Gå til innhold

danskiii's e21 langtidsprosjekt, karosseri skrotes, selger deler


danskiii
 Share

Anbefalte innlegg

3 timer siden, LBH skrev:

Hvis Vangen og innerskjermen er flyttet seg så lite er det ikke et problem.Det retter man enkelt opp i jig.Hvis komponentene ikke er rusten og dårlig,så fullfør sveise arbeidene og frakt bilen til en oppretter og dra den til riktige mål.Så lakker du bilen etterpå.Dette koster deg ikke så mye penger.Og mye mye mindre arbeid for deg enn og bytte disse delene.

Hvis det ikke er verre enn som så, så skal jeg gjøre det slik! Tar noen bilder å legger inn imorgen slik folk kan se! :)

Takk for betryggelsen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner en som er flink og rimelig i bergen.Få ut noen bilder så skal jeg få han til og gi et estimat på hva det vil koste.Bare og begynne og sveise,du har en god jobb foran deg.😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal legge inn noen bilder i dag av omfanget :)

 

Siden jeg har fått en motivasjonsboost og ny tro på at dette vil ordne seg, så fikk jeg meg til å bestille en ny komplett frontplate fra wallothnesch. Håper denne kommer i midten av neste uke, slik jeg kan kappe av den gamle rustne.

Er det lurt å vente med å sveise den nye på til etter jeg har rettet opp karosseri?

gp5-parts-001.jpg

(Bilde fra Google)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, danskiii skrev:

Litt lett planlegging :)

DSC_0145.JPG

Skal du laga deg ræsarbil sidan du har tegna inn bredding? :P

 

Angåande sveisinga so ville eg ha venta med det til bilen var retta igjen. Noko anna er jo berre idiotisk då ein risikera å måtte kappa/sveisa/justera alt inn på nytt :)

bmw-imsa-e21-group-5-320-turbo-title.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, RF91 skrev:

Skal du laga deg ræsarbil sidan du har tegna inn bredding? :P

 

Angåande sveisinga so ville eg ha venta med det til bilen var retta igjen. Noko anna er jo berre idiotisk då ein risikera å måtte kappa/sveisa/justera alt inn på nytt :)

 

Hehe blir nok ikke ræserbil, men noe bredere skal den bli! Tegna inn E30 M3 bredding for å se litt hvordan det så ut, pluss det er enklere å se på tegning enn en hjulbue som bare stikker lengre ut :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/31/2016 at 10.52, LBH skrev:

Jeg kjenner en som er flink og rimelig i bergen.Få ut noen bilder så skal jeg få han til og gi et estimat på hva det vil koste.Bare og begynne og sveise,du har en god jobb foran deg.😀

 

DSC_0152.JPG

DSC_0151.JPG

DSC_0150.JPG

DSC_0149.JPG

DSC_0148.JPG

DSC_0147.JPG

DSC_0146.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger med her! Dette hadde jeg ikke fått med meg! Ikke gi opp, Den bilen ser ut til å rettes opp igjen. Men jeg hadde satsa på å rette den ut før jeg hadde begynt med sveising og diverse. 

Gleder meg til å få sett mer bilder og fremgang. Skal ta en heeelt lik jobb som deg ganske snart da jeg har kjøpt meg en 1979 E12 520i 6'er. :D 

Så det er gøy for meg å se at folk driver på med det enda, håper på å bli ferdig til sommeren. Jeg tenker å begynne om en måneds tid, kommer opp en tråd om den om ikke så lenge om du vill følge med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Enes Yakici skrev:

Følger med her! Dette hadde jeg ikke fått med meg! Ikke gi opp, Den bilen ser ut til å rettes opp igjen. Men jeg hadde satsa på å rette den ut før jeg hadde begynt med sveising og diverse. 

Gleder meg til å få sett mer bilder og fremgang. Skal ta en heeelt lik jobb som deg ganske snart da jeg har kjøpt meg en 1979 E12 520i 6'er. :D 

Så det er gøy for meg å se at folk driver på med det enda, håper på å bli ferdig til sommeren. Jeg tenker å begynne om en måneds tid, kommer opp en tråd om den om ikke så lenge om du vill følge med :)

Gir nok ikke opp nei :)

Men fant ut i går at å stå med vinkelsliper i en garasje uten gjennomtrekk ikke var så lurt. En del røyk og gasser som kommer ut, ble litt dårlig kan du si :P så må finne en bedre løsning på dette før jeg kan gå videre, men er nok fort gjort.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, danskiii skrev:

Gir nok ikke opp nei :)

Men fant ut i går at å stå med vinkelsliper i en garasje uten gjennomtrekk ikke var så lurt. En del røyk og gasser som kommer ut, ble litt dårlig kan du si :P så må finne en bedre løsning på dette før jeg kan gå videre, men er nok fort gjort.

 

Jeg ville fått bilen syredipet eller sandblåst,i og med at det er så mye overflate rust.Eneste måten du får et bra resultat.Ang frontplaten,så kan den selvfølgelig ikke byttes før etter retting.😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, LBH skrev:

Jeg ville fått bilen syredipet eller sandblåst,i og med at det er så mye overflate rust.Eneste måten du får et bra resultat.Ang frontplaten,så kan den selvfølgelig ikke byttes før etter retting.😀

Syredypping blir rett og slett altfor dyrt desverre. Jeg har ikke 15 000 ekstra liggenes til det. Sandblåsing derimot, det skjer nok. men skal rustsveise mest mulig i forkant før dette slik det skal avdekke kun det siste jeg ikke kan se\få tak i. Ok, den blir ikke byttet før, men burde den gamle kappes av i forkant av retting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, danskiii skrev:

Syredypping blir rett og slett altfor dyrt desverre. Jeg har ikke 15 000 ekstra liggenes til det. Sandblåsing derimot, det skjer nok. men skal rustsveise mest mulig i forkant før dette slik det skal avdekke kun det siste jeg ikke kan se\få tak i. Ok, den blir ikke byttet før, men burde den gamle kappes av i forkant av retting?

Ser den.Er en del kroner.Jeg ville hatt den på foreløpig.Bilen blir litt mykere i fronten uten denne på.Men ville kjøpt en punkt fres på feks Biltema og brukt det til denne jobben.Vanskelig og kutte den av uten og skade falser på innerskjermer mm.Slip reint og finn alle punktene og bor ut med fresen.Da blir det nok bra.😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, LBH skrev:

Ser den.Er en del kroner.Jeg ville hatt den på foreløpig.Bilen blir litt mykere i fronten uten denne på.Men ville kjøpt en punkt fres på feks Biltema og brukt det til denne jobben.Vanskelig og kutte den av uten og skade falser på innerskjermer mm.Slip reint og finn alle punktene og bor ut med fresen.Da blir det nok bra.😀

Litt usikker på hva du mener med punktfres, kan du linke til en?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...