Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, Werther skrev:

Min erfaring etter å ha kjøpt og solgt på finn i 13 år er at 99% av kontakt via mail er svada fra nisser med for mye fritid som renner ut i sanden. Bortkastet tid, og nå ignorerer jeg alt av mail da jeg ikke orker å være støttekontakten til en eller annen bygdetulling...Seriøse folk som faktisk er interessert - de ringer eller sender sms med navn og info.

Har du noen gang prøvd å selge bil via facebook? Det er baaare rør, har jeg erfart! Folk som vil bytte i båter, horer og gamle ski.... :p Hadde en bil på finn og facebook, og alt det seriøse gikk via finn, mens alt piss kom via facebook.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Werther skrev:

Min erfaring etter å ha kjøpt og solgt på finn i 13 år er at 99% av kontakt via mail er svada fra nisser med for mye fritid som renner ut i sanden. Bortkastet tid, og nå ignorerer jeg alt av mail da jeg ikke orker å være støttekontakten til en eller annen bygdetulling...Seriøse folk som faktisk er interessert - de ringer eller sender sms med navn og info.

True. Jeg har noen baller i luften nå på finn.no, jeg klikker snart over den sidehengslet bakdøren(bagasjerom). Ellers god bil. Uansett, er det noen aktuelle biler og jeg har sendt e-post til samtlige for å undersøke litt. Nesten alle/eventuelt alle av de vil nok få avslag fra meg, men jeg vil høre litt om bilene og tilstand osv. og siden jeg jobber som jeg gjør kan jeg ikke ringe alltid. Da er det greiere å sette seg ned på kveldstid å gå over e-postene og svare samtlige. Selvfølgelig med fullt navn og ellers en høflig tone.

 

@Shattered jess, prøvde å selge min gamle C1 via ei lokalgruppe Facebook. Der var det en kar som påstod den var alt for dyr, fordi han hadde funnet en i Finnmark (andre siden av landet)som var gått 80000 mer, mye bulker, opprustede stålfelger, slitt interiør og lakkflass til 5000,- billigere enn min(30000 kontra 35000)... Så holdt han det gående og ødela hele greia hvor flere faktisk var oppriktig interessert. Hva faen liksom? Slettet alt og gikk kun via finn.

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en som hudflettet meg over prisen på E38n jeg solgte for noen mnd siden, til tross for at det lå andre E38 med mye verre priser.

Virket ikke som han hadde noe interesse i å kjøpe bilen heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært borti mye rart når jeg skal selge både biler og andre ting på Finn. 

Mye rare samtaler både på e-post og telefon, men synes det virker som folk har lavere terskel for å skamby via meldinger eller e-post da.

Har solgt bil hvor jeg kun har kommunisert på melding fram til kjøperen kom og henta bilen. Ikke en typisk billig bil heller. Litt skeptisk må jeg innrømme at jeg var.

Det gikk jo det og, men det hadde jo gått raskere med et par telefonsamtaler i stedet for ørten meldinger da.

Folk med anonyme finn-brukerkontoer, ringer med skjult nummer, ikke oppgir noen form for identitet og attpåtil tar kontakt fra nummer som er reservert for nummeropplysning tar jeg ikke så seriøst. Men dukker de opp og har penger så blir det som regel handel for det.

Jobber turnus så det er ikke bestandig det passer å ta telefonen så jeg synes kontakt via mail er helt greit, men ved salg av f.eks bil kan det jo bli mye å skrive da. De som ringer og presenterer seg tar jeg som de mest seriøse / aktuelle kjøperne. Vanlig folkeskikk gjelder fortsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker kun mail på finn.no om jeg er interessert i noe, og foretrekker også å få mail. Selger mye rart, men får veldig lite tull.

Jeg sender derimot ikke mail om det står i annonsen at selger ikke ønsker dette, men det er veldig sjeldent det er noe problem.

Kjøpte forøvrig nettopp fabrikksny campingvogn der absolutt all kommunikasjon gikk pr. mail. Her ble det også forhåndsbetalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jeg handle så ringer jeg, får ikke det inntrykket jeg ønsker av å drive å maile frem og tilbake. Jeg vil høre selgerens egne ord om produktet og hvordan han også fremstår. Men jeg ringer svært sjeldent på noe med mindre jeg er veldig sikker på at jeg skal kjøpe det som annonseres. Jeg vet hvor irriterende det er med alle de som ringer og er interessert, også blir det ingenting. Eneste gangen var da jeg ringte å avtalte å se på en Mercedes 500 SEC, som jeg ville handle. Så fikk madammen en anelse av hva som var på gang og da ble det full stopp i de planene. Her skulle ingen «stjernebil» (eller sigøynerbil som var hennes ord) i hus... 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On ‎04‎.‎06‎.‎2018 at 17.28, Fredrik 90 skrev:

Eneste gangen var da jeg ringte å avtalte å se på en Mercedes 500 SEC, som jeg ville handle. Så fikk madammen en anelse av hva som var på gang og da ble det full stopp i de planene. Her skulle ingen «stjernebil» (eller sigøynerbil som var hennes ord) i hus... 😂

Kanskje overlate bilkjøp til husholdningen til den som har peiling på bil? Med andre ord deg.  Sist gang noen kalte C126 for "sigøynerbil" må ha vært 20 år siden, og selv da var det bare dårlig skjult misunnelse fra folk som kjørte Golf 2...

Bare for å spinne videre på min kritikk av mailbrukere på finn - de siste par dagene har jeg lagt ut en del. Førstemann som tok kontakt på en annonse der jeg solgte noe for 2000kr sendte sms og hentet dagen etter. Helt uproblematisk.

Har også fått mail på en annonse der jeg selger noe til en fordelaktig pris på 800kr. Vedkommende bor kun 35 min unna, men sendte mail og spurte om jeg kunne sende i posten eller kjøre hjem til han.

En annen sendte meg mail på en "gis bort"-annonse: "Hva skal du ha for artikkel x og y??"

picard-facepalm.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Werther skrev:

Kanskje overlate bilkjøp til husholdningen til den som har peiling på bil? Med andre ord deg.  Sist gang noen kalte C126 for "sigøynerbil" må ha vært 20 år siden, og selv da var det bare dårlig skjult misunnelse fra folk som kjørte Golf 2...

Hehe, ja det var det jeg også tenkte 😉 Men når man bor sammen med ett kvinnfolk så må man gi og ta litt. Jeg hadde på dette tidspunktet nettopp dradd hjem en Excursion (som jeg har ennå) og båt hadde vi også fått oss. Så jeg tøyde nok strikken litt der. Jeg får stor sett lov å holde på som jeg vil, men en sjelden gang får jeg beskjed om at nå holder det. Det går forøvrig begge veier, synes vi har en fin balanse der 😀

Ho er absolutt med på å investere i veteranbil, men da må en annen bil bort (det vil si «Trumpmobilen» som en kamerat kaller den). Ho har en mening om de fleste veteranbiler jeg liker, enten negativ eller posetiv men akkurat det valget der skal jeg få styre selv 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Daniel. skrev:

Noen her som er jævlig god på data?

Ja.

42 minutter siden, MGunders skrev:

Så ignorant, miljøfiendtlig og sløsing med ressurser at studentsamskipnaden burde mistet offentlig støtte. De tar seg altså råd til å vrake fullt brukbare biler, heller enn å selge dem, for å være "miljøvennlig". Uten tanker om at det mest miljøvennlige er å kjøre bilene de allerede har til de blir vraket av alder. Det aller mest miljøfiendtlige er å kaste fullt brukbare ting. Svin og idioter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tenker folk om markedet for dieselbiler de neste 2 årene og deromkring? 

Vi har 4 katter som vi tar med oss på hytte o.l., samt den ene på litt utstillinger rundt om i landet. Bl.a. om vinteren. Utstillinger er med svigermor og 1-2 av hennes katter også. Til nå har vi måtte låne varebil av jobb (grønne skilter) og kjøre en personbil i tillegg. Sniffer litt på 08-09 E70 30d med lav km, men det hadde vært kjipt om de plutselig raste ekstremt i verdi eller om man ikke blir kvitt dem igjen. Sånn generelt har jo X5ene virket til å holde seg godt i pris, etter det største verditapet har skjedd, men vet ikke hvordan "dieselhatet" vil påvirke bruktmarkedet fremover. Håper jo det er nok folk utenfor storbyene med god nytte for disse, og nok til å holde markedet stabilt.

Holder på med litt kveldskurs og omskoleringer, og når jeg er ferdig med dette om et par år, så tenker vi å kjøpe hus. EK er ikke et problem per nå, men alltids greit å supplere mest mulig med salgssummen når bilen må vike, evt. slippe lån til små prosjekter, oppussing eller personliggjøring av nytt hjem :) 

Endret av Thundercoil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...