Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

48 minutter siden, awt skrev:

En sneie ost i en pakke, eller brunost generelt?

Førstnevnte er veldig vanlig i kantiner og slikt grunnet hygiene og holdbarhet.

Var vel det at de har pakket én enkel skive brunost for seg selv.
Jeg er ikke miljøvernstulling eller noe, men selv jeg synes at det der er latterlig å bruke så mye plast på én enkel osteskive. Det må jo også være SVÆRT fordyrende å pakke osteskivene individuelt.

Begrunnelsen du kommer med for produktets eksistens er i og for seg grei nok, men det finnes da bedre egnede pålegg for slike steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber offshore, og der er både gulost og brunost pakket slik. Det er mange rare fingrer som skal finne seg det ene og andre, så da setter jeg pris på den type innpakning. Plutselig går det også kanskje to uker før noen ønsker brunost igjen, og da er de der like ferske, mens en vanlig pakke med brunostskiver hadde blitt kastet for lengst.

Samme gjelder ting som leverpostei og makrell i tomat, sånne små porsjonspakninger der også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo ofte sånn at når man starter familie så er jo hus og stv det vanlige .

Jeg har alltid gått litt sånn mot strømmen .

Ifra å ha en gedigen Omega Stv som familiebil for oss 4 på midten av 2000 tallet ,solgte jeg den og meg kona brukte denne fra 07 til 2012:

genscrap-1.jpeg.666e8a65564467fae332643da3016d5b.jpeg

Og hva er dette ?

Jo en original Opel Calibra 4x4 turbo.

Denne gikk som representasjonsbil for Opel under Lillehammer OL i 1994 og ble senere eid av slalom og utforkjører Ole Christian Furuset.

Denne måtte jeg selvsagt ofre i 2012 for 535en jeg eier nå.

En knallbil på alle måter ,4x4 og gikk som pokker og aldri sviktet.

Mens andre pakket ned barnevogner og ting ned  i standard Passat ,Ford og Bmw stv i vennegjengen ,pakket vi ned tilsvarende i denne.

Jeg koste meg mer på tur enn de som cruiset rundt i Passat 1,9 tdi feks.

Med Martin Schanche fordelingskasse ,EDS forsterket turbo,intercooler og chip ,var dette en fryd å ha som familiebil.

Disse er det imgen igjen av desverre pga rust og hardt liv og de som er igjen i den standen som denne var ,begynner ogckoste pæng heldigvis.

Denne som jeg hadde ,står lagret i varm garasje og er akkurat som på bildet og er urørt den dag idag.

Gøy at folk passer på andre biler som var pop før og syns jeg .

Følte jeg måtte dele en litt annerledes familiebil historie.

Bilde av famimieskute anno 2007 til 2012:

genscrap.jpeg.78df115b44da6ec90edda8cb61e313d4.jpeg

Hadde jo og Zafira samtidig men DEN skriver jeg fader jeg meg null om.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Øyvind.J skrev:

Opel Calibra er legende:) Siste Opel i mine øyne som virkelig fortjener en hyllest. Dog setter jeg Manta hakket over, men dog en tøff og bra bil.!

 

 

Mantaer har jeg hatt i bøtter og spann og elsker dem.:)

Hadde lett ofret e34en for et bra eksemplar av Gsi.:).(Hadde nok ikke gjort det )

Som sagt ,er ikke mange som hadde disse som familiebil hvertfall,altså Calibraen.

Er bare litt gøy å vise  noe annet på denne tråden syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Calibra er en veldig fin bil for sin tid, dette er en kommende klassiker og kanskje en av de siste Oplene som «er noe». Min tante og onkel hadde Calibra på slutten av 90 tallet, en sort med firehjulstrekk. Bøs bil med sort skinn og bbs felger, mulig det finnes ett bilde i ett gammelt album her ett sted. 

Kul historie på bilen din Jan, lever bilen ennå? Jeg er heller ikke helt A4 når det kommer til bil, dere ser nok aldri meg i en typisk familiebil med diesel og skiboks. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredrik90:

Denne bilen lever i beste velgående og er akkurat like fin.

Den står et sted i en garasje og eieren skal ha skilt på den når den er veteran :).

Du får pm hvordan alt er pr dags dato osv :):):

Har du bilde av den du hadde kjennskap,legg det ut eller pm meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så enig Jan! 

Jeg gikk nå litt med strømmen å kjøpte stasjonsvogn. Du og fler kjenner jo til den, men var en meget familie venlig 540/6. Fikklet med denne i noen mnd før guttungen ble født Og vi hadde akuratt blitt ferdig med innflytting i vårt første hus. 

Så den var familie / sommerbil i mange år :) 

EC403C4C-B7E2-4250-B591-4C0C2889376E.thumb.jpeg.16094f4a739cc494c29b5ad1be64444f.jpeg

litt mer fornuftig nå ( som deg også ) å har E61 som bruks siste 4åra,men det går i 5 serie å spess god gammal E34 er noe jeg ALLTID skal ha på si uansett. 

57009529-4268-436C-B40E-095A99FC35DC.thumb.jpeg.ea9c5d60703b64d1a99c50d6d66c8d11.jpeg

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig! Flytter hjem til Norge igjen:)  Nå har jeg altså 2 svenske og 2 norske biler. Tar inn e87 som flyttgods (da sambo nekter å selge den).  E34 og w124  slenger jeg på bilhenger og drar de opp med CRV`n.  

W124 fikk BMW-farve, Boston Green2 

Usikker på hvilken farve e34 får. 

 

 

DSC_0285.JPG

DSC_0487.JPG

IMG_20170803_164214_519.jpg

IMG_20170505_172005_337.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har solgt bensinbilen og gått over til EL. Litt kjipt, men måtte nesten bevege meg i retning av fornuften, da jobben krever at jeg får parkert i boligområder i forbindelse med visninger. Årsaken er at det nå har kommet «Beboerparkering» i gatene rundt omkring i Oslo. Elbiler kan faktisk parkere gratis disse stedene uten å ha beboerkort. (Som man heller ikke får kjøpt med mindre man har en bolig og er bosatt i det området man søker om beboerkort i)

Uansett. Jeg har bestilt i3S. Tenkte at jeg i alle fall skulle kunne kjøre en litt mer tight bil enn standard i3 eller E-golf, Ampera etc.

101B6D47-BA2D-4271-BA1C-BC2F7373BB9D.thumb.jpeg.4d435ac9ddefe11791737ee41b585d93.jpeg

Da jeg så bilder og leste om i3/ i3S LCI så var LED barene i frontfangeren på. De lyser hvit LED. Dette er desverre noe som EU-biler ikke har aktivert. Blinklysene lyser i disse LED’ene, men ikke noe annen form for lys. E62B8B6A-DC83-4402-9947-2E0B6415AF84.thumb.jpeg.c00baf82a27f908783f03f9b2368b1ee.jpeg

Siden det er programmert at det skal blinke ved varsel og/eller blink så antar jeg at det bør være mulig å få aktivert selve lyset også. Er det noen her inne som kjenner noen som har aktivert dette?

Endret av Lifeasiknowit_bmw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9.3.2018 at 17.31, asv skrev:

Kom over noe på kjøkkenbenken på jobb.. Hvorfor eksisterer dette?

J2VSDdw.jpg

Plastforbruket av emballasje skremmer meg, prøv å se ut i verden , dette er et kjemperoblem, Thailand som jeg nettopp kom fra er helt jævlig forsøplet med plast og ett styre som ikke klarer å håndtere noen for retur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...