Gå til innhold

#317 - Bmw E39 520i 2001 - til livet igjen og SOLGT


 Share

Anbefalte innlegg

30 minutter siden, Carlsius skrev:

Det er sjekket og der er det knusk tørt, så må være lenger ned :-k

 

Takk for det, blitt stor fan av oransje blinkers på E39 etter jeg solgte min forrige E39, så fant ut at jeg måtte ha det når jeg fikk meg en ny E39. Veldig fornøyd med utseende med dem på :) 

Bilen var bare veeeldig sliten i lakk og dårlig mekanisk, fikk ikke tatt noen bra bilder som viste det, da jeg heller gikk rett på å fikse den :D  

sliten i lakken? en polering ordner stort sett det :)
mekanisk? bytt litt deler? :P
det store her er jo at det er lite rust på bilen :P da er den jo så godt som gull verdt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Freakshow skrev:

sliten i lakken? en polering ordner stort sett det :)
mekanisk? bytt litt deler? :P
det store her er jo at det er lite rust på bilen :P da er den jo så godt som gull verdt :D

Ingenting som ikke kan ordnes nei

Litt små rustflekker som har gått isteinspruter og diverse skal tas og en ordentlig polering så er det fikset ja.

Når jeg kjøpte den så det ut som motor måtte byttes, men etter å ha byttet litt ymse deler ser det ut til at den snart er helt frisk.

Akkurat som du sier så er det en flott bil så lenge ikke rusten tar den, noe som ser veldig bra ut :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Carlsius skrev:

Ingenting som ikke kan ordnes nei

Litt små rustflekker som har gått isteinspruter og diverse skal tas og en ordentlig polering så er det fikset ja.

Når jeg kjøpte den så det ut som motor måtte byttes, men etter å ha byttet litt ymse deler ser det ut til at den snart er helt frisk.

Akkurat som du sier så er det en flott bil så lenge ikke rusten tar den, noe som ser veldig bra ut :) 

ja ikke sant? xD haha folk altså! hater at folk ikke klarer å ta vare på ting! en bil er den dyreste bruks tingen man har! men de fleste driter jo i det?! HVORFOR?!

hvordan deler bytta du da?

ja ikke sant :P nei folk altså xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blitt noen deler oppigjennom, de jeg kommer på i farten er:
- Løpehjul vannpumpe
- Tennplugger
- Oljefilter-hus pakning
- motorolje service x2(tidligere olje var virkelig sort)
- lenkearmer bak
- Slitasjevarsler (varslet om slitt klosser som ikke stemte)

Så har jeg byttet mye som ikke var nødvendig men mest fordi jeg ville: 
- Satt inn sportsseter foran
- Org M5 felger
- oransje lykter foran
- oransje lykter bak
- Omtrukker M-sport facelift ratt
- M-sport girkule i skinn
- Shortshift(ikke montert)

Endret av Carlsius
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Carlsius skrev:

Har blitt noen deler oppigjennom, de jeg kommer på i farten er:
- Kam sensor innsug
- Kam sensor eksos
- Løpehjul vannpumpe
- Toppdeksel pakning
- Tennplugger
- Oljefilter-hus pakning
- motorolje service x2(tidligere olje var virkelig sort)
- lenkearmer bak
- Slitasjevarsler (varslet om slitt klosser som ikke stemte)

Så har jeg byttet mye som ikke var nødvendig men mest fordi jeg ville: 
- Satt inn sportsseter foran
- Org M5 felger
- oransje lykter foran
- oransje lykter bak
- Omtrukker M-sport facelift ratt
- M-sport girkule i skinn
- Shortshift(ikke montert)

det var da ikke de værste delene det :) koster noen KR men forde :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant @Freakshow, kunne vært endel verre og dyrere deler :?

 

Igår ble dagen brukt til å skifte ut pakningene mellom eksosmanifolden og blokka. Tidligere eier hadde ikke skrudd manifolden helt på etter tidligere demontering og dermed fikk man en god del eksos luft rett inn i kupén når man stod stille i lyskryss. 
Glemte helt å ta bilder mens jeg slet med disse rustene boltene :x

Er det noen som har gjort dette før og har noen tips, skrik ut :) 

 

 

 

 

 

 

 

Endret av Carlsius
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens jeg venter på at pakningene til vanosen kommer har jeg startet på litt rustfjerning. 

Har planer om å ta så mye rust som mulig før jeg begynner å polere og korrigere lakken. :)

Hos tidligere eier gikk luftkompressoren til nivåreg bak føyken, men han fortsatte å kjøre med bilen selvom den lå helt nede. Det var ikke det lureste da det var 20¨ felger bak som ikke greide å la hjulbuen være i fred ](*,). Dermed fikk hjulbuen seg en liten bøy på innerkanten samt hull i lakken. Det førte så til rust som krøyp fram og ut på framsiden av hjulbuen bak høyre. 
Det har irritert meg da bilen ellers ser ganske grei ut, så tenkte nå å fikse opp i dette...

Planen er:
- Pusse vekk rust
- Legge på rusteter der jeg ikke får bort de sorte flekkene
- Legge på en primer(Noen forslag til hvilken type?)
- Pusse ned
- Legge på lakk(Kjøpt org lakk boks)
- Våtslipe
- Grov/fin polering

13918490_1284837734861715_152130074_o.jpg

13898239_1284837684861720_1790424142_o.jpg

Idet jeg fjernet lokarien kom det frem mer rust enn det jeg først så, men det er vel som regel sånn det er. Sprer seg voldsomt fort :( 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1.8.2016 at 10.54, Carlsius skrev:

Problem muligens løst:

Bilen drar veldig dårlig under 3.000 RPM, veldig vanskelig å sette igang til tider og kan være vanskelig å starte da den drar noen runder på starteren før den kvikner til. Samt har jeg en feilkode på kamaksel føleren. 
Løsningen til problemene over har jeg en liten teori om at kan skyldes dårlige pakninger til vanosen. Så har nå gått til innkjøp av alle nye pakninger og bolter til vanosen.

Her ser dere hva som skal gjøres.

Er det noen som har gjort dette før og har noen tips, skrik ut :)

 

Kan sjølvsagt være Vanosen som trigger den feilen, men har du prøvd å berre bytte følaren? Eg bytta min( eksoskam) for ikkje så lenge sidan. Utan signal frå den koblar Vanosen ut, og ein får vesentlig dårligare botndrag.

Endret av mcbanan
Klomsa til redigeringen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/3/2016 at 21.22, mcbanan skrev:

Kan sjølvsagt være Vanosen som trigger den feilen, men har du prøvd å berre bytte følaren? Eg bytta min( eksoskam) for ikkje så lenge sidan. Utan signal frå den koblar Vanosen ut, og ein får vesentlig dårligare botndrag.

Feilkoden jeg får opp er på kamakselsensor innsug. 

Så blir nå i først omgang å se over eller så setter jeg den inn på et verksted for feilsøking

Endret av Carlsius
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens jeg nå venter på at grunning og lakk og diverse skal tørke tenkte jeg å fikse ett av de andre problemene jeg har.

Problemet er i 120-130km/h kobler antispinn inn og kutter all motorkraft. Lufttrykk er sjekket og det var likt på begge bak. 
Hvis jeg skrur av ASC(har ikke antisladd) så får jeg kjørt så fort jeg vil :) 

Lurer på om det kan være dårlig sensor eller rust på abs ringen(hvis det er der den måler??). Er ikke 100% sikker på hvordan det systemet virker, så håper noen har vært borti det samme eller har noen forslag? 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/10/2016 at 17.45, kvestermo skrev:

Liker de enkle forbedringene du har gjort! gjør stor forskjell! :D

Veldig enig, skal ikke så mye til for å heve utseende :) 

 

Liten oppdatering:

Bilen har stått i garasjen på bukker nå i ca 1 uke. Det på grunn av at jeg skulle ta ¨noe¨ rust. Det ballet fort på seg når jeg til slutt tok alt fra steinsprut til rust i hjulbuer. #-o

14045174_1295944293751059_1798339284_o.jpg

Så forferdelig ser bilen ut for øyeblikket :( 

14012599_1295944297084392_1835572875_o.jpg

To rustflekker på størrelse med lille fingeren blir fort litt større når man fjerner lakken over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...