Gå til innhold

#317 - Bmw E39 520i 2001 - til livet igjen og SOLGT


 Share

Anbefalte innlegg

22 timer siden, sveigis skrev:

Sånne tråder liker jeg.

Liker der folk kjøper biler som andre har satt til sides,gjerne pga av eu,eller andre feil.

Og gir dem et nytt liv.

Denne var hvertfall blitt veldig pen :)

Flott det er fler som liker de litt gamle ¨slitne¨.

8 timer siden, Stonescream skrev:

Flott fargekombinasjon på bilen. Samme alder som den jeg småpusler med alt etter hva tiden jeg har gir muligheter til.

Kos deg videre :)

Hyggelig lesing er det.

 

 

Takk for det, en av hovedgrunnene for at jeg ville begynne på dette prosjektet var faktisk farge komboen. Hatt 3 sorte biler i strekk nå og det er det endelig stopp på :)

 

For ca 1 uke siden pusset jeg ned lyktene bak på luka med 1000 korn sandpapir og polerte opp igjen. Ble kjempebra der og da, men etter noen dager gikk de tilbake til sin gamle form, slitne og falmet :( 

Idag gikk jeg på igjen ved å pusse mye mer og i tillegg legge ny klarlakk utenpå etter sliping. Brukte lykteglass settet til GS bildeler som jeg er veldig fornøyd med.

Slik så dem ut før:

13621914_1266888239989998_1168741893_o.jpg

13632735_1266888029990019_605413446_o.jpg

Etter:

13633421_1266887839990038_644326738_o.jpg

Ble litt appelsin hud på glasset men det blir våtslipet senere når lakken har størknet ordentlig 

13662547_1266887846656704_9995603_o.jpg

 

Siden jeg først var i gang med baklyktene demonterte jeg like så greit frontlyktene og tok dem og :D 

13663658_1266888249989997_307975486_o.jpg

Venstre ferdig polert og lagt inn med jetseal, høyre nedslipt.

13646931_1266888253323330_312024376_o.jpg

 

GS sitt colormatic Headlight clear sight set anbefales på det sterkeste hvis man har litt falmete lykter :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Gabz skrev:

Pent! Oppdater gjerne på holdbarheten da frontlyktene mine også trenger en overgang :) 

Frontlyktene pusset jeg ned med 1000korn papir og polerte opp igjen. Pusset ikke så mye at jeg gikk igjennom det laget med klarlakk som er der fra før og trenger dermed ikke legge på nytt lag med klarlakk. 

Har gjort dette på begge mine tidligere biler og det er virkelig å anbefale. Så lenge man polerer opp igjen med en god poleringsmaskin og er nøye varer resultatet lenge. Jeg har polert opp lyktene hver gang jeg har tatt bilen som er hver 6mnd cirka så kan ikke si noe om det holder noe lenger enn det. Men da polerer jeg med maskinen bare, ikke våtsliping.

21 timer siden, Saltkjelen skrev:

Ja, jeg føyer meg bak denne kommentaren. Spennende tråd, og ikke minst veldig inspirerende å se at man får bilen så pen ved enkle grep. :)

Flott det er fler enn meg som liker slike prosjekter :) Det som er planen, gjøre bilen mest mulig clean og fin. 

7 timer siden, Bækkmann skrev:

Rattet er bare lekkert, har samme selv :D Tror jeg også må prøve å pusse lyktene litt. Det har de godt av :) 

Veldig glad i det rattet ja, hadde slikt orginalt i min 530i men denne gangen kjøpte jeg et som jeg fikk trekt om. Litt tykkere og litt mykere, nesten litt som E60 M-sport rattet i tykkelse. 
Hvis du ikke pusser igjennom det laget av klarlakk som ligger på fra før har jeg lært av erfaring at man slipper å legge nytt lag, men går du igjennom bør du gjøre det over hele lykten også legge nytt lag, kjør på du kommer ikke til å angre :D 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Carlsius skrev:

Frontlyktene pusset jeg ned med 1000korn papir og polerte opp igjen. Pusset ikke så mye at jeg gikk igjennom det laget med klarlakk som er der fra før og trenger dermed ikke legge på nytt lag med klarlakk. 

Har gjort dette på begge mine tidligere biler og det er virkelig å anbefale. Så lenge man polerer opp igjen med en god poleringsmaskin og er nøye varer resultatet lenge. Jeg har polert opp lyktene hver gang jeg har tatt bilen som er hver 6mnd cirka så kan ikke si noe om det holder noe lenger enn det. Men da polerer jeg med maskinen bare, ikke våtsliping.

Flott det er fler enn meg som liker slike prosjekter :) Det som er planen, gjøre bilen mest mulig clean og fin. 

Veldig glad i det rattet ja, hadde slikt orginalt i min 530i men denne gangen kjøpte jeg et som jeg fikk trekt om. Litt tykkere og litt mykere, nesten litt som E60 M-sport rattet i tykkelse. 
Hvis du ikke pusser igjennom det laget av klarlakk som ligger på fra før har jeg lært av erfaring at man slipper å legge nytt lag, men går du igjennom bør du gjøre det over hele lykten også legge nytt lag, kjør på du kommer ikke til å angre :D 

 

Har omtrekt jeg også ;) Kliss likt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Gabz Her har du bilder av hvordan lykten ser ut nå etter jobben. Pusset bare med 1000korn da jeg ikke hadde grovere, men er man nøye nok gjør det jobben :) Kommer også an på hvor ille den er fra før på hvor grovt man trenger.

Er ikke som ny lykt, men er mer enn fornøyd med resultatet :D

Av tidligere erfaringer forblir det slikt så lenge jeg har testet tidligere(1 år), og det er uten å legge ny klarlakk.

 

13662588_1270222489656573_1308259010_o.jpg

13709469_1270222479656574_841788657_o.jpg

13720520_1270222492989906_653041542_o.jpg

13728515_1270222482989907_82915874_o.jpg

Endret av Carlsius
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter mye irritasjon og mange timer med titting fra alle mulige vinkler ser det ut til at jeg nærmer meg å vite hvor jeg har en ganske stor olje lekkasje. 
Jeg ser at baksiden av viskosekoblingen til vifta(se bilde) i framkant av motor blir dekt av ganske mye olje ved en kjapp kjøre tur. 

Toppdekselpakningen på motoren er byttet og lekker ikke.

Noen som har vært borti noe lignende oljelekkasjer tidligere?

Har byttet oljefilterhus-pakningen men det hjalp lite, så ut som oljelekkasjen kom høyere og mer i framkant av motor#-o

Uten navn.png

Endret av Carlsius
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
On 19.7.2016 at 16.45, mcbanan skrev:

Er vel ein banjokobling for olje til vanosen rett over der. Sjekk og at eksoskamsensoren er skikkelig på plass, den kan være litt vrien å få inn i sporet sitt.

Det er sjekket og der er det knusk tørt, så må være lenger ned :-k

 

On 27.7.2016 at 23.13, Freakshow skrev:

virkelig flott tråd! og liker at du går til oransje bliklys! :D det er særegent og veldig pent! :)

og bra du redder bilen :) selv om jeg syns det er merkelig mtp at bilen ser så pen ut fra før oO

Takk for det, blitt stor fan av oransje blinkers på E39 etter jeg solgte min forrige E39, så fant ut at jeg måtte ha det når jeg fikk meg en ny E39. Veldig fornøyd med utseende med dem på :) 

Bilen var bare veeeldig sliten i lakk og dårlig mekanisk, fikk ikke tatt noen bra bilder som viste det, da jeg heller gikk rett på å fikse den :D  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...