Gå til innhold

Min E92 335i DKG


 Share

Anbefalte innlegg

Lenge siden oppdatering her. Bilen er fortsatt i mitt eie, og den har fungert som DD siden jeg kjøpte den.  Det har blitt kjørt mange mil med ESS stage 2 tune, og det har vært problemfritt. Skiftet til MHD Stage 2 + sist sommer sammen med en ny intercooler og føler det fungerer bedre. I det siste har wastegate på turboene begynt å skrangle.  Skikkelig.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Håper dette blir brukbart ja. Har også bestilt MMP innløp og trykkslanger for turboene, oppgradert lavtrykks bensinpumpe, catch tank, KW V2 coilovers, M3 bærearmer foran, og Remus bakpotter. 

Blir spennende når alt er på plass.😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
On 10.6.2018 at 4.51, Frode D skrev:

Blir spennende å se hva du får hentet ut av denne 😁

Problemet er at det ikke finnes drivstoff lett tilgjengelig i Norge som har høy nok oktan til å ta ut potensialet. Nå minker det på tilgjengelighet på 98 også.🙄

Hadde det enda vært å finne E85 på stasjonene, men det er helt slutt.

Endret av M-Tech
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, OddM/// skrev:

Kult!😎 Måtte du ned med travers for å komme til?

Nei, tok ikke ned travers. Sånn sett i ettertid tror jeg det hadde gått raskere hvis vi hadde tatt ned den selv om det blir litt mer skruing. Spesielt siden bærearmene skal ut uansett. Skal skifte til M armer.😉

56 minutter siden, ahj skrev:

Detta blir spennende å følge med på :D Hva av effekt satser du på med alt sammen her? 

Satser mest på å oppnå bra kjørbarhet og god driftsikkerhet. Har ikke noe effektmål som jeg ønsker å oppnå, men det bør kunne bli rundt 500-550hk på pumpebensin uten å strekke strikken for langt. Både turboene og motoren klarer langt mer enn dette, men da må enten oktan økes eller kompresjon senkes.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, M-Tech skrev:

Nei, tok ikke ned travers. Sånn sett i ettertid tror jeg det hadde gått raskere hvis vi hadde tatt ned den selv om det blir litt mer skruing. Spesielt siden bærearmene skal ut uansett. Skal skifte til M armer.😉

Satser mest på å oppnå bra kjørbarhet og god driftsikkerhet. Har ikke noe effektmål som jeg ønsker å oppnå, men det bør kunne bli rundt 500-550hk på pumpebensin uten å strekke strikken for langt. Både turboene og motoren klarer langt mer enn dette, men da må enten oktan økes eller kompresjon senkes.

 

Såpass ja. Det blir veldig morsomt. Ser jo flere i USA som har singelturbo med 700hk, men da med full E85. 

Skal du tune via MHD? Hvem skal tune for deg? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, ahj skrev:

Såpass ja. Det blir veldig morsomt. Ser jo flere i USA som har singelturbo med 700hk, men da med full E85. 

Skal du tune via MHD? Hvem skal tune for deg? :) 

Blir nok artig ja.😉 Her er feks en med MMP Stage 3 turboer som er modellen under de jeg har. 711WHP.

 

Bruker MHD ja. BQ som tuner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...