Gå til innhold

2liters 285hk?


 Share

Anbefalte innlegg

Har sett på både 3-serie og 5-serie med 2liters bensiner på 184hk. Ifølge BSR kan denne omprogrammeres til 284hk. Vet at det i grunnprinsippet er samme motor i 320 som i 328i, men syntes det hørtes drøyt ut med 100hk ekstra for 8000kr. Noen som har noen mening om dette? får man det de lover, og holder resten av maskineriet 100hk til? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tollefsen skrev:

Dette er en grunn til at jeg aldri ville brukt BSR. ESS tar ikke ut mer enn 255hk på 20i og 275 på 25i.

28i mener du vell....

 

En kjapp telefon til ESS burde gi svar på forskjellen.

 

 

Ser forøvrig ut som en potent motor! Ess tilbyr steg 2, med over 400hk.

 

http://esstuning.com/n20-stage-2-performance-package/

Endret av CrZyWiz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket delekatalogen for disse delene; injektor, throttle, intercooler, stempel, råde, rail, turbo, topp og noen flere til som jeg ikke husker, og alle disse delene deles av N20 20i og N20 28i. Dette gjelder forresten kun for F30 og F31 da det kun var de jeg sjekket.

Men girkassen var litt artig, da det ikke er samme girkasse på 20i og 28i, og heller ikke samme mellomaksel.
Men delekatalogen viste meg ikke manuell girkasse, bare automat. de hadde dog samme converter.
Ellers er det samme bremser foran om man har M sport bremser, på alle motorer i F30/F31, mens bak så er det likt opp til 328d/328i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
On 5/13/2016 at 10:48 PM, Otis said:

Aha. Da var det avgjort :)

Såååå, hva ble konklusjonen? At for en F30/F31 184hk bensin så er N20 ECU-pakken fra ESS tut & kjør?
Eller må/bør man enten droppe det, eller også bytte komponenter? Eksos? Annet?

Beklager at jeg ikke hang helt med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20i og 28i etter 08/13 har identisk motor utenom motorstyringen (tuningen).

Da er det jo trolig lite problematisk å i alle fall tune en 20i opp til 28i nivå. En 28i vil kunne tåle mer, de tyner aldri alt utav en bil fra fabrikk, så det er vel bare å tute å kjøre :) 

Men, 20i før 08/13 har ikke alt av samme komponenter for å være lik 28i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så om man (som meg) er på utkikk etter en F31 så bør man fortrinnsvis finne en med produksjonsdato etter 08/13 med tanke på denne tuningen men sikkert også rent generelt?

Er noob på BMW, men er i tanker om å bytte ut "beistet" (2007 Land Rover Discovery 3) med noe mye mindre og nettere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...