Gå til innhold

danskiii's e21 langtidsprosjekt, karosseri skrotes, selger deler


danskiii
 Share

Anbefalte innlegg

Har nå fyllt på kjølevæske, 3L, noen som vet hvor mye som skal på hele systemet? Begynte å lufte systemet, men det blåser så mye med storm påvei inn, så måtte bare kutte for dagen desverre. Er nok en del luft for temperaturen skøt i været noen ganger.

har koblet opp turteller også men den står fast på full pupp, noe  som vet hva som skjer? mener å ha koblet den rett.

Også fått handlet meg olje og funnet ut jeg skal lage en catch tank slik jeg slupper å få luftinga direkte inn i innsuget og kan sette på lite kon filter.

Også fått handlet inn slik jeg kan forlenge strømkabel litt. Det må til pga nye batteriet som skal inn har polene på motsatt side.

20170103_162032.jpg

Endret av danskiii
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6-7 liter går det vel på. Varmeapparat på fullt og fronten på bilen i oppoverbakke så tenker jeg du skal få ut all lufta :) overskuddet når motoren blir varm får du vare bløde ut litt. Så ser du om nivået er ok når motoren er blitt kald, evt etterfyller litt.

Ser du har gasserinnsug på m10 motor, tenkt å prøve gasser fra granada 2.8v6? Det er en 36/36 weber som skal passe på innsuget ditt sånn ca :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Evopower skrev:

6-7 liter går det vel på. Varmeapparat på fullt og fronten på bilen i oppoverbakke så tenker jeg du skal få ut all lufta :) overskuddet når motoren blir varm får du vare bløde ut litt. Så ser du om nivået er ok når motoren er blitt kald, evt etterfyller litt.

Ser du har gasserinnsug på m10 motor, tenkt å prøve gasser fra granada 2.8v6? Det er en 36/36 weber som skal passe på innsuget ditt sånn ca :) 

Det skal såpass på ja, må inn å kjøpe mer da :) Takk!

Har gasser ja! 36/36? Har kun hørt disse kjørt 32/36,men passer 36/36 så ja gjerne det :) Har du en kanskje? ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 siste dagene har gått på å få dørtrekkene iorden, endelig ferdig! Baktrekkene er ikke heelt tørket enda men ja :) meeget fornøyd!

20170103_175214.jpg

20170103_175335.jpg

20170103_175424.jpg

Lurer på sette på brune armlener, hva synes folket?

20170103_175447.jpg

20170103_175457.jpg

20170103_175513.jpg

20170103_175533.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må skru ut en skrue bak under eksos manifoild inn mot torpedo vegg,for og tøme systemet helt.(På blokken.).Veldig viktig hvis det er veldig gamel væske på bilen.Da kommer det ut 4 liter til ca.Så fyller du mens motoren går med varme app på fullt.Og pumper på øverste slange manuelt helt til du kjenner tempen kommer.Og sitt bilen i bakke eller på bukker framme.Så er det en lufte skrue på huset øverst som og er grei og ha åpen.👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, LBH skrev:

Du må skru ut en skrue bak under eksos manifoild inn mot torpedo vegg,for og tøme systemet helt.(På blokken.).Veldig viktig hvis det er veldig gamel væske på bilen.Da kommer det ut 4 liter til ca.Så fyller du mens motoren går med varme app på fullt.Og pumper på øverste slange manuelt helt til du kjenner tempen kommer.Og sitt bilen i bakke eller på bukker framme.Så er det en lufte skrue på huset øverst som og er grei og ha åpen.👍

kjempe saker, takk :) men da burde jeg vel tømme alt ut og begynne påny? :( penger ut vindu er jo gøy.

Hvilken er lufte skruen mener du? Bilde link?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.Du må tøme hele systemet.kommer sikkert ut mye rust og dritt.Penger ut vinduet.😥.Kjøp den grønne/blå på Biltema.4 l ca.Så kjøper du 4 liter med batteri vann.Blander 50-50 så blir det bra.Er ikke sikkert du har lufte skrue.Men bare og ha av lokket mens du pumper på slangen mens motoren går.Den skal event være på huset der de 2 slangene møtes oppe.En liten 8 mm skrue.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, LBH skrev:

Ja.Du må tøme hele systemet.kommer sikkert ut mye rust og dritt.Penger ut vinduet.😥.Kjøp den grønne/blå på Biltema.4 l ca.Så kjøper du 4 liter med batteri vann.Blander 50-50 så blir det bra.Er ikke sikkert du har lufte skrue.Men bare og ha av lokket mens du pumper på slangen mens motoren går.Den skal event være på huset der de 2 slangene møtes oppe.En liten 8 mm skrue.

batterivann faktisk, det også på biltema? :P jaja men får fyre på da! var og kjøpte hos bmw det har fyllt på nå så litt surere kroner..

Ja hadde lest meg til jeg ikke har skrue så ble litt forvirret :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, danskiii skrev:

Det skal såpass på ja, må inn å kjøpe mer da :) Takk!

Har gasser ja! 36/36? Har kun hørt disse kjørt 32/36,men passer 36/36 så ja gjerne det :) Har du en kanskje? ;) 

36/36 var på 2.8 v6'en. Sierra 1.6 og 2 liter og taunus, hadde 32/36. Disse er 2 stegs åpnibg av portene. Port nr 2 åpner først med fullt pådrag. Mens 36/36 har låste porter som åpner likt helt fra starten av. Byttet til en 36 gasser på en sierra 2 liter jeg hadde og merket god effektøkning :)

Bmw skal vel ha blanding 50/50 kjølevæske og vann by the way. Blå type

Endret av Evopower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.Destilert vann.Koster ingen ting.Du kan og selvsagt bruke vanlig vann,men bedre med destilert vann.Tenkte blitema væske,for ja den orginale koster litt mer.Samma det.Så mye som du ønsker og bruke.Kjøp konsentrat og bland 50-50 så blir det bra.Orginal eller tilsvarende kvalitet blå.👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, 316 skrev:

Den grønne frøkna der blir skikkelig fin asså. Finnet ut om rattet passer enda? 😊

hehe ja bare litt mindre grønn innvendig :)

nei ingen info på det enda, kan være jeg bare handler inn en ny da jeg uansett må ha deksel og horn til rattet.

41 minutter siden, Evopower skrev:

36/36 var på 2.8 v6'en. Sierra 1.6 og 2 liter og taunus, hadde 32/36. Disse er 2 stegs åpnibg av portene. Port nr 2 åpner først med fullt pådrag. Mens 36/36 har låste porter som åpner likt helt fra starten av. Byttet til en 36 gasser på en sierra 2 liter jeg hadde og merket god effektøkning :)

Bmw skal vel ha blanding 50/50 kjølevæske og vann by the way. Blå type

hmm.. googlet litt og fant ikke noen som har gjort dette før da på disse. vet du om det vil passe over eller har alle gassere lik flens? har ikke vært borti gassere noe mye.

 

32 minutter siden, LBH skrev:

Ja.Destilert vann.Koster ingen ting.Du kan og selvsagt bruke vanlig vann,men bedre med destilert vann.Tenkte blitema væske,for ja den orginale koster litt mer.Samma det.Så mye som du ønsker og bruke.Kjøp konsentrat og bland 50-50 så blir det bra.Orginal eller tilsvarende kvalitet blå.👍

da gjør jeg det :) 

blir vel 60-40 med batterivann og kjølevæske. biltema selger bare 1, 3 og 12 kg nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først må du få tak i slik gasser. De begynner å bli skjeldne, men er greie fordi dem trenger veldig lite modifikasjon. Begge gasserne er skrudd fast med 4 bolter. Usikker på om det er forskjell i senteravstand mellom hullene, men om det er det, kan du få et maskinverksyed til å lage en adapterplate mellom innsug og gasser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...