Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, MGunders skrev:

Flere og flere med kamera på sykkelen eller hjelmen. Er nok ikke uten grunn det

Det gjelder jo biler også og noen biler har sogar kamera som standardutstyr. Mitt poeng med å poste filmen er selvfølgelig ikke for å spesielt henge ut motorsyklister (les: mange bilsjåfører er like ille), men den attituden mange motorsyklister har i trafikken om våren liker jeg ikke. Jeg har fått sparket inn døren én gang (faktisk en helt tilfeldig motkjørende motorsyklist) og nesten en gang av en fransk motorsyklist som trolig mente at jeg kjørte for langsomt (hvilket jeg helt sikkert ikke gjorde i en tidligere BMW). Jeg kan derfor forstå hvorfor noen bilsjåfører får nok, men jeg oppfordrer selvfølgelig ikke til at man gjør som på videoen.

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Fredrik skrev:

Det gjelder jo biler også og noen biler har sogar kamera som standardutstyr. Mitt poeng med å poste filmen er selvfølgelig ikke for å spesielt henge ut motorsyklister (les: mange bilsjåfører er like ille), men den attituden mange motorsyklister har i trafikken om våren liker jeg ikke. Jeg har fått sparket inn døren én gang (faktisk en helt tilfeldig motkjørende motorsyklist) og nesten en gang av en fransk motorsyklist som trolig mente at jeg kjørte for langsomt (hvilket jeg helt sikkert ikke gjorde i en tidligere BMW). Jeg kan derfor forstå hvorfor noen bilsjåfører får nok, men jeg oppfordrer selvfølgelig ikke til at man gjør som på videoen.

Jeg elsker å se videoer på youtube av MC-folk som blir kjørt ned i forbindelse med road rage. I likhet med deg har jeg vært borti flere motorsyklister som oppfører seg som aggressive konger av veien og som tar seg så til rette at det er helt sinnssykt provoserende. Hver gang jeg får en MC i blindsonen/opp på siden av meg i tett trafikk er jeg veldig oppmerksom på vedkommende og er klar til å notere ned regnr samt "gjøre et stunt" før han skulle få sjansen til å stikke av etter å ha slått av et speil eller sparke i døra.  Så med andre ord har jeg ingen sympati for disse jævlene. Det artige er at de ofte er ganske feige uten baller - når man ser videoer fra USA og UK er det en gjenganger at de er kongen bak styret, men med engang det blir en reel konfrontasjon feiger de ut og løper unna mens de roper at de skal ringe politiet.

Det artigste klippet jeg har sett var en slik MC-terrorist som plaget en kar i en Honda, dog stoppet sjåføren og ga motorsyklisten juling, tok med seg hjelmen (med gopro-kameraet) og la det ut på youtube senere :lol:

 

On ‎12‎.‎04‎.‎2018 at 11.14, MGunders skrev:

Helt enig i skepsisen. Har hørt at verstingen er Circle K. Har hørt om flere dieselproblemer hvor alle kjørte på samme diesel. 

Anleggsdiesel er visst fortsatt uten biodiesel ettersom den er beregnet for å lagres lengre enn den som er på bensinstasjon. 

Noen flere som har erfaring med at moderne diesel fra Statoil/Cirkle K lager krøll? Selv har jeg kjørt ca 215 000km på Statoil/Cirkle K-diesel de siste 4 årene uten problemer. Dog er dette med moderne Euro 6-motorer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som motorsyklist selv, både sommer og vinter, så kan jeg ikke si å ha kommet bortfor noe som kan minne om roadrage, eller problemer med bilister utenom et og annet tut og aktiv blokkering på E6 sydover hjem fra jobb.
Å kjøre knallhardt midt mellom kjørefeltene i en køsituasjon er ekstremsport og i høyeste grad farlig.
Man sparer kanskje et par minutter på å kjøre knallhardt og å sige i mellom bilene, det går litt saktere, men helt jevnt som regel. I tillegg slipper man å bli påkjørt bakfra, eller få en bil i siden. Jeg vil påstå at i noen tilfeller er det farligere å holde et kjørefelt, enn å ligge midt mellom. Det har redda meg et par ganger i vinter(køen stopper opp og bilen bak beregner en altfor kort avstand til meg og begynner å skli..), og en gang i fjor sommer. En kamerat ble regelrett meid ned av en bil som skiftet felt i Svartdalstunnelen en gang, og han holdt høyre kjørefelt..

De motorsyklister som reagerer med sinne når en bilist utgjør fare for motorsyklisten, tror jeg nok sliter litt med å beherske seg i slike situasjoner og klarer ikke å beholde roen.
Man kommer langt med å kjøre mykt og gjøre seg så synlig som mulig(ikke ligge i blindsona til folk er en bra start), så får man heller kose seg og gladgasse på landeveien hvor det ikke er folk eller mye trafikk. Bare skogens konge, grus i veibanen og andre uventede ting som kan gjøre livet til en motorsyklist surt :P 

Jeg har startet sommersesongen og BMWen er tatt ut igjen. Det er herlig å kjøre på to hjul, og jeg må si at det kommer like overraskende på hver vår hvordan denne BMWen flytter på seg på de lavere girene.

Heldigvis så er statistikken slik at de fleste ulykker på MC er med folk som er beruset og som nødvendigvis ikke har lappen, og sykkelen er gjerne stjålet.

 

 I likhet med deg har jeg vært borti flere motorsyklister som oppfører seg som aggressive konger av veien og som tar seg så til rette at det er helt sinnssykt provoserende. Hver gang jeg får en MC i blindsonen/opp på siden av meg i tett trafikk er jeg veldig oppmerksom på vedkommende og er klar til å notere ned regnr samt "gjøre et stunt" før han skulle få sjansen til å stikke av etter å ha slått av et speil eller sparke i døra.  Så med andre ord har jeg ingen sympati for disse jævlene.

Håper ikke det er noen vane å gjøre stunt mot motorsyklister for moroskyld for å se hvordan de reagerer.
Jeg tar meg gjerne til rette, jeg legger meg opp fremst i kryss, jeg kjører alltid forbi i kø.
Biler er trege, jeg er rask. Legger jeg meg opp først i et kryss er jeg ute av krysset før fremste bil i det heletatt er i bevegelse, uten at jeg en gang behøver å gi særlig gass.. Å kjøre i kø på tohjuling er helt pyton, masse start og stopp er helt håpløst, derfor siger vi gjerne mellom køen.
Du får hvertfall ikke bulk i døra, eller et knust speil fra meg uansett hvor mye du måtte provosere :) 

Endret av FredrikE24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Werther skrev:

Jeg elsker å se videoer på youtube av MC-folk som blir kjørt ned i forbindelse med road rage. I likhet med deg har jeg vært borti flere motorsyklister som oppfører seg som aggressive konger av veien og som tar seg så til rette at det er helt sinnssykt provoserende. Hver gang jeg får en MC i blindsonen/opp på siden av meg i tett trafikk er jeg veldig oppmerksom på vedkommende og er klar til å notere ned regnr samt "gjøre et stunt" før han skulle få sjansen til å stikke av etter å ha slått av et speil eller sparke i døra.  Så med andre ord har jeg ingen sympati for disse jævlene. Det artige er at de ofte er ganske feige uten baller - når man ser videoer fra USA og UK er det en gjenganger at de er kongen bak styret, men med engang det blir en reel konfrontasjon feiger de ut og løper unna mens de roper at de skal ringe politiet.

Sett veldig mange sånne dashcam videoer og det virker som motorsyklister har veldig kort lunte før de å begynne å slå i stykker sidespeil osv. Mye douchebag oppførsel blant de.

Kom til å tenke på denne med en som prøver på brake checking av en bil, med en motorsykkel.. Veldig lurt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si jeg aldri har hatt problemer med motorsykler...trø syklister derimot er trafikkens avskum! Greit nok at man skal dele veien, og jeg gjør det gladelig om det er mulig. Men når de begynner å ta seg til rette og forlanger at jeg skal innrette kjøringa mi etter dem, da blir jeg provoserert. 

Ut fra jobb så går det det gang og sykkelsti tvers over utkjørselen, uten veimerking. For å komme ut her må man stå midt i dette feltet, hvis ikke så ser man ikke om det kommer biler. Veien her er veldig trafikkert i rushen, så man kan bli ståend litt til man finner en luke å smette inn i. Når muligheten byr seg så kan du banne på at det kommer en syklist som skal passere foran bilen. Utkjørselen er ca 10 meter brei, så det er plenty plass for dem å sykle bak bilen. Så nå har jeg begynt å stille fronten på bilen så langt ut mot trafikken at de er tvungen til å sykle bak. Men tror du faen ikke det kommer noen som nekter det? som en sjener rett ut i trafikken eller stopper opp å begynner å kjefte. Her om dagen så kom en, først så vifter han med hånden at jeg skal flytte meg, noe jeg overser med vilje. Så kommer han og prøver å sykle foran bilen, jeg svarer da med å bikke bilen enda litt lenger frem for å blokkere slik at han må stoppe og gå av sykkelsetet. Han kjefter i vei og jeg ruller ned ruta å lurer på hvorfor i helvette han ikke bare kan sykle bak bilen. Da bare sto han og kikka på meg, før han kaller meg bølle (trodde ikke folk brukte sånne tegneserie banneord lenger). Jeg ber man bruke huet nestegang før jeg demonstrativt spinner ut i en ledig luke i trafikken. 

Jeg kan være med på at jeg opptredde barnslig, men hadde han bare syklet bak bilen så hadde alle vært venner. Lurer på hva som skjer neste gang, for det kommer til å skje igjen. 

Dette er ett bilde av den aktuelle utkjørselen. Eneste som indikerer at det går en gangsti over her er brosteinene, disse må jeg over for å kunne se forbi hushjørnet til venstre. Så når jeg har nesa på bilen nesten ute ved hvitstipa, så er det plenty plass bak. Bruk den hvite Kugaen til høyre i bilde som referanse på hvor mye plass en bil tar i utkjørselen her.

7EC4677C-9BB2-476F-870D-C1912B585B97.thumb.jpeg.d2fc8809b24b844d0a374d223dfa355d.jpeg

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syklister er helt greit. Jeg lover deg at det er flere idioter bak rattet på en bil enn det er på sykkel. Selvfølgelig er det kjipe syklister også, men de er i mindretall. Drar man til f.eks. Mallorca og sykler, så er det en helt annen kultur. Der stopper biler gladelig opp, de legger seg langt ut ved forbikjøring og noen sveiver til og med ned ruten og heier eller gir tommel opp. Skjer dette i Norge? Neppe. Så kan man bjeffe rundt seg at syklister påvirker "min dyrebare tid" med å skape kø eller sinke "meg" fordi en forbikjøring ikke er forsvarlig der og da. Gjør det virkelig noe å ligge bak syklister i et minutt eller to? Vanligvis ligger en bare bak de 20-30 sekund, selv om det føles lengre. Noen bruker spylevæske på de, noen sneier de ved forbikjøring og andre tar uforsvarlige forbikjøringer med tanke på bil imot. Det har ikke en syklist mulighet til og er alltid den svakeste og tapende parten om noe skulle skje. Syklister skal selvsagt også oppføre seg og det finnes dessverre unntak. Les linken under, der står det godt forklart :)

 

https://www.faktisk.no/faktasjekker/wLv/ifolge-trafikkreglenes-124-er-det-ikke-lov-a-sykle-flere-i-bredden-hvis-det-hindrer-ovrig-trafikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fredrik skrev:

Imponerende kjøring med et slikt beist, men vi får håpe at ingen MDG folk ser klippet. De får helt sikkert hjerteinfarkt av betydelig mindre dieselrøyk... :)

Hehe, nei tror ikke de har godt av å se det der.. :ph34r:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...