Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

2 timer siden, asv skrev:

Får kaldsvette av å se på det der...

 

EDIT: Fant annonsen og fikk sett litt bedre bilder, så ser det ut til at det antagelig er under voksing og han ikke har buffet enda.. Det så et lite sekund ut som tidenes verste hologrammer..

Jeg grøsser fortsatt jeg, han vokser bilen i sollys 👎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Dal-z skrev:

Skal kjøre Ålesund-Bergen-Ålesund om en god ukes tid. Det er vel gjerne et sjansespill å kjøre på sommerdekk nedover når det begynner å nærme seg halvveis i oktober? Har en bil med vinterdekk i backup, men det frister å bruke M3-en... 

Jeg hadde kjørt med sommerdekk :) er jo ikke store fjelloverganger du skal over

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, daniel740i skrev:

Ja de kommer på rekke og rad, med kanskje 5-10 minutters pustepause. Begynte nettopp en nå :P

Syns jeg så den på Finn ja.. Litt dumt å selge den etter så kort tid? :(

Biler skal brukes ja :) Om du er veldig flink med vasking osv, så burde den jo overleve vinteren til tross for litt (evt mye) salt. :)

Er nok ikke så mye bedre her i Ålesund nå, kan trøste deg med det:roll: Er kanskje litt for glad i å bytte bil, gjør meg ikke noe å beholde den heller, det er jo en fantastisk bil :P

Har jo en Peugeot Partner jeg også kan bruke, men tror det kan bli litt i overkant kjipt å gå forbi M3-en hver dag, for å så sette seg inn i en pizzabil med 75hk diesel... Den får vask og stell, så tenker det går fint 8)

1 time siden, Skulebollen skrev:

Jeg hadde kjørt med sommerdekk :) er jo ikke store fjelloverganger du skal over

Det er sant nok, det er ikke store bitene. Er ikke så glad i å ta sjansen på slikt heller, gikk på en liten smell der i fjor høst :P Nå har jeg også en dato jeg MÅ rekke i Ålesund... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Jeg grøsser fortsatt jeg, han vokser bilen i sollys 👎

Tja, har ikke så store reservasjoner for å vokse i sola. Største problemet jeg ser for meg er at med rett (les: feil) LSP kan buffing bli et lite mareritt om det herder for mye før du rekker å dra over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Dal-z skrev:

Er nok ikke så mye bedre her i Ålesund nå, kan trøste deg med det:roll: Er kanskje litt for glad i å bytte bil, gjør meg ikke noe å beholde den heller, det er jo en fantastisk bil :P

Har jo en Peugeot Partner jeg også kan bruke, men tror det kan bli litt i overkant kjipt å gå forbi M3-en hver dag, for å så sette seg inn i en pizzabil med 75hk diesel... Den får vask og stell, så tenker det går fint 8)

Hehe ja jeg regner vel med at hele Vestlandet og oppover har fått mye likt :P Mange som er glad i det ja :P Har stadig lyst på noe nytt selv. Tror alle bilene jeg har hatt har kun maks vært 1 år i mitt eie.

Tror ikke det blir noe morro å kjøre den turen i en Partner nei.. Må ha noe skikkelig bil. Jeg hentet jo E38n min litt utenfor Ålesund og kjørte den hjem. Grei tur det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ikke klar over at man fikk F10 med 1,6 liter. Kun i Tyrkia så ble 520i levert med N20B16 motoren som ytet 170 hk, mens resten av verden fikk N20B20 på 2,0 liter og minimum 184 hk. 

http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=367521

Rart de ikke kalte den 518i, de har jo brukt 518d på en 2,0 liters motor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var nytt for meg også, men såvidt jeg kan se ble modellen solgt med denne motoren også i Hellas. I utgangspunktet burde motoren falle godt på plass i andre avgiftsbelastede land også, men jeg tror at et marginalt høyere Co2 utslipp (155 g/Km vs 139 g/Km) ødelegger samt et tilsvarende marginalt høyere bensinforbruk (gjennomsnitlig 0,67 l/mil vs 0,60 l/mil ved blandet kjøring).

Jeg synes ellers at ytelsene ikke er alt for sløve. 0-100 Km/t på 8,7 sekunder og en topphastighet på 226 Km/t er stadig signifikant hurtigere enn mange av de i utgangspunktet billigere konkurrentene kan tilby selv med deres største motorer. Hvis prisen hadde vært riktig ville F10 med denne motoren helt sikkert også ha solgt bra i f.eks Danmark og Tyskland, men BMW ville hatt mindre økonomiske marginer og kanskje ha underminert statusen for modellen.   

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Jeg vil tro at utvekslingen på denne er slik at den er passe kjapp i lavere hastigheter, som 0-130. Vi tro den oppleves ganske astmatisk så fort man kommer opp i Autobahn hastigheter..

Det er vanskelig å si, men jeg vil tro at 8-trinns automatgearet er identisk iom. at bilens ytelser korresponderer med hva man ellers kan forvente i relasjon til motorenes ytelser og jeg tviler på at BMW ville ha tatt på seg kostnadene med å endre på drivlinjen kun for Hellas og Tyrkia. 520i med N20B20 motoren er hurtigere, men ikke veldig mye hurtigere og dette gjenspeiler også det faktum at den kun har 14 HK og 20 Nm mer.

Min tidligere E36 323i hadde ganske identiske ytelser fra en M52B25 motor (170 HK, 245 Nm, 0-100 Km/t på 8,0 sekunder og en topphastighet på 227 Km/t) og den var ikke astmatisk i høyere hastigheter på Autobahn.

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men man endrer ikke girkasse om man ønsker en liten forandring i utveksling mellom to relativt like modeller, man endrer bare utveksling på diff (jeg sier "man", men det er altså det BMW gjør også, bare å se på andre modeller med tilsvarende problemstilling).

Jeg har ikke sjekket om det er gjort på den aktuelle modellen, men det er jo enkelt å sjekke i delekatalogen om man er interessert i å vite hva som er gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var også derfor jeg skrev drivlinjen, men jeg tror heller ikke at utvekslingen på differensialen er endret på denne modellen. Som jeg skrev korresponderer modellenes ytelser med hva man kan forvente i relasjon til motorenes effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk testet M135i litt, må si dette virkelig ga mersmak. For ett leketøy, for en artig motor og ikke minst nydelig lyd. Så skarp og agil, nydelig drivlinje og akkurat nok slipp med hekken til at du får mestrings følelsen. Man får nok litt ekstra fartsfølse pga bilens størrelse og lydnivå. Jeg synes den dro brutalt ifra 100 km/t til 200 km/t, testa med 530en på samme strekke rett etterpå og den hadde nok ikke hengt så veldig langt bak. Synes nåla flytta seg i nogenlunde samme tempo, men du kjenner det så mye mer i 1ern. Men likevel, jeg kan bare forestille meg denne med litt tuning i 😉

En M240i med 340 hk og manuell gir, det kunnne faktisk vært noe for meg om jeg kunne bli vant til så liten bil. Med xDrive og litt tuning så har du både M2 killer og lommeracer i ett 👍

DB3F7962-A0EA-449C-A9EF-9E12D3ACB7B4.thumb.jpeg.104c7e7e53dbd23af42b0284ac00585e.jpeg

4B28C1DE-2BE2-44AC-B997-85F192B97707.thumb.jpeg.900920d59436936b0517c85652b3e8c4.jpeg

022339A5-04F4-4F38-9CBC-CB83F3660D5C.thumb.jpeg.c293745e5ca00340675fe9af4e11e8f0.jpeg

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Fikk testet M135i litt, må si dette virkelig ga mersmak. For ett leketøy, for en artig motor og ikke minst nydelig lyd. Så skarp og agil, nydelig drivlinje og akkurat nok slipp med hekken til at du får mestrings følelsen. Man får nok litt ekstra fartsfølse pga bilens størrelse og lydnivå. Jeg synes den dro brutalt ifra 100 km/t til 200 km/t, testa med 530en på samme strekke rett etterpå og den hadde nok ikke hengt så veldig langt bak. Synes nåla flytta seg i nogenlunde samme tempo, men du kjenner det så mye mer i 1ern. Men likevel, jeg kan bare forestille meg denne med litt tuning i 😉

En M240i med 340 hk og manuell gir, det kunnne faktisk vært noe for meg om jeg kunne bli vant til så liten bil. Med xDrive og litt tuning så har du både M2 killer og lommeracer i ett 👍

Nå orker jeg ikke leite opp tall å styre masse greier, og sammenlikningen er ikke helt riktig, men ikke sååå off heller. Men denne videoen viser 540i mot 530d. At din 530d føltes lik ut på nåla, var nok bare en følelse. Fra 160 og opp begynner 530d å slite max mot 200kmt, det går mye saktere. I tillegg er 1 serien en god del lettere.

Men for all del, enig med deg, morsom bil. Hadde det ikke vært for bikkja hadde jeg kjøpt en liten coupe sak igjen.

 

Endret av Geir Anders
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   2 medlemmer

×
×
  • Opprett ny...