Gå til innhold

danskiii's e21 langtidsprosjekt, karosseri skrotes, selger deler


danskiii
 Share

Anbefalte innlegg

Da endelig etter mye om å men så føler jeg å endelig bestemt meg for farge.

Kommer ikke til å avsløre den med det første men kan si det er en original farge og ikke hvit ;)

Fangere, lister, utblås, halvbur og motorrom vil bli enten enn viss type grå eller sort.

Blir noe skruin idag om nakken tillater, slik at karosseriet er ferdig for rustarbeid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var siste bit før rust arbeid gjort unna!

Av med dempere bak samt fyllerslange til bensintank

DSC_0024.JPG

DSC_0022.JPG

DSC_0023.JPG

Litt lite bilder ble tatt idag men hey. Måtte kappe av platene som hold bakstilling oppe i forkant da skruene var umulige å rikke, men platene var så rustne at de må byttes uansett. Fikk ikke bilde av dette. Samt måtte klippe bremseslangene og håndbrekkvaiere bak da jeg ikke fikk opp tromlene bak med verktøyet jeg har..

Her mangler det noe? :o 

DSC_0027.JPG

Der var den jo :D

DSC_0025.JPG

Så nå er bilen klar for rust arbeid. Dette blir ikke startet før ferien er ferdig om 1.5 uke så nå blir oppmerksomheten vendt over på å demontere motor for en stund. Har muligens fått tak i en M10B20 motor, så blir kanskje å stroke opp min med råder veiv og stempler og topp :) kommer litt ann på om nakken er i form til å kjøre over til østlandet for å hente..

Trenger litt tips for hvordan enklest løsne drivaksler fra tromler og diff. Har ikke gjort dette før.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Touranen ble jo solgt på rekordtid, og ny bil kommer på døra samme dag som den gamle blir hentet.

Jeg har sagt så mange ganger nå at jeg ikke skal ha, ikke liker, syns den ikke ser bra ut, er rar, bla bla bla.. Men allikevel blir det denne gang en BMW E39 525tds med automatgir fra 1998 ish med lille 360 000 ish km :P 

Den vil få sin egen trår etterhvert da jeg ikke vil lage rot i denne :) 

 

13682443_10157498342895227_1244933393_o.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy med flere som følger, er alltids motivasjonsboost :)

Som sagt lite blir gjort nå før neste uke da jeg har siste uke med ferie nå og karosseriet skal flyttes før sveising.

Har fått inn litt smådeler i mellomtiden, 2 stk simons bakpotter (må finne noen greie endestusser, tips?) og sammenkoblingsmekanisme for 2 dobble webere. Samt en haug med smådeler og div som kommer i posten før helgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/10/2016 at 7.51, Brekke skrev:

Det blir dobbel eksos på deg ja? Litt usikker på hva du er ute etter, men ser schmiedmann har mye forskjellige stusser.

Her er noen: http://www.schmiedmann.no/3_serie/E21/utstyr_og_tilbehoer/utstyr-styling-utvendig/side4.htm#paging

Blir dobbel ja :) Liker looken på det mye bedre enn den single på ene siden, og jeg fikk det så billig :)

Er 2.5" utblås på pottene så må ha noe i den sizen, men lurer på om å få noen som går opp til 3"...

Skal som sagt ikke kjøre full original på bilen, skal være noe for seg selv :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ha 2 selv :).
Kan jo kikke litt på ebay også, se om noe faller i smak.

 

Tok et kjapt søk å fant feks denne: 2.5" inn og 3.5" ut, Likte konen på enden og det perforerte inni røret:

 http://www.ebay.com/itm/Brand-New-Polished-Stainless-Double-Wall-Slant-Exhaust-Tip-2-5-In-3-5-Out-/261970048811?hash=item3cfea1b72b:g:gnsAAOxyVaBStF9s&vxp=mtr

 

Evt no sånt her om du ikke liker kon 2,5" inn og 3,2" ut.:

http://www.ebay.com/itm/Magnaflow-Stainless-Exhaust-Tip-2-5-x-3-2-Dia-Polished-Oval-35129-/222056597293?hash=item33b39ac72d:g:hF0AAOSwoudW6omD&vxp=mtr

Nei, ikke veit jeg. har ikke kikka nok på stusser enda til å vite hva jeg syns er tøffestest^^ så får gi meg der :)

Endret av Brekke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Brekke skrev:

Skal ha 2 selv :).
Kan jo kikke litt på ebay også, se om noe faller i smak.

 

Tok et kjapt søk å fant feks denne: 2.5" inn og 3.5" ut, Likte konen på enden og det perforerte inni røret:

 http://www.ebay.com/itm/Brand-New-Polished-Stainless-Double-Wall-Slant-Exhaust-Tip-2-5-In-3-5-Out-/261970048811?hash=item3cfea1b72b:g:gnsAAOxyVaBStF9s&vxp=mtr

 

Evt no sånt her om du ikke liker kon 2,5" inn og 3,2" ut.:

http://www.ebay.com/itm/Magnaflow-Stainless-Exhaust-Tip-2-5-x-3-2-Dia-Polished-Oval-35129-/222056597293?hash=item33b39ac72d:g:hF0AAOSwoudW6omD&vxp=mtr

Nei, ikke veit jeg. har ikke kikka nok på stusser enda til å vite hva jeg syns er tøffestest^^ så får gi meg der :)

Disse har jeg ikke sett før, takketakk :)

Er på jakt etter en uten kon egentlig, med perforering så den første traff nesten, den andre er dessverre oval står det :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått noen deler i posten, men kan selge mesteparten da jeg har det meste fra før.

Vil beholde toppdeksel, nyregrillen, jekken og ett sett med blinklys, resten selges mener jeg :)

NB baklykta er kastet pga store sprekker.

DSC_0109_(1).JPG

DSC_0114_(1).JPG

DSC_0115_(1).JPG

Endret av danskiii
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laster opp for rustsveising 👍

Imorgen blir det frakt av karosseri til jobb, slik jeg kan starte å få den iorden. Har rundt 3 uker på å få det gjort så blir en del jobbing! Også kjøpt meg en 2500mmx1250mmx1.25mm stålplate til lapping her og der!

DSC_0122.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...