Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Sånn! Da har jeg meldt meg ut av Facebook gruppa E34 Norge. I dag kom den siste dråpen, mulig jeg er sær og spesiell men nå var det nok. Nok av å se istykkerkjørte rånebiler, herjevideoer, biler som er senket i stykker og ukurante deler som uerfarne guttunger skal ha gullpris for. Jeg er rett og slett fed up av hele gruppa. Jeg meldte meg inn i gruppa i håp om å følge med på andre likesinnede E34 entusiaster i vårt langstrakte land, men jeg fant jo fort ut at jeg ikke er som andre E34 entusiaster. Wunderbaum, Biltema soting av ruter, burning, skamsenk, svartrøyk, E34er til 5000 kr og herja vinterbiler. Jeg er lei av å se gode eksemplarer blir solgt i deler, jeg er lei av se E34er gå dynga mens folk står og synes det er gøy. Jeg sier ikke at det er medlemmene av gruppa det er noe galt med, men jeg føler ikke at jeg passer inn der med mitt E34 syn. Så da er det like greit å bare gi seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler det er tendensen i de fleste modell-gruppene på Facebook dessverre. Det er nok verre jo eldre modellen er, men det er mye av det samme i e6x- og e9x-gruppene også, og hovedfokuset er stort sett LED-ekstralys, dieselstuss (kan noen forklare meg hva i all verden som er greia med det!?) og sub i bagasjerommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har fått med seg åssen det gikk med HK avgiften og regelendringen som skulle komme fra nyttår? Forsvinner den eller ble det ikke noe av? Ble pluttselig stille om den, og har ikke klart å finne ut noe mere om det siden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, awt skrev:

Jeg føler det er tendensen i de fleste modell-gruppene på Facebook dessverre. Det er nok verre jo eldre modellen er, men det er mye av det samme i e6x- og e9x-gruppene også, og hovedfokuset er stort sett LED-ekstralys, dieselstuss (kan noen forklare meg hva i all verden som er greia med det!?) og sub i bagasjerommet.

E39-gruppa er den verste, tror jeg. Kjører du ikke skamsenka bil med svære hjul og lyktesenk blir du sett på som idiot, samt at det florerer av verdensmestere der. Derfor synes jeg E39 club norway er ei mye koseligere gruppe. :P

Har ikke vært så mye i de andre gruppene, e34-gruppa er jeg bare innom og kikker i innimellom, om det er noe pent til salgs :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, awt skrev:

Jeg føler det er tendensen i de fleste modell-gruppene på Facebook dessverre. Det er nok verre jo eldre modellen er, men det er mye av det samme i e6x- og e9x-gruppene også, og hovedfokuset er stort sett LED-ekstralys, dieselstuss (kan noen forklare meg hva i all verden som er greia med det!?) og sub i bagasjerommet.

Ja, dieselstuss har jeg aldri skjønt. Har uttrykt meg tidligere angående disse, det ser skikkelig jalla ut. Jeg er heller ikke fan av US-blink, men det er nå så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Daniel80 skrev:

Noen som har fått med seg åssen det gikk med HK avgiften og regelendringen som skulle komme fra nyttår? Forsvinner den eller ble det ikke noe av? Ble pluttselig stille om den, og har ikke klart å finne ut noe mere om det siden...

Slutt på effektavgiften, men mer avgift på CO2. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, awt skrev:

Jeg føler det er tendensen i de fleste modell-gruppene på Facebook dessverre. Det er nok verre jo eldre modellen er, men det er mye av det samme i e6x- og e9x-gruppene også, og hovedfokuset er stort sett LED-ekstralys, dieselstuss (kan noen forklare meg hva i all verden som er greia med det!?) og sub i bagasjerommet.

Jeg er kun medlem i F10/11 gruppa og frem til i kveld E34 gruppa. Men F10/11 gruppa synes jeg er MYE bedre, der får man tips, ser fine biler og folk er generelt sett veldig oppegående. Men det har kanskje noe med at dette fortsatt er forholdsvis dyre og nye biler, og at da bilene er deretter.

Men iallfall, det er ett godt bevis på at Facebook ikke alltid erstatter ett godt gammeldags forum. Her inne kan jeg se på det jeg vil, og luke bort alt det jeg ikke finner interessant. 

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, bmwmann24 skrev:

Må skryte litt av strikke-ferdighetene til sambo:)  BMW-Mariusgenser med tilhørende sokker, Ville ha motorsykkel motiv som lignet mest mulig på klassikern BMW -R100 70 talls! 

 

_MG_6952.jpg

Hvor mye tar hun for å strikke en med K1200RS ?? :mrgreen: Den var grådig fin den der!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sutre sutre sutre :D

E34 går billig fordi ingen vil betale for de med 1.8 eller 2.0 motor, og i tillegg er mesteparten av de ganske rusten i kanaler osv. 2.5 (ikke tds) og opp eksisterer jo knapt her, og de som er her tviholder eierene på. De få gangene en 525i eller 535i er til salgs så er de jo opprustet og krever x antall timer og kroner til å komme seg gjennom EU og se noelunde presentabel ut.

De har desverre ikke havnet i "overprising x10"-gryten som E30 og til dels E46 har, så da går de billig.

Dessuten så blir folk ofte sendt til andre grupper om de spør om noen har E34 vinterbil :P

Uansett hvor fææælt det er for en Originalpolizeinazi så er faktisk E34 gruppen en av de bedre. Spessielt sammenlignet med E39 og E36 gruppen.

At F10/11 gruppen er bedre er jo ganske obvious.. Flett ny 5-serie er jo ikke akkurat det ungdommer kjører rundt i :lol:

Rart at en mindre porsjon av gruppen er nok til å svartmale hele gruppen :)

Ser også ganske lite gode eksemplarer som blir solgt i deler, så hvor du har sett det vet jeg ikke :P Eneste er vel @janerik171187 som tjener greit på de som ingen vil kjøpe :P

@Shattered, nåja. Lyktesenk blir nok sett ned på der også. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Shattered skrev:

Enig! liker ikke usblink jeg heller :P

Jeg vet E60 og E90 har oransje led på frontlykta originalt som står på ved park eller kjørelys, men disse er så svak/lite fremtredende at det er greit, det er liksom ikke hele blinklyset som er på.

Det er heldigvis subjektiv mening :) 

Er medlem av E90-gruppen for eventuelt fremtidig hjelp, men jeg tror nok hjelpen er mye større her inne / google. Er nok påtide å melde seg ut igjen. 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, FredrikE24 skrev:

Hvor mye tar hun for å strikke en med K1200RS ?? :mrgreen: Den var grådig fin den der!!

Det er noe vanskelig å lage eget mønster, så det ble en "standard" motorsykkel, som forøvrig ligner litt på de gode gamle, med egen komponert BMW logo på ryggen:) 

De fleste rynker på nesen når man gir prisen som er noe stiv, det går jo med en del garn og arbeidstid, tror en standard mariusgenser i L koster fra 1400,- og opp, men da er du varm i vinter:)

 

Forøvrig takker hun for komplimentet:)

Endret av bmwmann24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Marius2002 skrev:

Jeg vet E60 og E90 har oransje led på frontlykta originalt som står på ved park eller kjørelys, men disse er så svak/lite fremtredende at det er greit, det er liksom ikke hele blinklyset som er på.

Det er heldigvis subjektiv mening :) 

Er medlem av E90-gruppen for eventuelt fremtidig hjelp, men jeg tror nok hjelpen er mye større her inne / google. Er nok påtide å melde seg ut igjen. 

Skjønner ikke hva som er gale med E9x og E6x gruppene? Men er vel det som er greien her, å klage på alle Facebook gruppene fordi der er det "bare" umodne drittunger med ulik smak. :huh:

Og dette er skikkelig US blink på E60 :P Får lavere styrke også.

imagewtig8.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, E.H.D skrev:

Slutt på effektavgiften, men mer avgift på CO2. 

Vil det si at det åpner seg en mulighet for å få godkjent M-performance kittet uten å betale avgifter over nyttår da? Det gir jo økt effekt, men samme eller lavere utslipp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...