Gå til innhold

BMW E92 i liten målestokk


Anbefalte innlegg

Jeg er usikker på om dette innlegget skulle stått under ”BMW-prosjekter”, men siden resultatet av prosjektet er show off så tar jeg sjansen.

Når bilen står i garasjen er den umulig å se fra stua. Da er det praktisk med en modell som ligner i alle fall. Jeg kjøpte derfor for lenge siden en E92 i skala 1:18 i samme farge som originalen. Det er dessverre ikke en M-techversjon, men det får jeg leve med. I vinter fikk jeg inspirasjon til å modifisere den en smule.

Jeg demonterte det meste på bilen som det framgår av bildene. Felger av typen OZ Mito i 18” i skala 1:18 fant jeg på eBay. De kostet omtrent det samme som bilen. Jeg satte på dekkene som fulgte med modellen og kompenserte med svarte elektrikertape for å få dem til å passe.

For å få festet hjulene til bilen tok jeg senterne fra de originale modellfelgene og limte dem på OZ-felgene. Den observante leser vil se at innpresset bak er helt hinsides og ville aldri blitt godkjent av noen myndighet i Norge, men hvem bryr seg?

BMW-emblemet på senterkoppene tok jeg fra de originale felgene.

Interiøret måtte males da modellen hadde svart interiør.

Kaliperne malte jeg røde som på originalen.

Pedalene ble malt sølv for å matche så noenlunde originalen. Ikke lett å få til gummidempingen på pedalene, men jeg gjorde et forsøk.

Håndbremsen ble også malt i sølv da jeg har Performance håndtak.

Nummerskiltet laget jeg av et fotografi fra originalen og tilpasset størrelsen i printeren.

Det er på ingen måte en perfekt ombygging, men et trivelig høstprosjekt var det da lengtingen etter vår og sommer ble stor.

Jeg har tatt med bilder av den originale bilen og modellen i omtrent samme vinkel for å kunne sammenligne de to. Det skulle ikke være tvil om hva som er ekte vare. :-)

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

7.jpg

8.jpg

9.jpg

10.jpg

11.jpg

12.jpg

13.jpg

14.jpg

15.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Så utrolig stilig :) Veldig kult med detaljene og felgene som gjør at det er helt identisk din egen bil ;) Har lange selv tenkt på å kult det hadde vært å hatt modeller av bilene jeg har, men har liksom aldri blitt noe.

Tusen takk for fine ord. :-)

Jeg blir mer og mer imponert over hva det er mulig å få kjøpt på eBay. Jeg søkte på "OZ Mito wheels 1:18" eller noe slikt og dermed dukka det opp et sett. Dyre ble de sammenlignet med prisen på bilen, ca. hundre kroner stykket, men det var umulig å ikke kjøpe dem da de jo var midt i blinken til mitt behov. :-)

Endret av BMWforalle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Gorg skrev:

Kult prosjekt!

Ville nok samlet alle trådene under en tråd siden det omhandler bilen din :) 

Godt poeng, men kan jeg i ettertid flytte denne tråden til den første jeg laget? Er ikke helt stø i systemet. :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...