Gå til innhold

Vibrasjon E60 xDrive - LØST etter nesten 7 år


KMT
 Share

Anbefalte innlegg

Det jeg syns er spesielt er hvordan ristingen forandrer seg etterhvert som du bytter deler. På e53 er en kjent synder bremsekalippere fremme. De ligger på, og får frem en skikkelig risting.

Med defekt diffoppheng kan man få vibrasjoner.

Dårlige foringer i kyllingbein/foringer som har sluppet stålet gir og vibrasjoner, men mest under bremsing.

Foringer/oppheng til motor/gir er ok?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Otis said:

Har du evt målt nav med mikrometer på stativ?

Takk for tips. Har nettopp fått låne slikt, tenker å teste det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Hawkon88 said:

Det jeg syns er spesielt er hvordan ristingen forandrer seg etterhvert som du bytter deler. På e53 er en kjent synder bremsekalippere fremme. De ligger på, og får frem en skikkelig risting.

Med defekt diffoppheng kan man få vibrasjoner.

Dårlige foringer i kyllingbein/foringer som har sluppet stålet gir og vibrasjoner, men mest under bremsing.

Foringer/oppheng til motor/gir er ok?

 

Takk for tips. Har ikkje sjekka foringer / oppheng til motor /gear. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutes ago, 540is said:

Det er snart bare fremre mellomaksling du ikke har byttet nå ? Jeg byttet en i går på en F10 som hadde gått 230 000km, kryssene var helt ferdige,på tur til å hoppe ut. Den bilen hadde vibrasjoner i gulvet  

Takk for tips. Tenker at neste ut er kryss og CV joint på bakre halvdel av mellomaksling. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
  • 3 months later...

Eg kom aldri vidare, vart vel i grunnen lei etter å ha bruk eindel timar og tusenlappar på dette. Har ikkje orka å tenka på å ta ned att mellomakslinga. Utover hausten 2017 roa det seg litt med ristinga, og det har siste året vore såpass lite vibrasjonar at det ikkje har vore plagsomt. Dvs, om eg ligg rett rundt 100 km/t (iflg speedometeretnåla), ristar det litt enno. Men, ikkje nok til at eg bryr meg med det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 years later...

ENDELIG!

Etter neste 7 (!) år fann eg siste feilen.
Eine bremseslangen hadde implodert (kollapsa innvendig) og slapp nesten ingen væske gjennom.
Dette medførte at caliper ikkje slapp taket raskt nok etter oppbremsing, med kast i bremseskiva som resultat.

Burde sjølvsagt vore bytta for lengst uansett desse slangane, men dei har sett bra ut og vore heilt utan sprekker eller andre synlige skader så eg har latt dei stå på.

Takk igjen for alle tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • KMT changed the title to Vibrasjon E60 xDrive - LØST etter nesten 7 år

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...