Gå til innhold

Nypolert E92 - Gammel mann gjør så godt han kan.


Anbefalte innlegg

Vårens vakreste eventyr. Det var på tide å fiffe opp bilen til sommeren. I går var det avfetting med Prick Bort og fjerning av bremsestøv med Iron-X. I dag var det fram med Kraus´en og diverse remedier til denne. Prosessen tok tid for en gamling som meg, men jeg er heldigvis frisk og rask og ser gleden i å holde bilen i så fin stand som mulig. I juni er det fem pår siden vi kjøpte den ny. Nå er den gått ca. 135 tusen km uten problem. Håper på en sommer med mange fine soldager. Det er lov å håpe. :-)

IMG_2329.JPG

IMG_2321.JPG

IMG_2326.JPG

IMG_2344.JPG

IMG_2339.JPG

IMG_2341.JPG

IMG_2324.JPG

IMG_2332.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 13.5.2016 at 8.14, Gorg skrev:

Veldig fin e92!

Er det en 325i? Så jeg rett? 

Ta bilder av interiøret også :)

Stemmer det. En 325i. Skulle jo hatt en 330i, men måtte bremse litt... :wink:

Skal vise interiøret også. Det bærer jo litt preg av å være brukt, men skal nok en gang bruke Swiss Wax rens og Leather Milk så da blir det bittelitt bedre i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12.5.2016 at 23.44, Kennethe34 skrev:

Pen E92!

Må være artig å ha hatt den siden den var ny, ingen skavanker fra tidligere eiere å irritere seg over :)

Det har du helt rett i. Nå er det bare mitt ansvar og det er jo veldig inspirerende. Den blir aldri som ny, men det er som med oss gamle folk, jo eldre vi blir desto viktigere er vedlikeholdet. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, BMWforalle skrev:

Stemmer det. En 325i. Skulle jo hatt en 330i, men måtte bremse litt... :wink:

Skal vise interiøret også. Det bærer jo litt preg av å være brukt, men skal nok en gang bruke Swiss Wax rens og Leather Milk så da blir det bittelitt bedre i alle fall.

Er jo bare en liten jobb som skal til for å få 330i specs! Er vel en N53 motor, trenger bare nytt innsug og en remap så er alt likt motormessig. Ellers bare litt større bremser på 330i.

Hvis du har noe misfarging fins det fargekit fra Swissvax også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Gorg skrev:

Er jo bare en liten jobb som skal til for å få 330i specs! Er vel en N53 motor, trenger bare nytt innsug og en remap så er alt likt motormessig. Ellers bare litt større bremser på 330i.

Hvis du har noe misfarging fins det fargekit fra Swissvax også

Har vært inne på tanken å modifisere til 330i. Garantien går ut 9. juni i år... :wink:

Det er slitasje på vangene foran så litt farge på skinnet hadde ikke vært dumt. Takker for tipset. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Freakshow skrev:

denne var rett og slett lekker! :D

og polerings jobben var kjempe bra :D cred til deg ^^

hvordan produkter ble brukt på bilen? :D

Takker for gode ord. :-)

Jeg fikk en oppskrift av en som driver med bilpleie. Denne gange brukte jeg følgende oppskrift:

Sprayet Prick Bort på karrosseriet under vinduene.

Ventet fem minutt og spylte bilen med vanlig vanntrykk.

Vasket bilen med vanlig shampoo.

Tørket bilen.

Sprayet bilen nederst på sidene med Iron-X for å fjerne bremsestøv.

Ventet fem minutt og spylte dette bort.

Tørket det som ble vått under spylingen.

Tørket bilen.

Brukte Krauss-maskinen på hastighet 5 med en grønn pute som er relativt grov. I alle fall grovere enn de svarte fra Swiss Wax. Som poleringsmiddel brukte jeg Swiss Wax Clean Fluid Proffesional.

Da dette var gjort skiftet jeg til svart poleringspute fra Swiss Wax og gikk over bilen på hastighet 1 med Swiss Wax Cleaner Fluid Regular.

Etterpå tørket jeg av restene med en Micro Fluffy "klut." Tror den også er fra Swiss Wax.

Deretter smurte jeg inn hele bilen med et meget tynt lag med Swiss Wax Shield bonevoks og lot dette stå på bilen ca. en halv time før jeg tørket av med en Micro Fluffy "klut."

Jeg fikk på ingen måte bort alle vaskemerkene, men de ble nok noe mindre synlig og lakkens glans kom nok bedre fram. Helhetsinntrykket synes jeg ble ganske bra. Skal jeg få den som ny må nok dyktigere folk settes til jobben.  Men jeg trives med å kunne gjøre det selv så godt jeg kan. :-) Det er jo litt av gleden med bilen om våren. 

En bekjent av meg fikk virkelig se hva en dyktig person kan gjøre med lakken på en bil. Min uheldige venn har en hund som ved et tilfelle av begeistring la begge labbene på panseret på den neste helt nye bilen og laget noen saftige riper i lakken. Én av ripene hadde til og med gått ned til grunningen. Han spurte meg hva jeg trodde og jeg anbefalte ham om å sjekke hvem som kunne ta jobben med utbedring. Han fant tydeligvis rette person for da jeg studerte bilen nøye etterpå var det umulig å se noe til skrapene. Utrolig godt jobba. Med de folka lever jo av å være dyktige. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, BMWforalle skrev:

Har vært inne på tanken å modifisere til 330i. Garantien går ut 9. juni i år... :wink:

Det er slitasje på vangene foran så litt farge på skinnet hadde ikke vært dumt. Takker for tipset. :-)

Bare hyggelig :)

Skal ta førersetet til høsten. Trenger lighterbensin eller lærbensin i tillegg til farge fra SW. Har du resten av Leather Care Kit så har du alt du trenger mener jeg.

Det var gjort på min når jeg kjøpte, vet ikke helt hvordan den går orginalt men går veldig bra. Sportslig familiebil kan du si

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Gorg skrev:

Bare hyggelig :)

Skal ta førersetet til høsten. Trenger lighterbensin eller lærbensin i tillegg til farge fra SW. Har du resten av Leather Care Kit så har du alt du trenger mener jeg.

Det var gjort på min når jeg kjøpte, vet ikke helt hvordan den går orginalt men går veldig bra. Sportslig familiebil kan du si

Tror jeg skal forsøke meg på litt farging. Jeg har har kit´et  fra SW så da er det lighterbensin og farge som gjenstår.

Det er ingen praktisk familiebil, men nå er kona og jeg nærmere sytti enn seksti år så transportbehovet er stort sett dekket. Når vi skal ha med små barnebarn låner vi både barn og bil med monterte barneseter. Enkelt og greit. Vi har barneseter selv også, men det er nesten et puslespill å få dem montert bak i bilen. Spesielt det som står i motsatt kjøreretning. Men det går i nøden. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...