Gå til innhold

Hvordan oppdatere kartverk i navigasjon F11?


e39en
 Share

Anbefalte innlegg

Lurer på hvordan det er å oppdatere fra Road Map Europe Premium 2011 til 2016 versjon.Går dette å gjøre selv med å bestille oppdatert kart på usb minnebrikke med kode,eller må dette gjøres på Bmw verksted.Dette er navigasjonsystem profisjonal med utstyrskode 609.Bilen en 525 d er produsert  20.4.2011.Håper noen kan gi et godt svar på dette,jeg reiser på langtur til sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger denne koden med minnebrikken,hva slags type skal en velge 2016-1,2016-2,2016-3?Hva er forskjellen?Er dette trygt å bestille på nett fra ebay?Event andre plasser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, e39en skrev:

Følger denne koden med minnebrikken,hva slags type skal en velge 2016-1,2016-2,2016-3?Hva er forskjellen?Er dette trygt å bestille på nett fra ebay?Event andre plasser?

Sjekk denne linken.: https://bmw-navi-maps.co.uk/63-road-map-europe-premium-2016-2.html#/receive_maps-download/update_code-no_code/region-west

Det skal være CIC system du har hvis bilen er en 2011 mod.

Du må også kjøpe en oppdateringskode engangskode (virker for en oppdatering) eller lifetime kode.(kan brukes for alle senere oppdateringer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker Maxmek og awt for gode råd.Såg noen videoer på youtube,såg ut som dette var enkelt.Bestille aktuelt kart og kode og så sette inn minnebrikke,såg ut som det var 3 stk som skulle inn i usb stikk i hanskerom etter anvisning under oppdatering.Når dette var ferdig skulle navigasjon skruest av og på så var det komplett,kunne etterpå sjå nye versjonen kart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man klarer seg med en minnepinne også, men da må man flytte over filene etterhvert.

Evt. bruke en stor, og så bare flytte filene internt på minnepinnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekka med mitt lokale Bmw verksted,kunne jo skaffe oppdatering på 2 dager.:-DPrisen var det heller ikke noe å si på med min rabatt der.1360 kr inkl.kode.Tror jeg fort hadde nærma meg denne prisen med å bestilt den på den nettsiden som Maxmex nevnte lenger oppe her i tråden.Det blir vel 2-3 hundrelapper i toll også.Skal oppdatere i morra,såg faktisk ut i følge brukerveiledningen at det vart skilt med fartsgrenser på kartet også nå,e vel greit å ha for å spare noen prikker i lappen.:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du betaler for kart og kode på nettet, og laster ned kartet. kode får du i epost. Det er ingen pakke som sendes i posten, og dermed heller ingen moms.

Endret av Maxmek
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Da er kart lastet ned,det tok ca 45 minutter.:-)Kanskje det er litt å spare likevel.Prøve neste gang.Ser det er 3 alternativ på å bestille kart,download,cdplate og usb brikke.Hvordan får man tilsendt kartet om en huker av for download som er det billigeste?Får man den som en fil på email som kan lastest ned på usb etterpå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normalt laster man ned via x-program, men enkelte tilbyr også nedlasting via FTP (altså man laster ned ca. likt som man laster ned andre filer).

E-mail takler nok ikke så store filer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...