Gå til innhold

BMW E36 GTR Alpina


Anbefalte innlegg

Kjøpte denne i høst, da jeg solgte 7 serien. Det er en 1994 E36 coupe 320i som er ombygd i hytt og gevær.. Alpina B6 motor og drivlinje, 2.8, 240 hk. Er også E36 M3 GTR breddekit på bilen. Morsom bil med en ganske omfattende historikk igrunn! Har vært kresjet flere ganger tidligere, men den er totalrenovert og i meget bra stand nå. M3 vader interiør og alpina instrumenter med originale målere for oljetemp på motor, gir, oljjetrykk og lading :)

alpina.jpg

alpina 2.jpg

 

Slik så den ut før, kanskje noen drar kjennskap til den? Ble hentet fra bergen midt på 2000-tallet.

alpina før.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Shattered skrev:

Rått! Bilder innvendig?

Skal få tatt noen bilder så snart muligheten byr seg!

 

7 minutter siden, -Erik- skrev:

Her må flere bilder til! Så hinsides brei ut bak? Vanvittige spacere eller har du breie bakfelger også?

Er spacere bak ja. Skal ha fetere og breiere felger på sikt, men for å fylle buene bak uten å bruke spacere, så snakker vi Lamborghini bredde på bakdekka, hehe :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 23.5.2016 at 20.39, BjornarHS skrev:

Få ut flere bilder av denne ja, e36er med GTR bredding er det ikke mye av her inne :)
Noen videre planer for denne?

Tror nok det er heller sjeldne saker ja.. Videre plan er igrunn å finne seg noen felger som er "råere" å passer bilen bedre. Og jeg vurderer sterkt å slenge på et Warsteiner dekal-kit. Samt er jeg på utkikk etter stivere og kanskje litt kortere bakdempere/fjærer! Det sitter KW justerbart på nå, men det blir for mykt bak, noe som gjør at jeg ikke kan ha den lavere mtp. subbing.. :/

On 23.5.2016 at 20.57, RF91 skrev:

Ikkje heilt min type bil. Men eg trur den hadde komme seg stort om du hadde hatt på svarte lister, gitt den eit sett skikkelige lykter og klaska på den eit par solide felgar :)

Breddekittet er en smaksak. Til å begynne med likte jeg det middels, men etterhvert har det "vokst" på en.. Listene blir neppe svarte med det, spesielt mtp. at listene på framskjerm, bakskjerm og fangere er støpt i glassfiberen. Men planen er å finne noen felger som kler bilen bedre ja. Lyktene er også en ting jeg ikke klarer å bestemme meg for. Hvis jeg slenger på Warsteiner dekalene og går for full "race look", så blir det kanskje originale lykter med oransje blinklys, slik det egentlig skal være. :)

Endret av turbowrx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
15 minutter siden, danskiii skrev:

Kan bli meget bra denne :)

Støtter ideen om originale lykter, samt kanskje maskere opp listene og få dem sorte, kanskje også splitterne foran evt leppe?

Blir nok ikke svarte lister, hvis det blir gjort noe utvendig, så blir det dekaler fra GTR DTM bilene, og da faller naturligvis sorte lister bort, da DTM bilene ikke hadde det. Originale lykter er godt mulig, da med oransje blinkers :) Har lyst på en leppe foran, men det finnes ikke til dette kittet, så det er litt vanskelig. Takk for tilbakemeldinger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...