Gå til innhold

danskiii's e21 langtidsprosjekt, karosseri skrotes, selger deler


danskiii
 Share

Anbefalte innlegg

3 timer siden, sveigis skrev:

Angående oljelekkasje,stemmer jeg for toppdekslepakning.

Dette hadde jeg på 535en og med en grundig motorvask og ny pakning ble det iorden..

Godt du valgte det grønne dørtrekket forresten :)

 

Den ser egentlig grei ut, men har komplett sett til hele motoren så kanskje jeg kunne byttet uansett..

Motorvask må til ja :)

Ja jeg og, ble for mye med det sorte, og ser ut som det blir solgt idag allerede :)

2 timer siden, Evopower skrev:

Ikke skru av eksosmanifold. De pakningene er garantert helt fine. Du har sølt litt olje eller så er det toppdekselpakningen som er gåen (mest sannsynlig) lett sak å bytte :) i tillegg ville jeg kjørt motoren god og varm på en lengre tur. Grunnen til at du får røyk er at det er mer oljesvetting en hva den klarer å fordampe bort på småstarter i gårdsplassen :)

Støtter sveigis som sier at du bør ta en god vask av motor etterpå. Ville brukt prickbort avfetting og høytrykkspyler. Ikke ver redd for å gå for tett innpå motoren på framsiden/eksossiden med spyleren.

Koselig prosjekt, følger med videre her :D

Min første erfaring med å skru på bmw var en kameratgjeng som ilag kjøpte en e21 323i da vi var 14-15 år gamle. Liker panserløsningen og haifronten!

Ja kom på jeg sølte faktisk en del olje da jeg fylte på så det kan jo være det :P Motorvask skal bli, har vel prickbort på statoil her.

Hehe skal si, det var tidli på :D

2 timer siden, Evopower skrev:

Det med fuktighet i bagasjerommet hadde de fleste bmwene i e20 serien. Alle mine e28 var slik. Spesieøt her i det råe klimaet på vestlandet slo det seg kondens oppunder bagasjelokket. Altså ingen direkte lekkasje (jeg fant hvertfall ingen på mine biler). Dette roet seg på e36/39/38 bilene.

Selvfølgelig ikke dumt å sjekke pakninger og evt åpne dreneringshull nede i brønnene, men et godt triks er å legge en strømpe med kattesand baki der. Da absorberer den det meste av fuktigheten :D 

Det skal jeg prøve! Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg bestilt eu-kontroll onsdag 11.01 kl.08:00 :) Gleder meg! Kommer etter det til å skille ut den grønne bønne fra denne tråden for å lage egen :)

Vurderer å selge stor prosjektet pga arbeidssituasjonen også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg ikke likte hvordan det sorte interiøret ble i bilen så ble det solgt igår, og besyilte meg en FAJS (weberkopi) 32/36 DGAV forgasser for de pengene nå her nettopp. Håper sette kan ordne opp i den siste lille ujevnheten :)

https://www.engsmp.no/produkt/motordeler/forgassere/3236/forgassere/3236dg-forgasser

Enda på jakt etter manifold for DCOE forgassere, da denne bare blir midlertidig til jeg får råd til det større oppsettet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var idag på eu-kontroll, gikk litt som forventet. Fikk ikke godkjent, totalt 10 2-er feil. Ene er burta som ikke funket, men har ny slepering og burteknapp i posten til sportrattet så tar det ikke så tungt. Feil på lys, ekstralys fungerer ikke, er rett og slett at denne unge karen som gikk over bilen ikke kunne tysk og trykte ikke på knappen..

20170111_093527.jpg

Fikk også montert på gul lyktefilm på ekstralysene igår, syns det passet seg veldig greit :) (kommer bedre bilder etterhvert)

20170111_085301.jpg

Holder grønne bønne i denne tråden til den er eu-godkjent :)

 

Ja og det blir ikke noe av FAJS forgasser, da leveringa var midt i mars, så bestilte noen pakninger til solexen istedenfor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg skrive noe som jeg ALDRI hadde trodd jeg NOENSINNE skulle skrive....

 

Jeg observerte at du droppet de svarte dørpanelene til fordel for de grønne i "bønna" di...

Jeg har jo egentlig hatet den grønnfargen i alle år, men jeg flirte litt for meg selv og nikket meg enig i valget ditt...

 

begynner visst å bli gammel/voksen jeg... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Pedi skrev:

Nå skal jeg skrive noe som jeg ALDRI hadde trodd jeg NOENSINNE skulle skrive....

 

Jeg observerte at du droppet de svarte dørpanelene til fordel for de grønne i "bønna" di...

Jeg har jo egentlig hatet den grønnfargen i alle år, men jeg flirte litt for meg selv og nikket meg enig i valget ditt...

 

begynner visst å bli gammel/voksen jeg... :)

Hehe ja se der, bra jeg ikke er den eneste :P

Muligens om jeg finner noe som er lyst en gang at det blir byttet men det grønne holder seg godt til nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg idag var på eu-kontroll så la jeg igjen merke til at i motbakker, ved sterk akselerasjon og slikt så stiger temperaturmåleren farlig høyt igjen. Hva kan dette skyldes? Har byttet kjølevæske og termostat. Setter stor pris på tilbakemeldinger ang dette! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, danskiii skrev:

Når jeg idag var på eu-kontroll så la jeg igjen merke til at i motbakker, ved sterk akselerasjon og slikt så stiger temperaturmåleren farlig høyt igjen. Hva kan dette skyldes? Har byttet kjølevæske og termostat. Setter stor pris på tilbakemeldinger ang dette! :)

Var den slik før du byttet væske og termostat? I så fall kan det være vannpumpe eller toppakning.

I ditt tilfelle tipper jeg på vannpumpe eller at det gjenstår litt lufting av motor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Evopower skrev:

Var den slik før du byttet væske og termostat? I så fall kan det være vannpumpe eller toppakning.

I ditt tilfelle tipper jeg på vannpumpe eller at det gjenstår litt lufting av motor.

ja den var slik før også.. hmm.. kanskje den ja... syns bare det er litt rart når vifta står direkte på den og den går jo på reim også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, danskiii skrev:

ja den var slik før også.. hmm.. kanskje den ja... syns bare det er litt rart når vifta står direkte på den og den går jo på reim også..

Selv om vannpumpa går rundt kan skovlene være slitt slik at den ikke klarer å sirkulere vann. Det er nok ikke vifteclutchen som er feil, for da ville tempen gått opp ved tomgang/køkjøring. Din bil blir varm i fart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Pedi skrev:

Nå skal jeg skrive noe som jeg ALDRI hadde trodd jeg NOENSINNE skulle skrive....

 

Jeg observerte at du droppet de svarte dørpanelene til fordel for de grønne i "bønna" di...

Jeg har jo egentlig hatet den grønnfargen i alle år, men jeg flirte litt for meg selv og nikket meg enig i valget ditt...

 

begynner visst å bli gammel/voksen jeg... :)

 

Samme her :lol: Gusjegrønt kan faktisk være kult i riktig setting :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...