Gå til innhold

Kjapt spm vedr bremsebytte på nyere Bmwer!


Kattlikzm
 Share

Anbefalte innlegg

Morn!

Skal bytte bremseklosser bak på f20en ila uken. Ble også instruert om å bytte slitasjevarsleren bak i samme slengen.

Spørsmål: Per nå står det på iDrive systemet og dashbordet at bytting av bremseklossene burde ha blitt gjort. Noen som vet om denne vil forsvinne i det jeg setter på ny slitasjevarsler og starter opp bilen igjen? Eller må jeg innom et verksted for å nullstille dette inne i systemet også slik at jeg ikke får opp feil i dash og iDrive/skjermen? 

Mange takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sensoren ser ut til å være av typen som blir ødelagt når du har for lite bremsebelegg. Er den hel så er det bare å gjenbruke. Når denne er ødelagt så tror jeg at du får varsellampe for (bak)bremser og ikke bare et hint om å bytte.

EDIT:

1. Without pressing the brake/clutch, press the start/stop button
2. Wait for the service reminder to disappear
3. Press and hold the odometer reset button. You will notice your trip meter reset and then go back to the value it once was. Keep holding for a couple more seconds

At this point, service values that can be reset will come up. Use the odometer reset button to scroll through the menu.

4. At the value you want to reset, press and hold the odometer reset button. "Reset possible" will change to "Reset?"
5. Press and hold odometer reset button again until value is reset
6. Press the start/stop button to start car or turn off car

Endret av E.C.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2. juli 2016 at 17.02, E.C. skrev:

Sensoren ser ut til å være av typen som blir ødelagt når du har for lite bremsebelegg. Er den hel så er det bare å gjenbruke. Når denne er ødelagt så tror jeg at du får varsellampe for (bak)bremser og ikke bare et hint om å bytte.

EDIT:

1. Without pressing the brake/clutch, press the start/stop button
2. Wait for the service reminder to disappear
3. Press and hold the odometer reset button. You will notice your trip meter reset and then go back to the value it once was. Keep holding for a couple more seconds

At this point, service values that can be reset will come up. Use the odometer reset button to scroll through the menu.

4. At the value you want to reset, press and hold the odometer reset button. "Reset possible" will change to "Reset?"
5. Press and hold odometer reset button again until value is reset
6. Press the start/stop button to start car or turn off c

Mange takk folkens! :) 

vet dere om det er denne metoden verkstedene bruker når dem skal resette? Eller går dem inn i systemet? Og: funker metoden over på lik måte som når man går inn i systemet?

 

ekstraspørsmål:

hvis jeg nå går inn og resetter bakbremsene... Vil den da i løpet av kort tid varsle meg riktig igjen? Eller vil den tro at jeg har byttet bremsene? Noen som har prøvd dette? :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper de fleste resetter det sånn da det virker å være raskere enn å koble på en datamaskin.

Om slitasjesensoren har blitt ødelagt og ikke har blitt byttet så tror jeg ikke at du får resatt i det hele tatt. Om sensoren er hel så får du helt sikkert resatt og vil gå til vanlig intervall igjen, men det dukker brått opp igjen i det du sliter deg gjennom sensoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Update:

Fikk byttet bremsene i går. Gikk som en lek det der ;)! 

Når det gjelder resettinga var det enkelt:

1. skru på tenninga

2. hold inn "reset knappen til venstre på dashbordet"

3. vent til menyen om service popper opp, og velg det du skal resette. 

5. hold inne, og vipps så er den resetta ;)! 

 

Står nå at det er 42.000 til neste service (regner med at dette er basert på kjørestil osv?)

 

mange takk til alle ovenfor ;)! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

På min F11 er sw oppdatert pr.desember 2016. Er dette grunnen til at jeg ikke klarer å resette service på bremsene forran? Når jeg følger fremgangsmåten viser displayet at servicen "resetter" men så viser det un......(husker ikke helt hvilket ord som brukes), og servicen resettes ikke.

Andre som ikke klarer å resette servicer ved hjelp av trippknappen?

Sitér

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Hold alle dørene lukket under prosessen 

 

2. Ikke ha på brekket. 

 

Vet noen har hatt problemer når de ikke har byttet varsleren, men dette kan ha vært med progressiv varsler som endrer verdi ettersom du sliter ned. 

 

Prøv igjen, kan kreve noen forsøk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gjort mange søk på web (og funnet mange tips), har resettet mange ganger men får bare "reset unsuccessful".

Har prøvd med dører åpne, dører lukket, håndbrekk av, håndbrekk på, dato visning mode på instrument, ingenting lar meg resette. Varsleren ble også byttet. Er det andre forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er desverre slik av til at bilen blir sur :P

Jeg hadde en 13 MINI One D, hvor han kødda til bremseindikatoren, og uansett hva jeg gjorde ville den ikke tilbakestille. Selv etter at jeg stakk innom et verksted. Desverre var det 54 mil til nærmeste merkeverksted, så lot dette være.

Så det kan desverre være slik at du må stikke innom BMW.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...