Gå til innhold

danskiii's e21 langtidsprosjekt, karosseri skrotes, selger deler


danskiii
 Share

Anbefalte innlegg

6 timer siden, E21noob skrev:

 

Blir spennede å følge utviklinga.  Stå på :)  Har du noe budsjett?

Håper jeg tar feil, men den frontplaten ser ut som en facelift type. 

Will do! :)

Budsjettet er for øyeblikket typ lavt/medium. Ikke pga det må være det men jeg vil prøve å få den i stand først som 318 med skilt, uten å bruke enorme penger i motor med en gang. Finner mer og mer deler rundt om til greit rimelige priser, om man bare leter godt nok o er villig til å jobbe hardt med det man har. Hovedslumpen går jo i lakk desverre..

Det kan hende, jeg er ikke sikker. Vil det ha noe å si?

6 timer siden, sveigis skrev:

Som hardbarka e21 fan,må jeg kommentere her.

Må si det er imponernde at begynner på et sånn prosjekt.

At du får litt å bryne deg på,levner det ikke tvil om men tenk når du begynner å bli ferdig med rusten og skal til med kosearbeid,det blir gøy.

Hva med og enkelt beholde hvitfarge,senk og felg?

Tror det kunne bli veldig bra jeg.

Uansett her skal det følges med .:) 

Det er det som gledes til også! :D

Hvitfargen blir nok ikke beholdt, da jeg ikke syns det kler bilen så godt. Ihvertfall  ikke uten m sport striper. Men det skal alikevell bli greit clean!

 

Idag blir det opp å skru igjen da nakken har fått tid til å hvile seg litt og naprapaten fikk knekke og kna litt for et par dager siden. Det vil også bli test av motor for å se om den går uten noe store problemer! Gledes! :)

Video kommer skulle det lykkes.

Endret av danskiii
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, danskiii skrev:

Det kan hende, jeg er ikke sikker. Vil det ha noe å si?

 

 

Jeg er ikke 100% sikker på om du får den til å passe, men det trente øye (som du selv snart får!) vil jo se at det blandet facelift og prefacelift deler.

Forskjellen er at på tidlig versjon så går "leppa" helt ut og møter kanten av som går videre opp mot skjermen og hjulbuen.  Det er også forskjell på luftinntakene.  Se bilde av min her:

SDr0xi9kuS5QoxlE_nEmTTvrcGVUrCA1ZdgsNWGB

På facelift versjonen går leppa litt lavere, og avsluttes 5-10 cm før kanten.

e21_1.jpg?itok=Xyrn7yH4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, E21noob skrev:

 

Jeg er ikke 100% sikker på om du får den til å passe, men det trente øye (som du selv snart får!) vil jo se at det blandet facelift og prefacelift deler.

Forskjellen er at på tidlig versjon så går "leppa" helt ut og møter kanten av som går videre opp mot skjermen og hjulbuen.  Det er også forskjell på luftinntakene.  Se bilde av min her:

På facelift versjonen går leppa litt lavere, og avsluttes 5-10 cm før kanten.

 

Ja se der ja.

Den er jo forskjellig fra den som står ihjelrustet på nå, men for 500,- så skader det ikke å prøve :) alt passer med litt tilpassning ;)

39 minutter siden, E21noob skrev:

Jeg er forøvrig også veldig for å lakkere den opp i originalfargen :)

Felger og senk er en selvfølge!

Felger og senk kommer, original farge kommer ikke :)

 

Ingen som har en mening ang listeløse dører og skjermer?

Endret av danskiii
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, bmwtussan skrev:

Får frontplata til å passe, men er ikke sikkert at nyrene går rett på. Da det er forskjell på ny-gammel

Ok.

Nye nyrer må til uansett da mine er noe bulket opp. Kjøpe facelift nyrer bare da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tatt meg en tur til bilen idag.

Temperaturen va på 28 grader så mye arbeid kan jeg ikke skrøyte på meg.

Fikk kjørt bort touranen og satt på startkabler, for her skulle det testes om motor enda var i live!

Skrudde på tenning, og nødblink stod på, et bra tegn. Det var da ihvertfall liv i doningen. Klikket av nødblink, vred om nøkkel, og puff sa det kjapt mens en mini røyksky steg ut av sikringsboksen. Null liv. Her røyk noe jeg ikke kunne se med en gang.. Så jeg smelte ned panseret, på med presenning, kjørte hjem og tok meg en øl mens jeg tente grillen! Go helg!

DSC_0642.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag var motivasjonen tilbake pluss en kamerat ble med som moralsk støtte så ble gjort litt.

Hele teppet kom endelig ut så det viste seg selvfølgelig en del mer rust.. Kan se ut som nye gulvplater forran kan være smart, og indre kanaler kan være nødvendig :(

DSC_0652.JPG

DSC_0653.JPG

Og dashbord kom endelig ut! Stor motivasjons boost!

DSC_0651.JPG

Taktrekk kom også ned men ikke noe bilde av det det. Neste nå blir å ta ut alt av smådill rundt inni, så kjapt gå over bagasjerom før det er motorrom sin tur.

Til midten av juli skal bilen hellst være ferdig revet for da skal jeg ned til stavanger og vil ha med meg mest mulig deler til pulverlakkfirmaet vårt, spesielt understell! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt innsats idag også, men går noe treigt i denne ekstreme varmen.

Fått tatt ut baklykter, belter til fremseter, startet med oppmerking av ledningsnett om hva som går til hva, setejustering forran, og noe smådill rundtom.

bilde av dempertårn med hull som vist tidligere, fra annen vinkel.

DSC_0658.JPGDSC_0657.JPG

DSC_0668.JPG

Disse ble med meg hjem, og er svært usikker på om jeg skal renovere dem i det hele. vurderer å la dem være uforandret til minne om hvordan bilen var :)

DSC_0667.JPG

Høyre lykteglass bak er ikke helt 100%, har noen skår her og der, så om noen har et helt liggende så si gjerne ifra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom litt avgårde idag og.

Idag fokuserte jeg meg om ledningsnettet for det meste. Det må merkes og rett og slett bare ut.

Første oppdrag ble da å rydde ut av bagasjerommet. Har brukt dette som lagring etterhvert som jeg har skrudd ut ting fra bilen men det ligger nå trygt i kjelleren. Fant selvfølgelig en del rust her og der men ikke noe verre enn forventet.

DSC_0669.JPG

DSC_0674.JPG

DSC_0675.JPG

DSC_0673.JPG

Tilogmed reservehjul nedi!

DSC_0671.JPG

 

Først måtte bakfangeren av for å få ut kablerne til skiltlysene, noe som ikke var helt knirkefritt.

Fikk ut 3 av 6 stk bolter uten noe styr, hang igjen på høyre og venstre siden samt ene på venstre bak.

Endte med å sage av ene bolten på høyre side og der henger den slik enda da det tok så lang tid og været slo om. Fikk ut kabelen og det var oppdraget!

DSC_0689.JPG

DSC_0676.JPG

Nå som kabelen kom fri så gikk det hele radig for seg inn til cockpit. Merket nesten alle ledninger med korrekt navn og plassering. 

DSC_0687.JPG

DSC_0688.JPG

MEN!

Jeg har et spørsmål til dere E21 kyndige der ute, eller alle forsåvidt.

Hvordan får jeg ut disse boltene her? Må jo ha ut styringa før sandblåsing..

DSC_0685.JPGDSC_0684.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Pal Ostgard skrev:

Dem løsner lett med hammer og en liten skarp meisel, i verste fall sveiser du på en mutter,men et par bank med meiselen pleier å holde. Når du skal ha det sammen igjen kjøper du nye bolter og de har muttere som knekker av når du drar dem til.

Takker så meget :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, williamwiers skrev:

Følger med her! Bra noen redder disse gobilene :) 

 

Holder du til i bergen no eller? :) 

Vet om en e21 som har stått en stund(sjekka sist 30mars då men..) 

står på midtun og har jo doble lykter🤔 Er vell 323i som kom med det?

 

Gøy med flere følgere! :D

Ja men også 320, 320/6 og 320i kom med doble lykter, men vil gjerne ta en titt! PM sendt :)

Endret av danskiii
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...