker, har nettop lakkert :) Ante meg at det var noe med klossene så jeg kjøpte Zimmermann sports skiver og klosser da det var modent for bytte allerede da jeg kjøpte bilen. Tydeligvis samme historie med disse. Blir nok å prøve noen andre klosser da på mine 5 eika felgene ser støvet etter 3 mil kjøring. 

Det blir tøft med sort grill :) Får håpe nye klosser hjelper :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 20.8.2016 at 0.10, Gorrhysa skrev:

Grillen ligger å tørker, har nettop lakkert :) Ante meg at det var noe med klossene så jeg kjøpte Zimmermann sports skiver og klosser da det var modent for bytte allerede da jeg kjøpte bilen. Tydeligvis samme historie med disse. Blir nok å prøve noen andre klosser da på mine 5 eika felgene ser støvet etter 3 mil kjøring. 

Jeg vurderer å kjøpe sportsskiver og -klosser fra Zimmermann til min, er du fornøyd med disse? Er det skivene som er slisset og ventilert som du har kjøpt? Konge om du kan slenge ut et bilde eller tre, hadde vært interessant å se :) 

Jeg sliter også med mye bremsestøv på felgene fremme. Noen som vet hva slags klosser som er bedre på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Walkabout skrev:

Jeg vurderer å kjøpe sportsskiver og -klosser fra Zimmermann til min, er du fornøyd med disse? Er det skivene som er slisset og ventilert som du har kjøpt? Konge om du kan slenge ut et bilde eller tre, hadde vært interessant å se :) 

Jeg sliter også med mye bremsestøv på felgene fremme. Noen som vet hva slags klosser som er bedre på dette?

Jeg kjøpte Bosch klosser fra Gs bildeler og det er minimalt med bremsestøv på felgene bak i forhold til foran. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Godt bilen får bra stell, det liker vi å se. Man kan ikke ha en slik bil også ser den ikke noe bra ut, F10 eierskap forplikter ;) 

Hvordan er "formen" til bilen om dagen?

Enig i at slike biler fortjener god pleie :) 

Formen til bilen er bra. Sliter fortsatt med diverse knirk og slikt fra interiøret, men bryr meg ikke så mye om det lenger. Bilen er så god å kjøre så det gjør opp for det :) Har også en svak ulyd fra bakkant av motor som jeg frykter kommer fra reg.kjede. Det skal sjekkes ut om ikke så lenge. Kan kanskje legge ut en lydfil av ulyden, dersom folk har peiling på hva det kan være :) 

Ellers så har bilen akkurat bikket 96 000 km og er en fryd å kjøre. Har enda ikke prøvd en bil av den klassen som er bedre enn F10. Har prøvd Mercedes E220 cdi W212 Facelift, og Audi A6 2,0 og 3,0 tdi 2012. 

Mercedesen var ikke som jeg håpet på. Veldig komfortabel å kjøre, men mangler kjøreglede. Jeg gikk rett og slett lei etter 5 minutter i den bilen. Interiøret var pent, men langt i fra like pent og moderne som F10 sitt interiør. Girkassen var milevis unna BMW sin girkasse, harmonerer ikke like godt med motoren som girkassa til BMW gjør. Litt mer motorstøy i kabinen enn BMW. Motoren var sprek og kvikk, men selv med 7hk og 20NM mer enn min F10 så virker det som om 20d motoren til BMW er hakket mer turtallsvillig (om man kan si det) og sportslig. To ting som var bedre på mercedesen er at den ikke hadde noe interiørknirk osv. og de adaptive LED lysa var meget bra (min har standard bixenon så kan vel kanskje ikke sammenlignes). :D 

Tre ting som jeg synes var rart i en mercedes Eklasse fra 2014 var at man fortsatt måtte vri med nøkkelen for å starte bilen, parksensorene viser ingen ting på skjermen, og den hadde heller ikke elektrisk parkbrems. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...