Gå til innhold

BMW M3 Touring - Godkjent i vognkort


 Share

Anbefalte innlegg

  • 1 month later...

Hei. Nydelig bil.

Jeg har selv hatt en 320 Touring som skal bygges om til 328 stäende i mange är. Jeg hadde en Alpina 3.2 motor liggende da bilen ble kjöpt. Spurte om ä fä motoren godkjent i E36 Touring, men fikk klar beskjed fra Biltilsynet at dette ville de ikke godta. Sä lenge BMW bare hadde 328 som störste utgave, fikk ikke jeg godkjent större motor. Nyttet ikke ä si at Alpina var godkjent med bäde 3.2 og 4.6 V8 i E36 Touring. Tydeligvis er det forskjellig praksis, og godt at denne er godkjent som M3 3.2.

Bilen min har värt nesten klar i flere är, men ikke gjort ferdig. Siden verdien pä min bil ikke vil väre sä höy, vurderer jeg ä bruke de beste delene pä en annen coupé jeg har. Og heller fullföre bilen i en vanlig utgave.

Jeg ser at denne bilen mangler sort taktrekk for ä bli helt skikkelig M3. Jeg har sort taktrekk til E36 Touring med soltak liggende og vurderer ä selge dette. Denne bilen hadde värt den beste bilen ä bruke mitt taktrekk i. Taktrekket befinner seg i Stavanger.

Ta gjerne kontakt pä PM eller 92 22 65 44.

Hilsen Eirik.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sikker på at denne er godkjent med motor?

om jeg søker opp reg nr, så kommer det opp at den har bare 193hk.

ved ombygging skal ny motor og effekt føres opp i vognkortet, ikke bare som merknad på ederste linje.

søk opp FS 96438 så ser du der at bilen min er regget som 728i, men om du blar nedover så ser du at motorvolum og effekt er endret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

thundercoil sin m5 var godkjent ombygget, men dem hadde glemt å endre volum og effekt, den bilen var vel godkjent på risløkka, om denne er godkjent på samme sted, så er dem slurvete, for volum og effekt SKAL endres. dette sa dem i Bergen når jeg godkjente mine ombygginger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har godkjent i Skien, den første i 2009 ble ikke motorvolum og effekt endret, kun ført i merknader. Den siste i 2013 (tror jeg det var) da ble det endret i tillegg til påført endringene under merknader. 

Tviler på at man SKAL endre det, men det er absolutt praktisk med tanke på videre salg, nettopp slik at ikke folk drar det inn i diskusjoner etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er solgt nå. La bare inn prosjektet jeg aldri blir ferdig med i annonsen, ettersom det var litt tid igjen på den.

Alt er godkjent i vognkort. Veldig vanlig praksis at de bare fører merknad som Erik sier. De fleste ombygde bilene jeg har kommet utfor har det vært slik at det kun er merknad som må søkes opp i autosys. 

Denne ble godkjent via M-teknikk A/S, Eirik. Bruk skiltnummer fra denne som referanse i søknaden din, og be om en saklig begrunnelse på hvorfor ikke dette skal gå. Men ja, dette er en av SVÆRT få touringer godkjent med M3 spesifikasjoner. 

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser i alle fall at min gamle E32 er oppfört med sylindervolum, hk og redusert nyttelast etter ombygging til 740.

Min E36 320 Touring har bare 350 kg nyttelast. M3 motoren er sikkert 40 kg tyngre enn 320. Bremsene og bärearmer drar pä en del kg. Bakstillingen til 3.2 sikkert 30 kg tyngre. Eksosen veier mye mer.

Hvor mye nyttelast har dere etter ombyggingen? Er bilen registrert for 5 personer krever det i alle fall 300 kg nyttelast.

En Touring har ofte mer nyttelast, men ikke min E36. En annen 320i coupe jeg skal bygge om har 365 kg nyttelast. Med stälblokk motor fär jeg nesten 20 kg ekstra til rädighet hvis M52B28 benyttes.

I alle fall er praksisen forskjellig fra trafikkstasjonene rundt om i landet.

Eirik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...