Gå til innhold

danskiii's e21 langtidsprosjekt, karosseri skrotes, selger deler


danskiii
 Share

Anbefalte innlegg

Da er karosseri på plass, mangler bare panseret her på jobb nå så har jeg alt på plass som skal sveises.

Satser på 3 ukers intens jobbing med kapping, sliping og sveising her nå, wish me luck...

Var litt skeptisk til å frakte i starten.

DSC_0124.JPG

står oppå 2x2 paller for å komme seg over karmene da den var vel 15cm for brei..

DSC_0125.JPG

Men etter haugevis med stropper og tau, en burgerpitstop på esso og en pen solnedgang var det avgåre kåre

Snapchat-3594634235145908413.jpg

Screenshot_20160825-232627.png

Og til slutt var vi endelig fremme, tok det sakte og sikkert så tok en stund!

DSC_0127.JPG

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, danskiii skrev:

Da har jeg et spørsmål til folket.

Skal jeg gå for halvbur eller baksete?

Tenker skrudd bur slik jeg kan ta det ut, fra pedersen motorsport

hva skal bilen brukes til? trackday og søndags bil?
eller bare søndag/finværs bil?
isåfall trackday, halv bur

søndag baksete ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Freakshow skrev:

hva skal bilen brukes til? trackday og søndags bil?
eller bare søndag/finværs bil?
isåfall trackday, halv bur

søndag baksete ^^

Bilen skal nok ha en tur å to på bane, men ikke noe ekstrem-kjøring :) Men er litt tøft å skille seg ut med halvbur, pluss disse gamle bilene er ikke de sikreste i verden fra før :) Derfor tenker jeg skrudd til de få gangene jeg skal ha folk i baksetet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk pågangsmot her altså! Blir gøy med "nytt" karosseri, men ønsker deg lykke til med de neste ukene - tenk når den blir ferdig! ;)
Støtter meg til ovennevnte kommentarer om at det er kjekt å kunne bruke bilen både på trackday og med baksete, så skrudd bur er vel tingen?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, norbakken skrev:

Fantastisk pågangsmot her altså! Blir gøy med "nytt" karosseri, men ønsker deg lykke til med de neste ukene - tenk når den blir ferdig! ;)
Støtter meg til ovennevnte kommentarer om at det er kjekt å kunne bruke bilen både på trackday og med baksete, så skrudd bur er vel tingen?!

Ja motivasjonen har steget til nye høyder i det siste nå som karosseriet er på plass!

I dag er det å gå over planen for hva som skal kun rust sveises, hva som skal modifiseres (slik som skjermer og eksos løp)

og handle inn drøye mengder med slipeskiver :P

Sett mye for meg bilen i ferdig lakkert tilstand, gleder meg mye til montering av deler. Men går jo i dobbel omgang for en del av tingene, slik jeg vet alt passer :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei. Da stpr plutselig hele prosjektet i fare for å gå i oppløsning.

Det kan se ut som bilen har vært i nærkontakt med en grøft, da fremre høyre innerskjerm, front vange og framplate på høyre side, er alle sammen blitt dyttet inn en eller to cm. 

Vangen og innerskjermen har gitt etter ca med motorfeste og dempertårn.

Hvis noen vet om ny innerskjerm og front vange til høyre side, si ifra fortløpende. Finner jeg ikke ganske snart så er det lite vits å fortsette dette prosjektet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, bmwtussan skrev:

Da den bilen du har trenger myyye jobb, kunne det kanskje ha vært bedre å funnet deg et "bedre" utgangspungt. Gjerne en bil som har 6'er slik at du har bedre akselvekter når du alikevell har planer om litt motor. 

 

Ja er på full jakt nå, håper å finne en vei utav dette uten å måtte gi opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, danskiii skrev:

Bilen skal nok ha en tur å to på bane, men ikke noe ekstrem-kjøring :) Men er litt tøft å skille seg ut med halvbur, pluss disse gamle bilene er ikke de sikreste i verden fra før :) Derfor tenker jeg skrudd til de få gangene jeg skal ha folk i baksetet

gå for skrudd halvbur da! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen så kjipt å finne ut av sånt helt plutselig :( 

Spørsmålet er jo som nevnt over om det er bedre å finne seg et bedre utgangspunkt eller ikke. Du har jo allerede lagt tid, penger og sjel i denne bilen så er trist å måtte starte på nytt med en annen bil, men kanskje verdt det uansett?

Lykke til, følger med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, bmwtussan skrev:

Da ønsker jeg deg lykke til i jakten.

Du skulle ha pratet med Pedi om dere kan bli enige om en pris på den bilen han skal selge. Kan hende det blir den billigste løsningen på å få deg en bra bil. 

Snakket med Pedi, 50k blir nok litt mye for øyeblikket, da jeg er ute etter prosjekt og ikke ferdig bil :) Men takk for råd.

14 timer siden, Nyheim skrev:

Faen så kjipt å finne ut av sånt helt plutselig :( 

Spørsmålet er jo som nevnt over om det er bedre å finne seg et bedre utgangspunkt eller ikke. Du har jo allerede lagt tid, penger og sjel i denne bilen så er trist å måtte starte på nytt med en annen bil, men kanskje verdt det uansett?

Lykke til, følger med!

Har blitt lagt ned en del tid og penger ja allerde så har ikke så lyst å kaste denne skrotten, men kunne klart meg uten all rusten :P

Har funnet deler hos wallotech eller hva dem heter, blir på rundt 7-8k pluss moms og toll, så er jo litt.

Prøver finne karosseri i Sverige og Tyskland nå, men kjener til lite plasser det kan være slikt.

 

Fikk tak i denne også til oppretting.

received_10157066493720026.jpeg

Endret av danskiii
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis Vangen og innerskjermen er flyttet seg så lite er det ikke et problem.Det retter man enkelt opp i jig.Hvis komponentene ikke er rusten og dårlig,så fullfør sveise arbeidene og frakt bilen til en oppretter og dra den til riktige mål.Så lakker du bilen etterpå.Dette koster deg ikke så mye penger.Og mye mye mindre arbeid for deg enn og bytte disse delene.

Endret av LBH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...