Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

38 minutter siden, awt skrev:

 

Jeg har også Altibox, men 40/40 og ingen TV. Har heller ingen andre "tradisjonelle" TV-løsninger. :)

Har ikke behov for raskere linje, og synes TV-pakkene er unødvendig dyre, for ikke å snakke om lisensen.

Jeg har vel noe ala samme linje som deg bare fra Canal Digital. Jeg trenger heller ikke TV, men linjehastighet bør være der den er. Jeg sjekket ut å bare abonnere på internett, men kom frem til at prisdifferansen ikke er noe særlig med/uten TV hos Canal Digital.

Tør jeg spørre hva abonnementet fra Altibox ligger på i måneden og hva du sparer på å ikke ha TV? :) 

Er du fornøyd med Altibox?

De har gjort at jeg har blandede feelings fra dem. Skulle jeg ha fiber måtte jeg betale 1200,- der og da i start og om jeg ikke gjorde det måtte jeg betale 30000,- i graving og påkobling om jeg skulle ha senere. Det viste seg i ettertid at de la ned kabel til alle, noe annet ville vært dumt. Jeg takket nei, men har mulighet anytime. Opphavet skulle ha, men de som gravde ned kabelen husker ikke hvor de la enden for å trekke inn i huset, så de står der nå 1 år senere fortsatt uten fiber. Arbeiderne må grave opp hele grøften igjen, det blir såklart ikke prioritert hos Altibox.....

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betaler 498,- for internett (vil variere fra underleverandør til underleverandør). TV-pakken koster ytterligere 399,-, og skal man ha PVR blir det 79,- ekstra. Bare det å ta ekstra betalt pr. måned for PVR er for meg nok til å boikotte produktet totalt. I tillegg kommer besparelsen på TV-lisensen.

Det finnes riktignok andre tilbydere av TV, men prisen ligger stort sett på det samme.

De eneste utgiftene vi har til TV nå er billigste TV2 Sumo og Dplay, og sammen med NRK nett-tv har vi da det meste igrunn.

Det er seks år siden vi sa opp TV-abbonnementet vårt nå, og jeg tviler på det noen gang kommer tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, awt skrev:

Jeg betaler 498,- for internett (vil variere fra underleverandør til underleverandør). TV-pakken koster ytterligere 399,-, og skal man ha PVR blir det 79,- ekstra. Bare det å ta ekstra betalt pr. måned for PVR er for meg nok til å boikotte produktet totalt. I tillegg kommer besparelsen på TV-lisensen.

Det finnes riktignok andre tilbydere av TV, men prisen ligger stort sett på det samme.

De eneste utgiftene vi har til TV nå er billigste TV2 Sumo og Dplay, og sammen med NRK nett-tv har vi da det meste igrunn.

Det er seks år siden vi sa opp TV-abbonnementet vårt nå, og jeg tviler på det noen gang kommer tilbake.

Takk! :) Jeg tenker det samme. TV2 Sumo, Dplay, HBO, Netflix osv. er jo noe alle har uansett, om ikke alle så et par. Vi har pr. nå HBO og Netflix. Spørs om TV2 Sumo skal vurderes og samtidig kutte TV-abonnementet. NRK Nett-tv er jo gratis uansett. Det skal vel dekke det lille behovet for TV vi har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har nå fiber 300/300 som vi betaler 349 danske kroner for i måneden (436 NOK). Vi har i tillegg en TV pakke med 10 valgfrie kanaler som f.eks Discovery, National Geographic, BBC etc.) til 249 danske kroner (311 NOK). Vi ser egentlig lite på TV så jeg vurderer å si opp TV pakken. 

Det som imidlertid er litt interessant er at man her i Danmark kan få mobilabonnement med fri tale og data (altså ubegrenset datatrafikk) for kun 119 danske kroner (150 NOK) pr. måned. Jeg har testet dette med en mobilrouter (4G oppkobling) og hastigheten var stort sett rundt 80-90 Mbit/s på download og litt mindre på upload. Dette fungerer ikke tilfredsstillende til avanserte spill (jmf. junior), men det er ingen problemer med at f.eks to personer samtidig ser filmer på Netflix eller Youtube og en tredje person surfer på nettet.

Jeg tenker derfor at mobilt/trådløst bredbånd om et par år blir mer relevant enn fast oppkobling og spesielt hvis prisen på et abonnement med fri data og tale er under den halve i forhold til f.eks fiber. Fiber har sannsynligvis en mer stabil høy hastighet, men med mindre man har bruk for dette når det gjelder f.eks spilling tror jeg at mobilt bredbånd er fremtiden... :)    

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Fredrik skrev:

Vi har nå fiber 300/300 som vi betaler 349 danske kroner for i måneden (436 NOK). Vi har i tillegg en TV pakke med 10 valgfrie kanaler som f.eks Discovery, National Geographic, BBC etc.) til 249 danske kroner (311 NOK). Vi ser egentlig lite på TV så jeg vurderer å si opp TV pakken. 

Det som imidlertid er litt interessant er at man her i Danmark kan få mobilabonnement med fri tale og data (altså ubegrenset datatrafikk) for kun 119 danske kroner (150 NOK) pr. måned. Jeg har testet dette med en mobilrouter (4G oppkobling) og hastigheten var stort sett rundt 80-90 Mbit/s på download og litt mindre på upload. Dette fungerer ikke tilfredsstillende til avanserte spill (jmf. junior), men det er ingen problemer med at f.eks to personer samtidig ser filmer på Netflix eller Youtube og en tredje person surfer på nettet.

Jeg tenker derfor at mobilt/trådløst bredbånd om et par år blir mer relevant enn fast oppkobling og spesielt hvis prisen på et abonnement med fri data og tale er under den halve i forhold til f.eks fiber. Fiber har sannsynligvis en mer stabil høy hastighet, men med mindre man har bruk for dette når det gjelder f.eks spilling tror jeg at mobilt bredbånd er fremtiden... :)    

Problemet er som du nevner vanvittig høy ping/latency. Men ja, kan se for meg at alle enheter blir levert med noe forn form for SIM-kort etter hvert. Elon musk har jo ganske mye spennende i tankene blant annet. https://www.google.no/amp/s/amp.theguardian.com/technology/2016/nov/17/elon-musk-satellites-internet-spacex

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men på en annen side, hva er vel 4-500 kroner i måneden med tanke på at en sixpack øl fort kan koste 200 kroner? Synes det er verdt å betale for jeg, men ser at det kunne blitt erstattet av 4g abonnement etter hvert, hvis man hadde hatt fri bruk nå hadde jeg nok gått for det. Faren min har hatt 4g hjemme en stund, for han kan ikke få mer enn 5mb linje der han bor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, 316 skrev:

Men på en annen side, hva er vel 4-500 kroner i måneden med tanke på at en sixpack øl fort kan koste 200 kroner? Synes det er verdt å betale for jeg, men ser at det kunne blitt erstattet av 4g abonnement etter hvert, hvis man hadde hatt fri bruk nå hadde jeg nok gått for det. Faren min har hatt 4g hjemme en stund, for han kan ikke få mer enn 5mb linje der han bor. 

Spørs hva man har behov for. Det lille jeg ser på TV finner jeg på nett og sporten jeg vil se sendes ikke på norske kanaler. Extreme Sport Channel sender, men de henger mange år bak og Fatzone er bare amatør, selv om konseptet er kult. :)

I dette øyeblikk ser jeg faktisk på TV, BBC Earth et program om hai. Hai er kult. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, 316 skrev:

Men på en annen side, hva er vel 4-500 kroner i måneden med tanke på at en sixpack øl fort kan koste 200 kroner? Synes det er verdt å betale for jeg, men ser at det kunne blitt erstattet av 4g abonnement etter hvert, hvis man hadde hatt fri bruk nå hadde jeg nok gått for det. Faren min har hatt 4g hjemme en stund, for han kan ikke få mer enn 5mb linje der han bor. 

Alt er relativt... en sixpack med øl kan også koste 22,50 kroner + pant... :-P

Den største utfordringen med mobilt bredbånd er at forbindelsen langt fra er like stabil som med fiber, men dette blir hele tiden bedre og folk krever i mye større grad enn tidligere skikkelig mobilforbindelse. Her i Danmark er det nå nesten ingen grunn til å velge et mobilabonnement som ikke har fri bruk iom. at prisforskjellen bare er rundt 20 kroner i måneden. Dessverre så er det ikke fri bruk i utlandet, men rundt 3,5 GB med datatrafikk i utlandet er inkludert i prisen etter 15 juni (dette er datoen for når roamingavgiftene fjernes i EU).

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal kjøre til Krakow i sommer og tenkte å ta en ny rute en vår vanlige nedover. Jeg tenkte å droppe Karlskrona - Gdynia fergen og heller kjøre via Danmark og Tyskland. 

 

Er det mest økonomisk å kjøre Larvik-Hirtshals og videre eller lønner det seg å kjøre Malmø til DK? Har kjørt en del nedover der før og synes kanskje Scandilines er litt dyre. Men kan jo spare både diesel og km med ferger.. 

Har planer om å starte fra Oslo eller Stavern. Litt usikker enda :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Langesund er vel heller Porsgrunn/Skien. :)

Uansett, Fjord Line fra Langesund bruker fire og en halv time, mens Color Line fra Larvik bruker tre timer og tre kvarter. Det er også noe lengre å kjøre fra Oslo til Fjord Lines terminal enn Color Lines terminal i Larvik.

Jeg er i utgangspunktet tilhenger av Fjord Line, men her ville jeg nok valgt Color Line sin morgenavgang fra Larvik (08:00) om prisen ikke er helt på tryne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp... Langesund er mer Porsgrund enn Larvik og Fjordline bruker litt lenger tid, men når man ser på prisen en tilfeldig dag som f.eks 8 juni koster én vei med bil 323/359 kroner med Fjordline (avhengig av om man er medlem av Fjord Club eller ikke) og 775 kroner med Colorline. Etter min erfaring er forskjellen ofte større og derfor synes jeg at Fjordline er et bedre kompromiss selv om man bruker rundt tre kvarter ekstra med bil til Langesund fra Oslo. Jeg synes også at fergen Fjordline bruker er mer behagelig (god plass til bilene og det er ofte få mennesker i sleeperette avdelingen), men dette er selvfølgelig individuelt... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri hatt noe mer stabilt enn Altibox fiber hvert fall, selv om jeg skal være forsiktig med å lovprise det etter så kort tid. Tv-plattformen suger derimot, men den skal oppgraderes snart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...