Gå til innhold

danskiii's e21 langtidsprosjekt, karosseri skrotes, selger deler


danskiii
 Share

Anbefalte innlegg

On ‎21‎.‎06‎.‎2016 at 14.02, E21noob skrev:

Jekkfestet foran er ikke i hjørnet der det har rustet så mye på din (fremst i bildet under).  Du finner du litt lenger bak langs kanalen, og de har også en forsterkning innvendig i kanalen som ikke synes før du åpner den.  Du kan såvidt se det nederst til venstre bildet under.

Finner ikke denne alså... Finner kun det jeg viser på bilde i forrige post.

Leter jeg feil plass eller er det forskjellige? Trenger visst Google maps på dette her jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom enda litt idag :)

Kjøpte meg mørk brune armlener forran, fra koed, som jeg håper vil gå bra sammen med de sorte dørtrekkene som skal inn :) 

DSC_0881.JPG

 

Samt pakningssettet til motor 

DSC_0880.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motor og girkasse skal nok ut imorgen, samt understell så langt det kommer, men vil bli en liten mangel på dokumentasjon da telefon er på rep. Så kommer en bildedump om noen uker

:)

Endret av danskiii
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Joachim S Hamar skrev:

Du har litt å finne på du å ja ser jeg.ville gått for sepang bronze jeg. E21 er så utrolig rå i den fargen. Har lyst til å bygge en sepang bronze e21 når jeg er ferdig med e30,n  😊

Litt å gjøre ja, men er enda så gøy :) Sepang bronze er en fantastisk farge på disse, og den mest avbildete E21 (samt profilbildet mitt her) er i den fargen. Har siklet mye på den fargen allerede :D

 

PS. på jakt etter laksetrapp fra E21/E30 om noen har..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, danskiii skrev:

Litt å gjøre ja, men er enda så gøy :) Sepang bronze er en fantastisk farge på disse, og den mest avbildete E21 (samt profilbildet mitt her) er i den fargen. Har siklet mye på den fargen allerede :D

 

PS. på jakt etter laksetrapp fra E21/E30 om noen har..

Ja er den bilen som gjør at jeg får lyst på. Men dette blir nok bra uansett 👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig med bilder som sagt for tiden, men nå er forstilling, motor og girkasse løs. Skal løfte karosseriet over fremstilling med motor enda på og dra den frem. Ble så mye styr med å heise alt opp og ut :)

Neste oppdrag blir da å få motor på plass i garagen til kompisen og starte på bakstilling.

Sitter å ser litt på eksos også. Skal sveise sammen rør selv men trenger litt anbefalinger på lyddempere bak om noen har forslag :) blir enkelt utblås på hver sin side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom til å tenke på en ting.

Pakningssetet jeg har kjøpt er ikke akuratt nylig produsert. Kan det være asbest pakninger, eller er det ikke aktuelt? Er type spesso. 

 

s-l1600.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite har blitt gjort siste uken, rettere sagt ingenting. Har hatt nok med jobb og livet generelt så måtte dessverre nedprioriteres.. Skal en uke ferie på Østlandet for å besøke @liffi og hjem til stavanger for gladmaten nå så blir lite neste uke også.

 Men nå ligger jeg etter skjema her så etter det blir det å sette op telt forran bilen i en ukes tid å kun fokusere om den :)

Tikker inn deler med jevne mellomrom, har fått meg enda flere pakninger fra polen nå til dørene, og om en måneds tid kommer vel enda flere pakninger. Dyrt med brukt gummi ass :P synd min har stått ute så lenge og alle måtte byttes!

Blir også muligens ny plass å skru i august, hvor jeg kan få gjort alt av sveising, rustkutting og grunning innendørs, og rett ved jobb. Blir enklere å få ting gjort da jeg ikke trenger å bruke 40-50 min ekstra på kjøring hver gang jeg skal skru! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da endelig ble det noe fremgang her.

Etter ferie på østlandet og hjemme i sandnes så ble det tid for arbeid på bilen.

Fikk besøk av @liffi og vi fikk gjort en god del her idag!

Først fjernet vi komplette fjærben.

DSC_0004.JPG

Neste var å få ut motor. Ettersom jeg allerede hadde løsnet forstilling med motor og girkasse fra karosseriet, så va det bare å løfte opp å sette inn noe provisoriske støtter. (Ikke gjør dette hjemme :P )

DSC_0002.JPG

Så var det bare å ta godt tak å røske ut hele greia!

DSC_0005.JPG

DSC_0006.JPG

DSC_0008.JPG

DSC_0009.JPG

Girkasse ble skrudd av og motor ble skrudd fast i motorbukk, og vippa opp rett.

DSC_0016.JPG

DSC_0017.JPG

DSC_0019.JPG

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...