Gå til innhold

N47 motorhavari ifm. registerkjede


BeeMW
 Share

Anbefalte innlegg

Tenker på å kjøpe en 2010mod e61 520dat.

den har gått 150kog fikk skiftet turbo på 118k. Har fullt servicehefte.

blir egentlig veldig skremt fra å kjøpe når jeg leser dette. 

For å kanskje spørre litt dumt..er det stor sjanse for at dette vil skje innenfor de neste 50k neste km?

er det billigere å skygge banen?

mvh Jon E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, bmwJon skrev:

Tenker på å kjøpe en 2010mod e61 520dat.

den har gått 150kog fikk skiftet turbo på 118k. Har fullt servicehefte.

blir egentlig veldig skremt fra å kjøpe når jeg leser dette. 

For å kanskje spørre litt dumt..er det stor sjanse for at dette vil skje innenfor de neste 50k neste km?

er det billigere å skygge banen?

mvh Jon E

Var aksjon på disse bilene for en stund tilbake hvor kjedet ble sjekket samtidig som det ble tatt service om jeg ikke husker feil. Om bilen har vært på merkeverksted hele livet har kjedet sikkert fått en diagnose, men spørs jo hvor lenge siden det er. 

Du har tre alternativer slik jeg ser

1. Kjøp bilen, og satse på at kjedet ikke ryker

2. Prøv å prut ned prisen slik at du kan forsvare det å legge ytterlige penger i å skifte kjedet (førevar prinsipp) 

3. Legge ekstra cash på bordet for en 525d (M57) som har  noen, men veldig få tilfeller av kjedehavari. 

Edit:

4. Få et verksted til å kontrollere hvor strukket kjedet er. Er en prosedyre på dette, usikker på hva dette koster. 

Endret av ///M-ini95
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Hpi

Det kommer jo veldig ann på hvem som utfører jobben tenker jeg. Delene er jo ikke allverdens dyre.

(GS selger repair kit for 1237 ,-) usikker på om dette er både nede og oppe.

Så spørs det litt på hvordan jobben gjøres. Tar man ut motor og jobber derifra, eller fjerner man girkassen og bytter fra den vinkelen. En av metodene er sikkert mindre krevende og prisen deretter tenker jeg. 

Er en på finn som tar jobben for 16500, så regner med at med rabatter kanskje man havner  på 20-25 k for bytte av kjedet på et verksted? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, bmwJon skrev:

Tenker på å kjøpe en 2010mod e61 520dat.

den har gått 150kog fikk skiftet turbo på 118k. Har fullt servicehefte.

blir egentlig veldig skremt fra å kjøpe når jeg leser dette. 

For å kanskje spørre litt dumt..er det stor sjanse for at dette vil skje innenfor de neste 50k neste km?

er det billigere å skygge banen?

mvh Jon E

Fant nettopp ut at bilen jeg skal kjøpe er bruktimport, importert etter 3år, men den har service historikk fra de 3 årene der.

så lenge den har historikken og km stemmer/ser fornuftig ut, har det vel ikke noe å si, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, ///M-ini95 skrev:

@Hpi

Det kommer jo veldig ann på hvem som utfører jobben tenker jeg. Delene er jo ikke allverdens dyre.

(GS selger repair kit for 1237 ,-) usikker på om dette er både nede og oppe.

Så spørs det litt på hvordan jobben gjøres. Tar man ut motor og jobber derifra, eller fjerner man girkassen og bytter fra den vinkelen. En av metodene er sikkert mindre krevende og prisen deretter tenker jeg. 

Er en på finn som tar jobben for 16500, så regner med at med rabatter kanskje man havner  på 20-25 k for bytte av kjedet på et verksted? 

 

Min N47 ble tatt på «kampanje». De byttet følgende. Vanskelig å tro at GS kan selge alt dette for 1237,- 

D2C33875-CF7F-4B29-B386-FF1CEDEB8B02.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, johanngj skrev:

Min N47 ble tatt på «kampanje». De byttet følgende. Vanskelig å tro at GS kan selge alt dette for 1237,- 

 

Jeg er helt enig, og derfor synes jeg det var rart. Går du inn på gs -> etk -> motor så kommer denne opp under "øvre kamdrev"

Screenshot_20181003-191628.thumb.png.f87fb5864cd8dfeeae66744f75ee85c5.png

 

Når bare strammeren koster 700 så synes jeg det er rart at for 600 til så får du kjedet og glideskinner ++. 

 

På ebay selges originale kit for bytte av reg.kjede for mellom 2 til 3 tusen. Så vet ikke hva GS mener med dette kittet. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, ///M-ini95 skrev:

Jeg er helt enig, og derfor synes jeg det var rart. Går du inn på gs -> etk -> motor så kommer denne opp under "øvre kamdrev"

Screenshot_20181003-191628.thumb.png.f87fb5864cd8dfeeae66744f75ee85c5.png

 

Når bare strammeren koster 700 så synes jeg det er rart at for 600 til så får du kjedet og glideskinner ++. 

 

På ebay selges originale kit for bytte av reg.kjede for mellom 2 til 3 tusen. Så vet ikke hva GS mener med dette kittet. 

 

Nederste settet er kun øvre. Innholder strammer og kjede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...