Gå til innhold

BMW M3 Touring - Godkjent i vognkort


 Share

Anbefalte innlegg

23 timer siden, FredrikWake skrev:

Var jeg som endte opp med denne :) Her er bilde av hvordan det står i oppført i vognkortet. 

DSC_0119.JPG

En ting jeg ville gjort i forhold til dette vognkortet var å gi beskjed om fargeendring og få fargen endret i vognkortet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, -Erik- skrev:

En ting jeg ville gjort i forhold til dette vognkortet var å gi beskjed om fargeendring og få fargen endret i vognkortet. 

Spiller jo ingen rolle, men slapt av dem å ikke se at bilen var blå når de først var inne og la inn merknaden. Forsåvidt likt med å ikke endre sylindervolum og effekt, som de så sjeldent gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anders92 skrev:

Spiller jo ingen rolle, men slapt av dem å ikke se at bilen var blå når de først var inne og la inn merknaden. Forsåvidt likt med å ikke endre sylindervolum og effekt, som de så sjeldent gjør.

Nja, tenker i utgangspunktet først og fremst i forhold til rutinekontroller hvor politiet sikkert stusser litt ekstra, og mulig sjekker litt rammenr (e.l) før man såkalt får kjøre videre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/31/2016 at 20.14, FredrikWake skrev:

Var jeg som endte opp med denne :) Her er bilde av hvordan det står i oppført i vognkortet. 

DSC_0119.JPG

Forstär ikke at mitt gamle svar kommer fram i nytt innlegg.

Jeg har oppdaget feil för i vognkort, og jeg har ikke kontrollveiet bilen. Enten er vekter m.m helt feil i min 320 Touring, eller sä har de ikke skrevet inn noen nye vekter i ditt vognkort. Det skal du sikkert väre glad for.

Ser at min 95 320i Touring har 1405 kg uten förer og 1480 inkl. Tillatt totalvekt 1830 kg og 350 kg nyttelast. Maks aksellast framme er 840 kg framme og 1090 kg bak. Bilen er originalt uten klima og el.vinduer bak, men har el.soltak. Ingen sideairbags.

Du har en bil som er original 328 T. Den bilen har tyngre eksosanlegg og bakstilling som skal gi i alle fall 20 kg mer vekt. Hvis du har klima blir det fort 20 kg mer. Pluss sikkert mer utstyr. Denne 328 T har oppgitt 40 kg mindre egenvekt inkl förer enn min 320 T. Og 425 kg nyttelast selv etter godkjenning. Forstär deg godt hvis du ikke vil inn og gjöre forandringer i vognkortet.

Da önsker jeg deg lykke til med en sjelden og godkjent ombygd M3 3.2. Det sorte taktrekket vil en annen kjöpe.

Hilsen Eirik.

 

Jeg ser i alle fall at min gamle E32 er oppfört med sylindervolum, hk og redusert nyttelast etter ombygging til 740.

Min E36 320 Touring har bare 350 kg nyttelast. M3 motoren er sikkert 40 kg tyngre enn 320. Bremsene og bärearmer drar pä en del kg. Bakstillingen til 3.2 sikkert 30 kg tyngre. Eksosen veier mye mer.

Hvor mye nyttelast har dere etter ombyggingen? Er bilen registrert for 5 personer krever det i alle fall 300 kg nyttelast.

En Touring har ofte mer nyttelast, men ikke min E36. En annen 320i coupe jeg skal bygge om har 365 kg nyttelast. Med stälblokk motor fär jeg nesten 20 kg ekstra til rädighet hvis M52B28 benyttes.

I alle fall er praksisen forskjellig fra trafikkstasjonene rundt om i landet.

Eirik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker, Eirik :) Veide bilen på trafikkstasjon, og kom fram til 1570kg inkludert meg (ca 80kg) og full tank (60 liter). Dette var vel og merke uten reservehjul, noe som sannsynligvis ikke var tilstede under godkjenning heller.

Bilen har originalt klima, men dette ble fjernet under ombygging. Det er mulig Scorpio cat-back eksosen veier noen kilo mindre enn originalt også. Bør vel si meg heldig at vektene er slik som de er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...