Gå til innhold

magnetens Z4 Coupé (Til salgs!)


 Share

Anbefalte innlegg

Den bilen er så feeeet og peeeeeen :-)  Håper jeg får andledning til å se den i live en dag! 

Men blir den ikke fryktelig lav foran å kjøre med nå? Synes jeg kjører så forsiktig med Z3 min og alikevel går nedi her og der. Vrir meg innevendig hvergang det skjer:-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker @Gabz! Det var hyggelig å høre :D

1 time siden, fxslin skrev:

Den bilen er så feeeet og peeeeeen :-)  Håper jeg får andledning til å se den i live en dag! 

Men blir den ikke fryktelig lav foran å kjøre med nå? Synes jeg kjører så forsiktig med Z3 min og alikevel går nedi her og der. Vrir meg innevendig hvergang det skjer:-)

Hjeertelig takk! Fare for at det skjer, ja :D

Den skraper mot grensa til brukende høyde.

Uten leppa tok jeg allerede bittelitt nedi når jeg kjørte inn og utav garasjen. Nå må jeg ha nytt hjerte hver gang! :D

Det går faktisk greit rett over fartshomper, til og med den grovere typen, men jeg må jo kjøre i under 1 km/t, da :P

Som @awt sier, leppa er til for å brukes ;)

(Bilen blir jo bare brukt til kosekjøring :D)

 

Jeg er veldig spent på hvordan det skal gå på neste ferjetur :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Snapchat-4776078658785843805.jpg

Spottet deg i Tyskland i sommer, snakk om at verden er liten! :-)

Dette bildet er tatt i nærheten av pizzarestauranten Pinocchio ved Nürburgring, spiste der jeg også.

Kom på at jeg hadde tatt bilde av en norskregistrert Z4 som jeg syntes å ha sett på bimmers tidligere, fant ut at jeg skulle google litt her om dagen og ramlet da over tråden din. Har lest gjennom reisebrevet ditt og syns det så ut som en knallbra tur. Ser at du også har tatt bilde av bilen min, på side 20 i reisebrevet ditt. Du har tatt bilde av både meg og bilen min ved Brünnchen, samt ved innslippet til banen. Da med "sorte" felger pga. bremsestøv (de støver noe sinnsykt de klossene!) og en stygg ripe i støtfangeren foran, som jeg var så klønete å få nede i Italia noen dager i forveien. Vet ikke om det var du som på ett tidspunkt prøvde å ta kontakt med meg, da jeg ikke hørte helt hva det var som ble sagt og slo over på min dårlige Engelsk. Det gikk opp for meg en stund etterpå at vedkommende faktisk forsøkte å snakke Norsk til meg, det var litt kleint.. :|

Det som er litt morsomt å se er at dere har vært på litt av den samme turen som jeg var på nedi Europa.

Jeg var også på BMW Welt / BMW museumet i München, Ferrari museumet i Maranello, det skjeve tårnet i Pisa, Monaco og deler av den franske riviera. Jeg kjørte også over Alpene, men kjørte Stelvio passet via Bormio, samt Mortirolo passet, sistnevnte anbefales på det sterkeste pga. den flotte naturen og bebyggelsen på vei ned, men man må være forberedt på smale veier. Gamlebyen i Praha oppholdt jeg meg en helg i nå i November i forbindelse med jubileumstur med firmaet jeg jobber for, flott by og mye gammel arkitektur, men også en del tvilsomt i gatene etter mørkets frembrudd.

Hadde tenkt å bruke en uke til nede i rivieraen, med litt sightseing rundtom, men med konstant 30-37 grader og i en 31 år gammel bil som aircondition har sluttet å funke på pga. mangel på gass og jeg ikke har fått ut fingeren og konvertert til nye typen gass enda, så var det ikke til å holde ut. Jeg rømte nordover igjen og droppet mye at det som jeg hadde tenkt å "svinge innom" på turen. At jeg reiste alene og ikke hadde planlagt noe på forhånd ble også litt en showstopper for min del.

På Nürburgring gjorde jeg en BTG runde på ca. 12:00 min, legger ved en videosnutt. :-)

Skulle hatt MX5'n på ringen, den egner seg litt bedre enn E24'n til slik bruk.

Det var nesten så vi skulle ha kjørt denne turen i felleskap, mtp. fellesnevnerene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Så stilig! :D
Jeg snakket med han som prøvde å snakke med deg. "Han der snakka engelsk tilbake, så det virket ikke som at han ville ha kontakt." :P Fort gjort det, da. Hvertfall når du reiser alene.

Vi har jo pigade vært på samme turen nesten :o
Koser meg gløgg ihjæl langs rivieraen, spesielt i Monaco. Trenger bare stå og se der.
Vi hadde ganske god driv i air conditionen da, så vi kunne godt hatt en uke ekstra :D

Jeg har kjørt Stelvio-passet tidligere. Superfine og morsomme veier, men det var kanskje noe grått og forlatt? Sinnsykt tøft å se på spaghettien som er klasket på fjellet fra toppen. Giau-passet i Italia var helt knall, men det gikk litt for fort over egentlig.

Kult med video! Ble bare bilder på oss denne gangen.
Du knuste hvertfall oppvarmingsrundetiden min på 13:30, men jeg kunne tatt en forbikjøring -- lever på den enda :D


Utrolig bra arbeid du gjør på de fine bilene dine :) Håper vi sees på neste biltur :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 15.6.2016 at 12.54, magneten skrev:

Jeg tok noen kjappe øyenmål en kveld, gjennom fangeren.
Kjøpte to asymetriske brake ducts med veldig hyggelige dimensjoner fra Ebay til 0,2 kr.

IMG_7450.jpg

Har du link til disse eller til selger på ebay? Skulle hatt noen like til noenlunde samme prosjekt :) finner ikke når jeg søker på brake duct på ebay...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du link til disse eller til selger på ebay? Skulle hatt noen like til noenlunde samme prosjekt :) finner ikke når jeg søker på brake duct på ebay...

Finner utrolig mange når jeg søker på "brake duct", jeg hvertfall. Legg til NACA i søket, så snakker vi :D

Her er den jeg kjøpte.

Endret av magneten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det vært vinterdvale lenge nok ;)


Fikk noen karbonfiber-ski i posten her om dagen?
(Har allerede merket dem for kapping på bildet)

IMG_2904.jpg


Denne her lille skvettlappen kom i veien.
IMG_2910.jpgIMG_2913.jpg


Det der finst det verktøy for :)
IMG_2928.jpgIMG_2932.jpg
 

 

Prøvemontering.

IMG_2942.jpg

 

Blir bra det :D

IMG_2938.jpg

 

Klasker til med noen meter dobbeltsidig tape. Har ikke så lyst til å borre, og trur tapen holder.

IMG_2946.jpgIMG_2962.jpg

 

 

Endene ble en smule lyse.
Godt jeg har en karbonfiber-farget tusj på lur :D

IMG_3181.jpg

 

Ble bra det også :D

DSC_0210.JPG

 

 

Meeget fornøyd :D
(Bildet er fra bakhjulet)

DSC_0212.JPGDSC_0069.JPGIMG_2971.jpgDSC_0235.JPGDSC_0003.JPGDSC_0016.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er ikke ferdig enda :D

 

IMG_3019.jpg

 

Her gjelder det å finne midten på fangeren.
Noen som har sett denne malen før? Den har jeg siklet på i akkuratt nok år :D

IMG_3045.jpgIMG_3052.jpg

 

Ingen veg tilbake nå...

IMG_3066.jpg

 

Borret hullene først, nå skal det sages/kappes :o

IMG_3082.jpg

 

Rar følelse å herpe sånn med fangeren sin :D

IMG_3097.jpg

 

Tadaa!

IMG_3100.jpgIMG_3102.jpgIMG_3103.jpgIMG_3105.jpg

 

Vindunderet! Ekte karbonfiber fra Tyskland :D
Replica av originaldelen, men den er støpt i form laget av OEM diffuser.

IMG_3074.jpg

 

Vindunderet montert!

IMG_3130.jpgIMG_3142.jpg

 

Kun ett hull som ikke var 100 % perfekt :D
Det hullet var faktisk 100 % feil som man ser, men det gikk bra.

IMG_3138.jpg

 

Fiiint!

IMG_3116.jpg

 

Finfin passform :D

DSC_0261.JPGDSC_0263.JPGDSC_0270.JPG

 

Endelig! :D

DSC_0195.JPGDSC_0058.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...