Gå til innhold

magnetens Z4 Coupé (Til salgs!)


 Share

Anbefalte innlegg

8 timer siden, mbergan skrev:

Fine bilder :-) Skjønner ikke helt hvordan du klarte å unngå mine hvite E92 M3 utenfor hotellet på ringen. Stod parkert rett innenfor gjerde. Tror jeg så dere under frokosten på hotellet.

Ble noen runder i regneværet på torsdag og to runder på fredag før det stengte på grunn av en Audi S3 som brant opp(!). La ut en film her fra en runde som gikk i "turist" tempo ca 10:30 BTG. https://www.youtube.com/watch?v=0PVrTBiMt6Q 

Fikk du testet toppfarten på bilen på Autobahn? Fikk ikke nok strekke for å teste min, men hadde 287 på A1 mot Bremen :)

Jeg unngikk den fæle bilen totalt! Neida.. :D
Det var rart, jeg pleier å ha øynene åpne på parkeringsplasser i Nürburg ;)
Var du innenfor den andre motoriserte porten kanskje? Jeg tok aldri turen innom der faktisk.
Vi dro derfra tidlig på Torsdag.

Rå video! Den enorme lyden når du endelig gir gass før Bridgen :D
Liker også blinklysene for å slippe folk eller deg selv forbi! Jeg var redd for å ha lysende blinklys på alle bildene som ble tatt av bilen, blinket nesten hele tiden :P
Vurderte faktisk min første forbikjøring på ringen, da! Men ville ikke gjøre det på den første oppvarmingsrunden, synd det ble den siste den dagen.
10:30 er jo en veldig grei tid det! :)

Fikk aldri strekt skikkelig på beina min heller.
Var innom 240 km/t på A1 mot Bremen vi også faktisk :D

Husker vi lå i ca. 200 km/t på samme strekning, da kom det en Porsche 911 i sykt-mye-mer-enn-200 forbi og bråbremste i trafikken foran meg.
Fy flate, han må ha flørtet med 300 km/t. Hele bilen min ristet når han suste forbi! Kan tenke meg det var digg i 287! :D
 

3 timer siden, [space] skrev:

Fantastisk tråd. Du har brukt noen timer på disse oppdateringene :)

Takk, takk! Det ble en liten koserutine på sengekanten mens madammen sov :D
Hun var ofte med å valgte ut bilder, da! Alltid gøy det :)

Endret av magneten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Europas skitneste bil er klar for en velfortjent vask :D

 

P7242301.jpg

 

Tyske og danske fluer.

P7242250.jpg

 

Mye gøsj på bakskjermene.

P7242254.jpg

 

 

Mattgrå felger :D

P7242245.jpg

 

 

Felgbøtte, skrubbebøtte og såpebøtte :D

P7242302.jpg

 

 

Tester det nye "vaskebrettet" fra Gritguard. Supergreit :D

P7242274.jpg

 

 

Gritguard til vanlige bøtter fra Biltema :)

P7242269.jpg

 

Kliner til med et godt lag av Prickbort :D

P7242318.jpg

 

 

Før den skummes ned i boblebadet :D

P7242333.jpg

 

Etter noen forsiktige strøk med lammeull..
..så var bilen plutselig vasket :D

P7242359.jpg

 

Felgene fikk en dose med Rim Seven.

P7242385.jpg

 

Skrubbes med Wheel Woolies (Som er helt konge!)

P7242372.jpg

 

Blir jo bra dette :D

P7242379.jpg

 

 

Clean :D

P7242433.jpg

 

 

Godt å se den skinne igjen :D

P7242442.jpgP7242396.jpgP7242392.jpgP7242418.jpg

 

Fikk trillet bort rustet fra bremseskivene ;)

P7242464.jpgP7242466.jpg

 

På plass i garasjen. Ren denne gangen :D

P7242494.jpg

 

 

Fikk ikke tid til voksing, da jeg måtte reise på jobb.
Får glede meg til det når jeg kommer hjem :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, magneten said:

Jeg unngikk den fæle bilen totalt! Neida.. :D
Det var rart, jeg pleier å ha øynene åpne på parkeringsplasser i Nürburg ;)
Var du innenfor den andre motoriserte porten kanskje? Jeg tok aldri turen innom der faktisk.
Vi dro derfra tidlig på Torsdag.

Rå video! Den enorme lyden når du endelig gir gass før Bridgen :D
Liker også blinklysene for å slippe folk eller deg selv forbi! Jeg var redd for å ha lysende blinklys på alle bildene som ble tatt av bilen, blinket nesten hele tiden :P
Vurderte faktisk min første forbikjøring på ringen, da! Men ville ikke gjøre det på den første oppvarmingsrunden, synd det ble den siste den dagen.
10:30 er jo en veldig grei tid det! :)

Fikk aldri strekt skikkelig på beina min heller.
Var innom 240 km/t på A1 mot Bremen vi også faktisk :D

Husker vi lå i ca. 200 km/t på samme strekning, da kom det en Porsche 911 i sykt-mye-mer-enn-200 forbi og bråbremste i trafikken foran meg.
Fy flate, han må ha flørtet med 300 km/t. Hele bilen min ristet når han suste forbi! Kan tenke meg det var digg i 287! :D
 

Takk, takk! Det ble en liten koserutine på sengekanten mens madammen sov :D
Hun var ofte med å valgte ut bilder, da! Alltid gøy det :)

Stemmer at den stod innenfor den motoriserte porten. Stod litt tryggere der :-)

Lå lenge i rundt 200 sammen med M550D oppover A1. Imponerende trykk i den dieselbilen.

Tror aldri jeg får en bil som låter som bra som denne igjen. Er byttet eksosanlegg på et eller annet tidspunkt så er på kanten av hvor mye lyd man ønsker. En kort film fra utsiden fra torsdagen da det bøttet ned på ringen. https://youtu.be/xrGOuGQCTwM?t=463

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, StigJ skrev:

Det så litt bedre ut ja :) Nå er den vel en happy garasjecamper en stund :)

Yes, får seg en liten sommerdvale i skyggen :D

10 timer siden, mbergan skrev:

Stemmer at den stod innenfor den motoriserte porten. Stod litt tryggere der :-)

Lå lenge i rundt 200 sammen med M550D oppover A1. Imponerende trykk i den dieselbilen.

Tror aldri jeg får en bil som låter som bra som denne igjen. Er byttet eksosanlegg på et eller annet tidspunkt så er på kanten av hvor mye lyd man ønsker. En kort film fra utsiden fra torsdagen da det bøttet ned på ringen. https://youtu.be/xrGOuGQCTwM?t=463

Konge å ha følge med biler på autobahn :) Stilig video. Digger lyden!

Det er en litt annen følelse å kjøre på ringen når det regner. Ti ganger skumlere, synes jeg, da. Opplevelse det også :D

Fikk lust på video av bilen min også nå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefint reisebrev, utrolig bra at du har tatt deg tid til å poste dette :) Ser ut som dere har hatt en helt super tur, masse flotte steder. Selv fikk jeg mange gode tips til fremtidige reisemål. Du er også flink til å ta situasjonsbilder, det gjør lesningen mer artig :) Litt artig at du også har tatt bilder av akkurat de samme detaljene som meg noen plasser. Holder selv på å forberede en reisetråd. 

Det var også kult at du fikk så gode bilder av den kamuflerte nye 5-serien. Faktisk de beste "spion bildene" jeg har sett av denne til nå, så flere detaljer som jeg ikke før har sett :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, andreaskarm skrev:

Ja er ganske så skummelt når det er vått ja. Fikk meg en runde i pøsregn i fjor, og da var det rett før jeg pisset en skvett i buksa. Verste var egentlig innbremsingene, såpeglatt. 

Stemmer, og ikke kjør over curbsene. Har sett litt mange klipp av snurringer pga det :D
 

4 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Kjempefint reisebrev, utrolig bra at du har tatt deg tid til å poste dette :) Ser ut som dere har hatt en helt super tur, masse flotte steder. Selv fikk jeg mange gode tips til fremtidige reisemål. Du er også flink til å ta situasjonsbilder, det gjør lesningen mer artig :) Litt artig at du også har tatt bilder av akkurat de samme detaljene som meg noen plasser. Holder selv på å forberede en reisetråd. 

Det var også kult at du fikk så gode bilder av den kamuflerte nye 5-serien. Faktisk de beste "spion bildene" jeg har sett av denne til nå, så flere detaljer som jeg ikke før har sett :) 

Takk for så fint svar! Det var en knallbra tur :)
Great BMW-minds, vet du! Tar bilder av det samme ;)
Gleder meg til å lese reisetråden :D

Følte meg som verdens verste "spion" når jeg tok bildene.
Rett foran øyene på sjåføren, rett utenfor BMW. Moro det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, magneten skrev:

Følte meg som verdens verste "spion" når jeg tok bildene.
Rett foran øyene på sjåføren, rett utenfor BMW. Moro det :D

Hehe, ja jeg tror ikke jeg hadde turt å tatt bilder mens sjåføren så på. Men det var kult at du gjorde det, neste 5-serie er en bil jeg kommer til å vurdere og nå fikk jeg sett noen detaljer jeg ikke før har sett ;) 

Jeg glemte også å si at bilen er meget pen, Z4 Coupe er ikke hverdags :) Er det WP111 felger du har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Hehe, ja jeg tror ikke jeg hadde turt å tatt bilder mens sjåføren så på. Men det var kult at du gjorde det, neste 5-serie er en bil jeg kommer til å vurdere og nå fikk jeg sett noen detaljer jeg ikke før har sett ;) 

Jeg glemte også å si at bilen er meget pen, Z4 Coupe er ikke hverdags :) Er det WP111 felger du har?

Hjertelig! :)

Stemmer det, jeg er superfornøyd med Zito-felgene så langt.

Ryktet er vel at klarlakken skal flasse etter en stund, men det problemet skal elimineres :D

 

16 minutter siden, sveigis skrev:

Nesten ille og si men denne tråden har jeg vært skjelden innom men flott bil og ikke minst tråd:) .

Så og ut til å være en flott tur dere har hatt .

Her må jeg følge med :)

Takktakk! Kjekt å høre :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde selv WP111 på min forrige bil, en E90 325d. Jeg var strålende fornøyd med dem, jeg opplevde ingen flassing som folk snakker om. Ville egentelig hatt dem på F10en også, men jeg synes faktisk at WP111 kler litt mindre og kompakte biler :) Overlevde de turen uten skrap? er bra trangt i enkelte parkeringshus nedover...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Null skraper hele turen, @Fredrik 90!

Sa til meg selv at det ikke hadde vært krise å skrape litt på en så digg tur, men det gikk bra :)

Det var utrolig trangt flere plasser, men jeg tok nakkestrekk-musklene og tiden (og madammens hode ut vinduet) til hjelp :D

Pluss i Tsjekkia kjørte vi i så store hull i veibanen at vi helt sikkert var vektløse på vei ned, og det smalt så det pep i ørene når vi traff bakken. Fy flate!

Gikk bra med dine felger også?

 

Kan ikke si det gikk så bra med undersiden av fangeren fremme, da. Den fikk smake asfalt og betong i nesten alle parkeringshus, og på enkelte parkeringsplasser.

Fikk skrape litt med undersiden av bilen også.

Heldigvis var alle skrapene usynlige fra valig hold :D

Endret av magneten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. rusten på bremseskiver så har jeg lagt merke til at alle "bra" bremser ruster omtrent med en gang bilen blir parkert. En RS2 bremser rustet, 911 bremser rustet, M5 bremsene ruster omtrent på minutter. På bruksbilene kan man komme igjen etter uker uten at det lugger engang når man skal løse bilen. Tror nesten det er kvalitets stempel :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...