Gå til innhold

space sin e46 m3 (endelig)


 Share

Anbefalte innlegg

All right!

Etter å ha vært på jakt en god stund nå står endelig godbilen hjemme på gårdsplassen.

Bilen er en M3 flere mer eller mindre kjente ansikt har eid tidligere.

Jeg har en bokstavlig talt full perm med dokumentasjon og kvitteringer .

Noen få mobilbilder til nå.

Hentetid:

DSC_0044_4_edit.jpg

Kommet seg hjem:

DSC_0046_4_edit.jpg

Gutta på tur:

DSC_0001_edit.jpg

 

Når @///Magnus hadde den var den full av Hartge-deler. Det siste av dette ryker ut i løpet av sommeren tenker jeg.

Felgene fulgte ikke med, og 20" er uansett for stort for min smak.
Eksosen er rustet i festene, og noe rusthull, så den blir byttet.
Gulvmattene er nedslitt i sømmene, så de blir byttet.
Fjørene ble byttet til nye Eibachfjører da de hadde tjenestegjort sine mil.

De originale 19"-felgene er slitte i lakken, og delvis kantkjørte, så de skal få seg en overhaling i løpet av sommeren/høsten/vinteren, hvor jeg fjerner lakken, pusser ned hakk, og polerer de opp. Har sett meget bra resultater av slik behandlig.

Til uka kommer nye 19" CSL-replikaer fra England, så da blir det strøkent på felgfronten også.

Rattet er i Polen for omtrekking (skinn oppe og nede og perforert skinn fra klokka 2 til 4 og 8 til 10, samt M-søm)
I mellomtiden står det i et utrolig digg semsket Sparco-ratt.

Store deler av bilen er nylakkert nå i sommer.

Mekanisk er alt 100% på stell. 

 

Tanken var i utgangspunktet å bruke den som hverdagsbil, men jeg tror jeg har fått innpass for å beholde Touranen som pendlerbil. Det betyr i så fall at denne her kommer til å holde seg pen fremover, tørt og godt.

 

Ellers er det jo alltids planer.

- Det er alltid no småpirk en kan fikse på i interiøret, for å få det helt strøkent.
- Originalspilleren er itt meh, så får se om jeg bytter den ut. (Nå er eksos-/motorlyden min beste reisevenn)
- Hadde egentlig tenkt på CSL-luke, men det funker bra med kun CSL-splitteren også, så tviler på om jeg gjør noe med det.
- Originale griller på skjermene skal på.
- Nye senterkopper til felgene.
- Kanskje originale hvite blinklys.
- Generelt vask og stell, utvendig og innvendig.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første utfordring nå blir å pakke til 1,5 ukes hyttetur. Det KAN gå!

(edit: Det SKAL gå!)

Ellers gliste fyren på Bilxtra på Ryen rimelig bredt når han hjalp meg bære ut 4 nye barneseter (Mer om det...) og jeg låser opp M3en :)

Var 0 problem å få 2 seter i bagasjerommet.

Men ja... 4 barneseter.

Sånn er det når en har tvillinger som vokser (5,5 år). Det var nå på tide med den typen seter hvor de bruker selen i bilen. Disse setene skal de ha nå frem til de er 12, og dermed skjønner en jo hvordan tilstanden er på det en finner brukt på finn.

Bilxtra på Ryen hadde et godt tilbud nå, så da var det bare å slå til. 6000,- for 4 nye seter. Det er i det minste billigere enn når vi kjøpte setene de har brukt til nå, som er avbildet på bildet over. De kostet 3500,- pr. Da klarte vi heldigvis finne 2 brukt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ser veldig bra ut og grattis med ny skikkelig entusiastbil. Det begynner jo å bli noen år siden du hadde Z4'en så denne sommeren blir ganske kul tenker jeg. Kjør forsiktig og pass godt på lappen... :)

Edit: Er det et lovkrav at barn skal sitte i barneseter frem til de er 12 år gamle i Norge? Junior er 12 år gammel (snart 13) og er allerede 171 meter høy... :)

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det. Til nå har jeg kjørt veldig pent. Tar meg selv i å kjøre saktere i denne her enn i de to andre bilene, som går i 80 overalt uten at en tenker noe over det.

Nå er jeg jo også så heldig å bo et sted hvor det er mange 80-soner som kan kjøres veldig entusiastisk, i 80km/t. Mer passende i 60km/t i Touranen. Utover det er jo bilen en fryd å kjøre, også i fartsgrensa, og jeg er tilbake der jeg ser på refleksjonene av bilen i vinduer når jeg kjører gjennom byen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, [space] skrev:

Utover det er jo bilen en fryd å kjøre, også i fartsgrensa, og jeg er tilbake der jeg ser på refleksjonene av bilen i vinduer når jeg kjører gjennom byen :)

Det er en fin plass å være ;)

Gratulerer med et utrolig tøft og fint glis! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...