Gå til innhold

magnetens Z4 Coupé (Til salgs!)


 Share

Anbefalte innlegg

15 timer siden, Alfaduden skrev:

Skal du innom Nürburgring igjen så kan du ta av avkjøringen til Ahr/Adenau. Der nede i den lille dalen ligger også noen fantastiske vinmakere. Blandt annet en skikkelig sær rødvin som koster skjorta, men smaker helt rått! De har også en Grau Burgunder litt lengre ned i dalen (rett under motorveien). 
Kjører du her, følger du dalen oppover mot Adenau. Her er det et koselig lite bysamfunn med noen koselige hotell og litt mer liv enn oppe i Nürburg. Jeg er stort sett gjest der! Det er vel omtrent 10 minutter fra Adenau til depoet på langsiden av Nordschleife.  

Man må hvertfall ikke kjøre tomhendt hjem fra disse traktene når man først er der :P God tur og nyt bilen! 

Hjertelig takk for gode tips :D

 

11 timer siden, andreaskarm skrev:

Gode tips å ta med seg. Alle disse småplassene i Tyskland er jo knall :-)

 

Ellers en pen bil Magne :-) Du må nyte den :-)

Thank you please. Gjør det :D

 

5 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Gratulerer med kul bil :) Veldig fint og innholdsrikt reisebrev, synes det er så artig at folk tar seg bryet med å lage slikt. Blir en solid roadtripp på meg også i sommer så da blir det ett reisebrev, det har nesten blitt en tradisjon :) 

Takk, takk. Ja, det må du gjøre :) Alltid koselig det. Har du noen stilige reisemål du vil dele, eller er det hemmelig? 8)

 

2 timer siden, Kennethe34 skrev:

Gratulerer med grom bil! :) 

Artig reisebrev også :)

Takker!

 

1 time siden, BjornarHS skrev:

Dette var moro lesing! :-D

Meget pen bil du har fått deg, og med tanke på fargekomboen, brunt interiør er peent! 8)

Takk! Ja, er så enormt fornøyd med fargekomboen :D

Endret av magneten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå, magneten skrev:

Takk, takk. Ja, det må du gjøre :) Alltid koselig det. Har du noen stilige reisemål du vil dele, eller er det hemmelig? 

Neida, det er ikke hemmelig :) Ruta blir som følger Arendal - Hannover (VW museum i Wolfsburg) - Munchen (BMW museum) - Venezia - Portofino (nydelig sted på den italienske riviera) - Nice (og Monaco) - Zürich via San bernadino passet, tenkte også å kjøre St Gottardpasset - Stuttgart (Porsche Museum og Mercedes Museum) - Berlin - Arendal :) Blir om lag 6000 km, madammen synes det blir litt mye museum men hun får sin badeferie når vi er i Nice ;) 

Jeg elsker å kjøre på tur i Europa, helt uaktuelt å fly så lenge det er innafor fastlands Europa. Er noen år siden vi var på sikkelig langtur sist, så dette blir artig. Har bare blitt noen turer til forskjellige steder i Tyskland og Paris i det siste ;) Pleier også å ha en årlig tur til Nurburgring med en kameratgjeng. 530en min får smakt mye kontinental asfalt kan du si :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen utenfor hotellet i byen hvor vi overnattet. Byen begynte ikke på S, men O. Onsbruck?

IMG_9772.jpg

 

Bilde fra parkeringsplassen. Bilen var i godt lag om natten.

IMG_9773.jpg

 

Flott hotell!

IMG_9775.jpg

 

Stolt eier!

IMG_9777.jpg

 

Vi står tidlig opp og setter seil mot Hirtshals. Vi kjører såpass uhyggelig fort at vi får tid til å svinge innom Hamburg for å lete etter Porsche Prototype-museum og Hamburger.

IMG_3247.jpg

 

Selvfølgelig har vi tid til en photoshoot her.

IMG_3252.jpgIMG_3258.jpgIMG_3275.jpg

 

Ganske beint bygg i Hamburg.

IMG_3291.jpgIMG_3344.jpg

 

Det er så gromt!

IMG_3356.jpg

 

Funky town.

IMG_3348.jpgIMG_3351.jpg

IMG_9778.jpgIMG_9780.jpg

 

Prototyp Automuseum.

IMG_3360.jpgIMG_3361.jpgIMG_3362.jpg

 

Tidlig DVD.

IMG_3363.jpgIMG_3364.jpgIMG_3365.jpgIMG_3366.jpgIMG_3367.jpgIMG_3368.jpgIMG_3369.jpgIMG_3370.jpgIMG_3371.jpgIMG_3372.jpgIMG_3373.jpgIMG_3374.jpgIMG_3375.jpg

 

Jeg trodde min var lav.. :D

IMG_3376.jpgIMG_3377.jpgIMG_3378.jpg

 

Den nærmeste bilen er en frosk. Like bra til vanns som på lands.

IMG_3379.jpgIMG_3380.jpgIMG_3381.jpgIMG_3382.jpg

 

Legg merke til mobiltelefonen.

IMG_3383.jpgIMG_3384.jpgIMG_3385.jpg

 

Badeplattform, men jeg tror ikke denne var amfibiøs.

IMG_3386.jpg

IMG_3387.jpgIMG_3388.jpgIMG_3389.jpgIMG_3390.jpg

 

Galvanisert?

IMG_3391.jpgIMG_3392.jpgIMG_3393.jpgIMG_3394.jpgIMG_3395.jpgIMG_3396.jpgIMG_3397.jpg

 

Kjekt leketøy.

IMG_3398.jpgIMG_9645.jpg

 

Hva er det som lurer der? Roadster eller Coupé?

IMG_3403.jpgIMG_3437.jpg

 

Det var Coupé vettu :D

IMG_3458.jpg

IMG_9781.jpg

 

Selvfølgelig nøyt vi en Hamburger i Hamburg.

IMG_9648.jpg

 

Spenstig farge.

IMG_3460.jpg

 

Snart hjemme! Kjenner jeg gleder meg til å betale alle avgiftene.

IMG_3464.jpg

 

Dansk bensin. Eksosen begynte ikke å putre på dænsk, så det gikk ålreit.

IMG_9782.jpg

 

Bakluka fungerer. Legg merke til solfilmen i søppelpose-sort på bakruten.

IMG_9785.jpg

 

Stopper i dansk toll i Hirtshals, med den blå mappa jeg fikk fra importfirma. Det gikk som en lek.
Se også hvor ekstremt salty bilen er. Er de drøyere med saltet i Danmark enn Norge? Står saltmengden i stil med bilprisene?

IMG_9788.jpg

 

Et skammelig øyeblikk. Bilen var så salt at det gjorde vondt, men dette svei også.

IMG_9793.jpg

 

Cruiset vårt ankommer.

IMG_3472.jpg

 

Grei ferje dette.

IMG_3476.jpg

 

Bilen ble pisket med vaskebørster, men den ble i det minste ren og pen for turen hjem til Norge :)

IMG_9797.jpg

 

IMG_3485.jpg

I Stavanger. Her står den i tollen i Norge. Klar for sitt neste kapittel i livet. Jeg tror det kommer til å bli et bra et :D Det gikk bra her også. Jeg gav mine papirer og betalte moms på bil og reiseutgifter.

IMG_9798.jpg

 

Siste ferja. Fra Stavanger til Haugesund/Karmøy, sitt nye hjem. Tar seg bra ut de fleste plasser denne bilen :)

IMG_9655.jpg

 

Jeg har ingen bilder fra garasjen i bilen daværende tilstand, men den kom seg der til slutt :)

Endret av magneten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Neida, det er ikke hemmelig :) Ruta blir som følger Arendal - Hannover (VW museum i Wolfsburg) - Munchen (BMW museum) - Venezia - Portofino (nydelig sted på den italienske riviera) - Nice (og Monaco) - Zürich via San bernadino passet, tenkte også å kjøre St Gottardpasset - Stuttgart (Porsche Museum og Mercedes Museum) - Berlin - Arendal :) Blir om lag 6000 km, madammen synes det blir litt mye museum men hun får sin badeferie når vi er i Nice ;) 

Jeg elsker å kjøre på tur i Europa, helt uaktuelt å fly så lenge det er innafor fastlands Europa. Er noen år siden vi var på sikkelig langtur sist, så dette blir artig. Har bare blitt noen turer til forskjellige steder i Tyskland og Paris i det siste ;) Pleier også å ha en årlig tur til Nurburgring med en kameratgjeng. 530en min får smakt mye kontinental asfalt kan du si :P 

Sinnsykt bra rute! Den blir en himla fin tur.
Skal dere bade i Sør-Frankrike vil jeg anbefale stranden i Juan-les-Pins øst for Antibes. Og Cannes også. Der er det fin sand. I Nice er det steinstrand, og ømfintlige badeføtter må ha badetøfler :D Men dette er noe jeg mistenker du allerede har god kontroll på.

 

image.jpeg

Vi har snakket om å reise til Venezia lenge. Hvorfor ikke bare svinge innom? :D
Tror 530en setter stoor pris på all det kontinentale asfalten ;)

Endret av magneten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutes ago, Fredrik 90 said:

Neida, det er ikke hemmelig :) Ruta blir som følger Arendal - Hannover (VW museum i Wolfsburg) - Munchen (BMW museum) - Venezia - Portofino (nydelig sted på den italienske riviera) - Nice (og Monaco) - Zürich via San bernadino passet, tenkte også å kjøre St Gottardpasset - Stuttgart (Porsche Museum og Mercedes Museum) - Berlin - Arendal :) Blir om lag 6000 km, madammen synes det blir litt mye museum men hun får sin badeferie når vi er i Nice ;) 

Jeg elsker å kjøre på tur i Europa, helt uaktuelt å fly så lenge det er innafor fastlands Europa. Er noen år siden vi var på sikkelig langtur sist, så dette blir artig. Har bare blitt noen turer til forskjellige steder i Tyskland og Paris i det siste ;) Pleier også å ha en årlig tur til Nurburgring med en kameratgjeng. 530en min får smakt mye kontinental asfalt kan du si :P 

 

Jeg var i Portofino for noen år siden. Det var i januar og dermed helt uten for sesong. Vi kjørte en 7-serie i lang versjon og selv på den tid av året var det trangt og en god del trafikk på den relativt smale veien inn til byen. Et fint sted, men jeg husker at jeg den gangen ble litt skremt av tanken på å dra til Portofino i en stor bil i høysesongen. Vi parkerte i et parkeringshus hvor jeg nesten måtte bruke skohorn for å få bilen lirket inn 

Veldig flott Z4 Coupé, for øvrig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå, RNJ skrev:

 

Jeg var i Portofino for noen år siden. Det var i januar og dermed helt uten for sesong. Vi kjørte en 7-serie i lang versjon og selv på den tid av året var det trangt og en god del trafikk på den relativt smale veien inn til byen. Et fint sted, men jeg husker at jeg den gangen ble litt skremt av tanken på å dra til Portofino i en stor bil i høysesongen. Vi parkerte i et parkeringshus hvor jeg nesten måtte bruke skohorn for å få bilen lirket inn 

Veldig flott Z4 Coupé, for øvrig!

Hjertelig takk.

Misunner deg der, har sett mange fine bilder av Portofino. Ser ut som en drøm.

Freste opp og ned fjellene i Sveits/Østerrike/Italia med en MINI for noen år tilbake. (Følte jeg kjørte over grensene og var i passkontroll hvert 15. minutt) :D Noen av landsbyene og gatene var utrolig smale med nesten bare plass til to esel i bredden, men det var bare ganske stilig. En opplevelse det.
Der var det ikke noe trafikk da, men var redd for felgene og speglene.
Kjørte mot Stelvio Pass den gangen. Med kart uten kompass. Glad jeg lever enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, magneten skrev:

Sinnsykt bra rute! Den blir en himla fin tur. Vi har snakket om å reise til Venezia lenge. Hvorfor ikke bare svinge innom? :D
Tror 530en setter stoor pris på all det kontinentale asfalten ;)

Først og fremst, veldig flott del 2 av reisebrevet :) 

Ja satser på at denne turen blir bra. Venezia har vært planen lenge, føler det er en sånn plass man bare må oppleve i løpet av livet. 530en storkoser seg på langtur, var også en viktig grunn til at det ble en slik bil. God plass, nydelig kjørekomfort og en sterk men gjerrig motor :) 

35 minutter siden, RNJ skrev:

 

Jeg var i Portofino for noen år siden. Det var i januar og dermed helt uten for sesong. Vi kjørte en 7-serie i lang versjon og selv på den tid av året var det trangt og en god del trafikk på den relativt smale veien inn til byen. Et fint sted, men jeg husker at jeg den gangen ble litt skremt av tanken på å dra til Portofino i en stor bil i høysesongen. Vi parkerte i et parkeringshus hvor jeg nesten måtte bruke skohorn for å få bilen lirket inn 

Veldig flott Z4 Coupé, for øvrig!

Har vært i Portofino tilbake i 2012 med min daværende E90 325d. Husker veien ut dit var ett mareritt, men var ikke så værst plass i parkeringshuset vi var i. Men det er jo litt størrelses forskjell på en 3-serie og en 7-serie ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Super oppfølging av reisebrevet! Bilder sier mer enn 1000-ord så det trengte ikke mye tekst til :)

Tenker dere overnattet i Osnabrück jeg. En middels stor by ikke så langt fra motorveien. Jeg foretrekker dorfene (småbyene eller landsbyene). Overnatting er billig og bra lokal mat. Folk er hyggelige og nyskjerrige :) 

Jeg skal følge med tråden din og ser frem til neste tur med denne herlige bilen!
Etter min meninger det Bangle som har gjort at jeg liker BMW bedre enn noen gang. Men nå liker jeg sært design da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første mod. Fjerne den dypmørkesorte solfilmen fra bakrutene.

Jeg føler det gjorde bilen mye mer "classy," eller glassy om du vil :)

MonacoBlau-fargen kler å være i kontrast med lyse detaljer.

image.jpeg

 

 

Det gjorde også kabinen mye lysere og triveligere, da jeg har lyst taktrekk.

Fargen på skinnsetene kommer til sin rett. Madammen ble også fornøyd :D

image.jpegimage.jpeg

 

Den siluetten!

image.jpeg

 

Fornøyd med resultatet!

image.jpeg

 

Men dette var ikke en dans på roser.

Jeg fikk fjernet solfilmen hos et annerkjent firma som lever av ruteindustrien.

Jeg fikk beskjed at dette skulle ikke være noe problem. Han skulle rive det av og vaske bort limrestene. I verste fall kunne det bli et bittelite brudd i varmetråene, men dette kunne loddes/fikses.

Noen minutter etter jeg leverte bilen fikk jeg en telefon om at dette gikk rett til blokksberg. Hele varmetrådsulamitten ble med solfilmen når de begynte å fjerne.

Solfilmmannen hadde begynt i begge hjørnene, og det var for sent å snu.

Da måtte det bli splitters ny bakrute. De hadde faktisk to(!) bakruter på lager i Oslo. Ganske utrolig.

Et par dager etterpå hadde jeg ny bakrute (med BMW-logo) og sotefrie sideruter. Fantastisk!

 

image.jpeg

 

Det var bare en liten ting, bakruta satt litt høyt på førersiden.

Jeg reiv meg i håret i noen dager for å prøve å innbille meg at dette var en filleting, men ringte til slutt solfilmmannen. Dette var ikke noe problem å fikse. Hørt den før?

De limte ruta på nytt, og fikk faktisk bruke den originale pakningen også. Problemet var at de ikke hadde pressa hardt nok ved liming tidligere.

 

Så det hele endte heldigvis veldig godt.

 

Nå ligger den peeerfeeekt hele veien.

 

image.jpeg

Endret av magneten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fet bil, og takk for alle bildene / infoen om Porsche-prototypene, var ikke klar over at dette stedet fantes! En kompis og jeg skal nedover til ringen i september og nettopp pga. denne tråden skal vi innom museet. Takk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2 June 2016 at 0.11, Gabz skrev:

Ble fint nå! :) Liker for øvrig oppdateringene dine, underholdende lesning! Keep it up!

Takker :D

 

On 2 June 2016 at 15.25, BjornarHS skrev:

Helt enig i fjerning av sotfilmen..mye finere med helt klare ruter! :)

Stemmer det ;)

 

On 2 June 2016 at 16.43, E.H.D skrev:

Burde heller lagt solfilm på rutene foran også. :wink:

Fullsot var jo ekstremt kult uansett når vi spilte demoen til Need For Speed 2 i 1996, men nå kommer det litt an bilen og stilen og fargen synes jeg :D

 

On 2 June 2016 at 18.36, Peak skrev:

De felgene der kledde Z'en din godt.
Ellers er Monaco Blue en helt nydelig farge.

Takk! Fullstendig enig. Helt latterlig fin farge som kler bilen godt :)
Og jeg er ekstremt glad i Monaco som sted også :D

 

On 2 June 2016 at 18.46, sluquet skrev:

Fet bil, og takk for alle bildene / infoen om Porsche-prototypene, var ikke klar over at dette stedet fantes! En kompis og jeg skal nedover til ringen i september og nettopp pga. denne tråden skal vi innom museet. Takk :-)

Det var jo hyggelig å høre! Ønsker dere verdens beste tur!
Takken sender jeg direkte videre til BMW-guruen @awt, det er han som har stålkontroll på bilrelaterte ting rundtom i Europa :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...