Gå til innhold

Hva betyr dette?


M.Lunde
 Share

Anbefalte innlegg

Har byttet luftmassemåler, men bilen fusker fortsatt. Spesielt ved 2500-3000rm og ved høy belastning lugger den. Kan det være at den ikke er kodet inn (riktig) eller lignende med tanke på de nederste verdiene her?

Uten navn.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva for en del er det da? :)

Her er feilkodene jeg har, som dukker opp selv om jeg sletter dem.

Så det ligger feil på luftmassemåler. Oljekvalitetssensor. Kjølevifte. Vannpumpe for a/c. Og AUC-sensor (måler luftkvalitet for klima, som gjør at den automatisk skjønner om det er dårlig luft og slår på resirkulering - om dette er slått på).

Skjermbilde.PNG

Skjermbilde1.PNG

Skjermbilde2.PNG

Skjermbilde3.PNG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som betyr at verdiene nederst på første post ikke har boen betydning? Det merkelige er at set point som varier, mens actual value står helt stille.

Vet neimen ikke hva neste steg er, bortsett fra å bestille time. Sikringer til vifta er ok, dersom jeg har sett på de riktige. Lmm er jo byttet men gir feilmelding fortsatt selv om feilmeldinger er blitt slettet. 

Bilen fuska - stoppet helt - fikk diagnose på lmm og fuska fortsatt litt - byttet lmm og slettet koder - fusker fortsatt.

Eneste som var problem med denne før var risting ved igangsetting til tider. Noe jeg alltid trodde var clutch, men verksted tror ikke det. Tror heller de tenkte det kunne være en sylinder som kuttet. Eller noe slikt, husker ikke helt og det var forsåvidt ikke noe de testet. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Otis skrev:

Du som har fungerende INPA, bør jo laste ned det fra min signatur, rheingold/ISTA for å kjøre feilsøking selv!

Får ikke noen av programmene til å snakke med bilen. :/ Lasta ned siste versjon, fulgte også første del av denne guiden: https://www.google.no/search?q=ista-d+connection+manager&oq=ista-d+connection+manager&aqs=chrome..69i57.10807j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Det er vel ikke fordi jeg ikke har k+d-can- kabel? Tror jeg bare har k-can. Men bilen er uansett 10/2006.

http://www.ebay.com/itm/162027719221

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I did. 😲 Før det så kpm det opp connection manger og fant ikke noe. Når jeg endra dette, og ordna idibas.ini og obd.ini til rette innstillenger og endra til com9 så lasta den på en måte inn, men alt er bare blankt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men på ebdias.ini så linker den opprinnelige til 3 steder i ebdias mappa; ecu, sim og trace. Men der linka den til mappa som fulgte med standard tools og ikke rheingold/ebdias. Så jeg endret, men det som fulgte med ebdias i rheingold var kun bin mappa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri endret noen ting når jeg har lagt inn Rheingold.

Men når det er sagt så er mine innstillinger i EDIABAS.ini slik:
EcuPath          =C:\EDIABAS\ECU
SimulationPath   =C:\EDIABAS\SIM
TracePath        =C:\EDIABAS\TRACE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...