Gå til innhold

e39 540iat


Anbefalte innlegg

Tenkte å starte en ny tråd om e39 540'n min :P

Kjøpte bilen i 2013 og kjørte den ca 6000 km, før den ble vinterlagret. Da det ble tid for EU-kontroll var det blitt noen feil på den, som abs og antispinn lys, byttet en haug med abs sensorer siden eg var så dum å bestillte sensorene fra ebay og ingen fungerte, så skjønnte ingenting x) til slutt fant eg ut at det var abs modulen/enheten som hadde tatt kvelden (er visst vanlig feil, da loddingene blir dårlig av varmen fra motor. I tillegg var reversen delvis vekke, også vanlig feil, eit stempel inne i kassa som blir dårlig og ryker rundt +- 200.000 km. 

 

Så spontan som eg er så kjøpte eg meg like godt en ny bil (glad i å kjøre og herje x) ). En bil ble til mange og e39n ble glemt og tiden gikk. Nå har den stått ca 2,5 år uten skilt og det er på tide å få den på vegen igjen :)

 

har no bytta abs modulen og moet opp kalipperene og byttet alle skiver og klosser da skivene var blitt ganske dårlige etter å stått i 2,5 år. Girkassen skal byttes ut med overhalt girkasse fra Automatgir service AS, dette blir etter EU kontrollen 27/06. Har nylig solgt en e34 540 med presse på, det stakk godt i hjertet, så denne 540'n skal også få seg en presse etterhvert, blir for dumt å gå nedover i effekt. ;D

 

Senere i fremtiden håper eg å få denne 540'n godkjent ombygd til m5 touring ;D og da selvfølgelig hive kompressoren over på s62'n :) 

 

Edit: måtte bytte bremseskoa også, da de gikk i tusen biter da eg måtte rive av bremseskivene bak med kubein x)

bimmers1.jpg

Endret av bimmerole94
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for pen omtale :) syns selv den er ganske pen, var derfor eg ikkje hadde hjerte til å selge den da det sto om den og e34'n. Den er også veldig nermt rustfri, så litt lettere å ha kontroll på og ta vare på :)

vanskelig å ikkje bruke penger på den mens eg venter på EU-kontroll x) så bestillte meg e39 m5 ratt og nye interiør lister :P

menge som ikkje syns m5 rattet er noe spesielt, men av en eller annen grunn er det favorittrattet mitt x) har hatt lyst på det rattet siden eg kjøpte bilen :D

bimmers3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tok en liten vask, viktig med reint motorrom :) fikk interiør listene mine på plass også, greit å få vekk trelistene :P ikkje bestemt meg helt ka eg skal gjøre med girkulen enda, var ikkje lett å finne kulen som hører til listene :/ hvis ikkje noen her har? :) ellers blir det sikkert å finne noe slitesterk lakk å hive på, plastidip og foliering er uaktuelt..

bimmers4.jpg

20160619_195330.jpg

20160619_195338.jpg

20160620_213102.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg lest tråden og føler jeg må si noen ord her.

Veldig bra denne kom på veien igjen,det fortjener den uten tvil.

540 er jo knall uten tvil,dessuten ser den veldig fin ut.

Kjørte selv en e39 540i for et par årsiden og en nydelig og sprek bil var det.

Så igjen som jeg sier til alle,oppdateringer og bilder ,er gøy.:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, sveigis skrev:

Da har jeg lest tråden og føler jeg må si noen ord her.

Veldig bra denne kom på veien igjen,det fortjener den uten tvil.

540 er jo knall uten tvil,dessuten ser den veldig fin ut.

Kjørte selv en e39 540i for et par årsiden og en nydelig og sprek bil var det.

Så igjen som jeg sier til alle,oppdateringer og bilder ,er gøy.:) 

Takk for det sveigis :D den er ikkje "komt på veien" igjen enda x) EU-kontroll på mandag :P men kjører den litt, veldig lokalt av og til bare for å holde den frisk :)

edit: har lest i tråden din tidligere, men tenkte å sette meg ned å ta den på nytt, selv om den er ganske så lang :D har ikkje vert innpå bimmers etter oppdateringen så har ikkje fått med meg så mye etter den -.-.

liker den bilen din veldig godt, savner e34 utrolig mye :(. Men skal bli gøy å se motorrommet ditt når du blir ferdig med det :)

Endret av bimmerole94
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig ikkje noe å legge inn i tråden, men bare for å få inn mer bilder så kan eg nevne at eg byttet pluggene mandags natten da eg berre måtte gjøre noe da eg kjedet meg x)

Pluggene måtte byttes uansett da de var gamle og FULL i olje. Grunnen til det er nok at toppdekslpakningene har røke tidligere og sprutet ut olje ned til pluggene. Var faktisk olje langt oppover noen av coilene xD

*syns selv det er gøyere å se litt bilder i en tråd enn bare fullt av tekst. (selv om det er dårlige mobilbilder) :P

20160620_162911.jpg

20160620_163058.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...