Gå til innhold

Ettermontere sub i F30 LCI


Anbefalte innlegg

Haisann.

Er den noen som vet hva jeg trenger for å koble på en sub med forsterker til H/K systemet i en F30 LCI 2016 mod?

Jeg har forstått det sånn at signalene går på fiber så det er ikke bare å tjuvkoble seg på som før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fult mulig å koble seg på signalene. Det går logisk nok ikke optisk direkte til elementet. Men til en DAC/forsterker, og fra forsterker til høyttalere. Så det er mulig å tappe høyttaler signaler. Men du må passe på å bruke riktig høy/lav adapter osv siden utgangs effekten på H/K anlegget er høy. Jeg har gjort flere oppgraderinger i div F-serier så ta kontakt om det er noe du trenger hjelp til. Du kan eventuelt bare bytt elementete og kjøre dem direkte på original H/K forsterker.  Feks. disse: 

http://nzc.no/products/match-ms-8b-bmw2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Hei. Takk for svar.

Jeg er usikker på om jeg vil få den dypbassen jeg ønsker ved å bare bytte ut elementene under setet. Jeg tror mye av problemet er selve kassene. Men jeg fikk masse god dypbass ut av tilsvarende H/K anlegg på min forrige bil, en F21. Men der var det ikke optisk, så jeg koblet en Audison BitOne mellom kilde og forsterker sånn at jeg fikk full kontroll med eq og low-pass til egen forsterker til bassene under setet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om det går an å bruke en bluetooth-sub? Jeg spiller stort sett musikk fra mobilen via bluetooth. Da trenger jeg jo bare å koble strøm til suben, ikke sant? Jeg slipper å tenke på signalene. Vil det fungere? Mobilen kan vel sende lyden til både bilen og subwoferen samtidig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at det er noen mobiler eller altive basskasser som støtter det desverre. 

Det er ikke kassene som er problemet. Det er mange liter i dem, problemet er at du sitter for nære til å få noe utav dypbassen.  

Men jeg skrev vel over her at du kunne koble deg på etter forsterker selvom den var optisk.. Så du har fortsatt den muligheten å bruke prosessor så lenge den har riktige muligheter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...