Gå til innhold

Min 1990 E30 318is


 Share

Anbefalte innlegg

Da var tiden med F20 over og E30 drømmen har blitt virkelighet. 
Falt pladask for bilen etter besiktigelse og prøvekjøring, så et par dager senere ble den med hjem :wub:

Bilen er en 1990 mod. 318is, sveiset for rust og ble lakkert våren 2015 i fargen Brilliantrot.
Litt småplukk er det, men ikke noe man legger merke til ved første øyekast.

Den er etter min mening noe for lav og jeg må ha øyne på stilk når jeg er ute å kjører :P 
i tilegg blir det blir vanskelig å få godkjent slik bilen er nå så jeg er på jakt etter nye felger og dekk relativt kjapt.
Felgene som sitter på bilen nå er BBS RF 17", 8,5" brede foran og 9,5" bak.

Foreløpige planer:
- Felg og dekk
- Firhjulskontroll
- Godkjenning av senk
- Lakkere innsiden av hjulbuene mm
- Få montert noe ordentlig lyd i bilen
- Erstatte knust tåkelykt
- Nytt frontskilt
- Ny girkule
- Sorte hella lykter
- Upgrade eksosen

Tar gjerne i mot tips og tilbakemeldinger!

Har desverre ikke rukket å få tatt noe særlig bilder av bilen enda, men her er en smakebit hvertfall:

bimmers1.jpg

bimmer2.jpg

bimmer3.jpg

bimmers4.jpg

Endret av Hostine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er litt lakkflass og div. småskader på de. Hjula var på bilen da jeg kjøpte den, men de skal som sagt selges så har ikke gjort stort med de enda :) 

Endret av Hostine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luftet gamlingene i dag etter litt vask og pleie :) 

13459600_10157217231700413_390949279_n.jpg

13436054_10157217231910413_632630347_n.jpg

Noen som har forslag til en felgpakke som kunne passet på E30? Har vurdert GS privilege, men er som vanlig veldig usikker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin bil du har fått deg :)

Om du bare skal ha GS felger, så ville jeg heller ha valgt GS Retro. Hvis du skal selge RF'ene så burde du jo egentlig få litt peng som var nok til noe bedre en GS felger.

Endret av DanielStance
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det! :) 

Kan ikke bestille GS Retro for de har samboern kjøpt til sin E21:P Ja, får se hva jeg får for RF felgene. Er jo et hav av felger, men vil gjerne ha noe som skiller seg litt ut. Ellers har jeg sett på 3sdm 0.05, syns de var utrolig kule, men de var ikke å oppdrive i 17".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Hostine skrev:

Kan ikke bestille GS Retro for de har samboern kjøpt til sin E21:P Ja, får se hva jeg får for RF felgene. Er jo et hav av felger, men vil gjerne ha noe som skiller seg litt ut. Ellers har jeg sett på 3sdm 0.05, syns de var utrolig kule, men de var ikke å oppdrive i 17".

Må jo ha matchende felger hehe :P Neida, men må si meg enig med FrodeD. Syns BBS RF er veldig fin på E30. :)
3SDM 0.05 finnes vel ikke i 17" nei, med mindre man kan få de spesiallaget fra 3SDM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspill :) 

Enig i at RF felgene ser bra ut på bilen og skulle gjerne beholdt de, men da blir det en del jobb for å få de til å passe om jeg skal få bilen godkjent, så det "enkleste" blir å finne en nytt hjulsett.

Uansett, skal prøve å få litt lyd i bilen i morgen :D
kenwood.jpg

Endret av Hostine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...