Gå til innhold

magnetens Z4 Coupé (Til salgs!)


 Share

Anbefalte innlegg

Fortsetter med litt mer kos. Det er tid for litt aux.

Tidenes teardown.

IMG_8178.JPGIMG_2827.JPG

 

Kastet bort en Dension Gateway 300 som lå og slengte i hanskerommet.
Denne var koblet til Head Uniten via noe sinnsykt mikkmakk. Forrige eier som har kost seg med denne.
Noen som vil kjøpe?

IMG_0946.JPGIMG_2058.JPGIMG_1151.JPGIMG_7268.JPG

 

 

Viktig å funksjonsteste etter vi har revet hele interiøret. Eller var det før? Uansett: Original AUX! Plug and play :)

IMG_0614.JPG

 

 

Mens jeg er i gang. Heiv inn et nytt kullfilter som ikke var laget av konsentrert tysk wunderbaum-ekstrakt.

 

IMG_0626.JPG

 

Så var det plasseringen av Aux.-kontakten.
Et lite eventyr.

Slik jeg har forstått det er Aux.-kontakten standard på 2007+ modeller.
Og dette er plasseringen (Bildet er stjålet fra internett.)
Veldig lite pent syntes jeg.

IMG_1263.JPG

 

Jeg ville gjemme min bak denne luken mellom setene, men kabelen var for kort.
Litt stress å skjøyte og lodde og borre for noe som aldri kommer til å bli brukt. Lite brukervennlig plassering også.

 

IMG_7318.JPG

 

Fikk en elendig idé, da. Yes.
Fjernet alle interiørdekslene i verden, trakk Aux.-kabelen bakover langs midtkonsollen, sammen med originalledningene.
Borret hull og freste og styrte på for å montere den i forveggen nedi det veldig rare hullet mellom setene, men det for irriterende teit.

IMG_0621 2.JPG

 

Nærbilde nedi hullet.

IMG_7246.JPG

 

Da kunne jo liksom minijack-ledningen ligge klar nedi også. Kjempelurt! Neida, drit-teit.

IMG_7247.JPG

 

 

Kjøpte et nytt hull uten hull i protest senere.
Fantastisk følelse.

IMG_7241.JPG

 

 

 

Plasseringen ble til slutt hanskerommet.
Der er den gjemt og maksimalt tilgjengelig for eventuelle passasjerer som absolutt skal høre en sang som kun finnes på sin spilledåse.

Eller evt. en Aux.-blåtann-dings, men disse er dårlige? Pluss jeg kan heller oppgradere ULFen for å få blåtannstrømming, men det er dårlig det også(?)

Kontakten er ikke fastmontert enda, fremdeles usikker på hvor jeg skal feste den der inne.
Liker at jeg ikke har borret i noe enda.

IMG_7251.JPGIMG_7256.JPG

 

 

Fikk også fjernet CD-veksleren mellom setene.


IMG_1432.JPG

 

Erstattet den med en sexy cubby.

IMG_7328.JPG

 

 

Dette beistet veide faktisk 2 kg(!)
Bilens originale hestekrefter per tonn er 265 / 1,395 = 189,964157706.
Etter dette vektsparende tiltaket har jeg 265 / 1,393 = 190,23689878.
Dette er jo helt villt!

IMG_7326.JPG
 

 

Erstattet CD-veksleren med en Intravee II + Alpine KCA-420i som jeg hadde liggende.
Foreløpig lot jeg dem ligge "løst" i bagasjerommet, mer om det senere.

Her er pluggene til CD-veksleren. Intravee er plug and play.


IMG_0632.JPG

IMG_0619.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Dal-z skrev:

Digger både bil og tråd, kjekt å se gjennom når du går såpass grundig til verks med innleggene! :)

Takk! Koser meg med innleggene :D Og bilen :D
Litt bilder av bilen i godt selskap. Liten kjøretur på kaien også.

IMG_0829.jpgIMG_0826.jpgIMG_0832.jpgIMG_0835.jpgIMG_0841.jpg

Endret av magneten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk montert LED-skiltlys fra nyeste generasjon Z4 (E89)
Ganske enkel operasjon. Måtte bare bytte plugger (som følgte med) på ledningene fra bilen, så smatt alt inn her også.
Synes det ser meget bra ut. Bilen ser jo ikke såå før-LED-skiltlys-aktig ut :)

DSC_0529.jpgDSC_0401.jpgDSC_0408.jpg

 

 

Monterte også LED-pærer i alle interiørlysene. Har ikke tatt skikkelige bilder i mørket enda, men det kommer kanskje :)


Supernice!
Skal du hente noe fra bagasjerommet i mørket så kan du bare glemme det. Blir skamblendet av bagasjeromslyset på 6 megawatt, må prøve å lage noe hus over det :D
Det går greit med rett angrepsvinkel, da.


Interiøret ble veldig bra. Lyst og fint! De dimmes heldigvis (akkuratt) som originalpærene. Jeg merker bittelitt forskjell på dimmingen, men jeg vet jo om det.

DSC_0499.jpg

 

Ser du noe som ligger å lurer baki der? Oljepunger!

DSC_0482.jpg

 

En pung med motorolje, og en pung med fugledrit-kit.

IMG_2379.jpg

 

LED-pæren lyser bra opp :) (Her blir det litt (mye) hjulpet av lyset nedi garasjet.)

IMG_5517.jpg

 

Har også oppgradert askebeger-regionen.
Fra Smoker's Package:

IMG_7348.jpg

 

Til Awesome Package:
Nytt askebeger uten sneip-holder, og original BMW dobbel USB-lader. Kjekt å ha på lur på tur.

IMG_7352.jpg

 

Sexy Package.

IMG_7362.jpg

 

Med hendig håndtak.

IMG_7228.JPG

IMG_1035.jpg

 

Endret av magneten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen hadde originalt treverk i interiøret, forrige eier byttet dette til børstet aluminium.
Det nye dekselet i midtkonsollen hadde et ekstra hull for lyset til "Passenger Airbag Off". Bilen min har ikke denne funksjonen.

Etter jeg reiv i stykker halve interiøret så klarte jeg å knekke dette passasjer-airbag-"lyset".

En midlertidi fiks (i 24 timer) var dette latterlige forsøket på å lappe det med stålullbørstet sølvpapir :D

 

IMG_0693.jpg

 

Etter litt synsing, leting og et par faktisk gode idéer, fant jeg ut hvordan jeg skulle lage en mobilholder.
Den er slipt og borret og tusjet (bare tusjet på en kant som er pusset for å få rett vinkel) og tapet og skrudd sammen av tre forskjellige dingser :D

Den er montert oppi et nytt airbaig off-lys. Det var bare til å montere den oppi hullet i dekselet -- og "click" sa det. Helt nydelig følelse etter å balt sånn på. Jeg er kvalmende fornøyd!

I holderen er det en Lightning-kabel som er koblet til Intravee II gjennom Alpine KCA-420i, som også lader mobilen.
Intravee kan ikke styre mobilen 100 % på skjermen i bilen, så det er litt nødvendig å ha mobilen tilgjengelig.
Kan selvfølgelig bytte sang og greier på Head Unit og rattet.
 

IMG_0907.jpg

DSC_0296.jpgDSC_0310.jpgDSC_0290.jpg

 

Slik ser den ut uten mobil.

IMG_4522.jpg

 

Den fungerer også i mørket.

DSC_0450.jpgDSC_0544.jpg

 

 

Jeg har også fått på plass noen pene stereo-knotter fra X3 :)

DSC_0314.jpg

 

Intravee II og Alpine KCA-420i montert på plass i baggasjerommet. Dette er bak setene.
 

IMG_4079.jpgIMG_4090.jpg

 

Her ser du kablene forsvinner inn i tilkomsthullet, som fører deg til luken mellom setene.

IMG_4085.jpg

 

Jeg fikk også byttet bort verdens mest klumpete flapp, til en yngre og slankere modell ;)

DSC_0550.jpgDSC_0553.jpg

DSC_0556.jpg

 

Det er en BMW-penn vettu! Noen som har BMW-blokk? :D

 

IMG_7304.jpg

 

Et lite bonusprosjekt :D

IMG_4468.jpg

 

Hva gjemmer seg bak denne flappen?

IMG_4514.jpgIMG_4515.jpgDSC_0570.jpg

 

 

Den har selvfølgelig en funksjon. Noen som tørr å tippe hva det er?

DSC_0613.jpg

 

 

USB-kabelen er koblet til Intravee IIens Seriell-port, den kan enkelt trekkes ut og inn for å koble til data som kan oppdatere firmware eller programmere Intravee.

DSC_0582.jpgDSC_0591.jpg

 

Gøy med Intravee. Her er noen menybilder og støv.

DSC_0634.jpgDSC_0635.jpgDSC_0636.jpgDSC_0637.jpg

 

Litt Intravee+Musikk-bonus.

DSC_0391.jpgDSC_0389.jpg

 

Endret av magneten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, danskiii skrev:

Bra oppdateringer! Spent på den knappen :P

Thanks! Buckle up ;)

Tok meg en herlig kjøretur til Stavanger på slong.
Herlighet så mye bedre livet er med litt faktiske hestekrefter under mannepedalen :D
På ferjen parkerer jeg selvfølgelig kun på avgjerdet V.I.C.-parkering uten UV-stråling.

 

IMG_0782.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat på de ferjene der er jeg glad når det står billettører på underdekket og dirigerer. Det er seks felt totalt i "kjelleren", men sjeldent mer biler enn at to er i bruk. Jeg kjører der en god del, og om jeg kommer etter at første rekke er full, kjører jeg inn i rekke tre slik at man faktisk kan lukke opp dørene sine, og komme seg ut av bilen.

...men det er jeg jo alene om å ønske, så da presterer resten av de supersmarte passasjerene å presse seg i mellom meg og rekke en, slik at absolutt ingen kommer seg ut, men de kommer jo heldigvis litt lengre frem i køen da. ](*,) De få gangene det har vært billettør der nede blir man faktisk plassert i annen hver rekke.

Ellers er det meget pene oppdateringer av en meget pen bil. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsom og godt påfunn det med mobilholderen. Ikke min smak å ha noe slangegreier stikkende opp som i mine øyne gjør det litt uryddig, men du skal få tommel opp for påfunnet og originaliteten. :)

Visste faktisk ikke at det fantes en annen type lokk til rommet mellom setene. Jeg bruker den lille luka på den ene siden til trykkluftmåleren. Skulle tro den var laget til den :P

Fin montering av Intraveen. Kjekk sak det. Jeg har min fremme med kabelen i hanskerommet. Bilen min ble ikke levert med CD-veksler så jeg måtte kople den til bak radioen. Så da var det like greit det. Men har du både Intravee og AUX? Trodde disse brukte samme inngang....

Den bryteren er selvfølgelig til neonlyset under bilen :evillol:

 

Endret av StigJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thank you please, @sandersander, @awt & @Gabz!

 

53 minutter siden, StigJ skrev:

Morsom og godt påfunn det med mobilholderen. Ikke min smak å ha noe slangegreier stikkende opp som i mine øyne gjør det litt uryddig, men du skal få tommel opp for påfunnet og originaliteten. :)

Visste faktisk ikke at det fantes en annen type lokk til rommet mellom setene. Jeg bruker den lille luka på den ene siden til trykkluftmåleren. Skulle tro den var laget til den :P

Fin montering av Intraveen. Kjekk sak det. Jeg har min fremme med kabelen i hanskerommet. Bilen min ble ikke levert med CD-veksler så jeg måtte kople den til bak radioen. Så da var det like greit det. Men har du både Intravee og AUX? Trodde disse brukte samme inngang....

Den bryteren er selvfølgelig til neonlyset under bilen :evillol:

 

 

Haha, takk! Uten mobilen ser det bare ut som en råtøff tentakkel-klo :D
Fargene og stilen matcher interiøret så bra og synes jeg. Har tatt meg selv med storm.

Når jeg freser avgårde så ser jeg bare det tidligere ubrukelige hullet, den ultrafjonge kabelgjennomføringen og mobilen :D

IMG_0465.JPG

 

Jeg har en kortere tentakkel som jeg kan bytte til.
Men det er mye mer brukbart med den lengre tentakkelen, finere vinkel på telefonen og ingenting er i veien på noen måte.

IMG_6288.JPG

 

Jeg har både Aux. og Intravee vettu!
Det tok noen minutter med fullstendig fortvilelse og tårer før jeg fant ut at Dension-taren ikke var fra fabrikk.
Fikk alt det rotet revet bort. Da var det smokk inn med Aux., kablene til CD-veksleren er uberørte :)
 

Ja! Supergøy å ha verdens mest harry (les: tøffeste) bryter i bilen :D
Har alltid vært en drøm å hatt en slik knapp siden jeg så den første Fast & Furious.
Nå er den både gjemt og har en funksjon, men det er ikke MonacoBlau-farget neon. Bra tippa :D

Endret av magneten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...