Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, DanielStance skrev:

Veiarbeid i Japan vs veiarbeid i Norge :P

15349824_908679612565102_238519854198856

Det nederste bildene der er ikke ifra Norge, det er heller ikke 24 år mellom dem. Tror du ikke busker og vegitasjon i bakgrunnen burde ha vokst litt på disse årene? Rart at småsteina oppi hullet også ligger på samme plass etter 24 år :P 

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 15.12.2016 at 10.04, Marius2002 skrev:

Madammen pynter til jul, jeg går etter å legger en touch på pynten :) Såh får vi se hvor lenge den får stå..

Jepp, en hvit F02 snek seg inn i vinterlandet hennes :) 

Ja litt over et døgn tok det før jeg fikk et snapchat-bilde, hun passer på... :D 

 

IMG_2826.PNG

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens oppgave eller gode gjerning. Er noen i stand til å finne ut hvem som synger/spiller låten som denne filmen begynner med (frem til ca. 3:18)? Det er mye snakk som forstyrrer bildet og hverken Shazam eller min søking på Google, Youtube, Spotify, iTunes etc. klarer å finne svaret.... :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Fredrik skrev:

Dagens oppgave eller gode gjerning. Er noen i stand til å finne ut hvem som synger/spiller låten som denne filmen begynner med (frem til ca. 3:18)? Det er mye snakk som forstyrrer bildet og hverken Shazam eller min søking på Google, Youtube, Spotify, iTunes etc. klarer å finne svaret.... :)

 

IMG_8799.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Daniel80 Takk for innspillet og det er trolig en av disse bandene/artistene, men selv om jeg søker på de nevnte stedene klarer jeg ikke å finne den aktuelle låten. Det høres kanskje ut som Sky Sailing, men selve låten klarer jeg ikke å finne. Jeg mistenker at låten også kan være fra en av inuit artistene (det hadde vært spennende)... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid hatt som prinsipp å aldri kjøpe/eie VAG-produkter pga tvilsomme rykter og omtaler fra eiere, og det får man bekreftet nok en gang her i tråden. Det er direkte skremmende å se hvor ræva produktene deres kan være....

Som sammenlikning: 2009 W204 C180 Kompressor som kan sammenlignes med Golf 6 og Passat prismessig - denne gikk knirkefritt 200 000 km med kun et alvorlig driftsstopp - den elektroniske rattlåsen havarerte på 170k km. Har også nesten 200 000km km fordelt på to stk 2014 Mondeo 1.6 tdci - de har blitt brukt meget hardt og mye (men ikke misbrukt), og de har aldri hatt noen alvorlige problemer. Eneste nevneverdige er mye hjulstøy fra 17" Goodyear sommerdekk og at foringene i forstillingen knirker i fartsdumper når temperaturen er 5- eller mindre.     På bilfora får man ofte slengbemerkninger av eplekjekke nisser når man snakker om Ford, men jeg kjører heller en brød og smør-Focus (får ny firmabil i februar) enn Golf/Passat som tilsynelatende har bedre kvalitet/finere design utvendig/innvendig, men bærer preg av fort & gæli i det lange løp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, bmwmann24 skrev:

Ja, jeg ble ganske så overasket da jeg begynnte i jobben. At VW er populäre biler blant folket, er kun pga pris og at det er framhjulstrekk, tror jeg.

Det der med at garanti var gått ut med 4-5 dager og vi ikke sto for reprasjonen er simpelt. FIkk vite i dag at vi har ca 7.000kr igjen på goodwill. Tydeligvis har sjefene gitt alt bort til alle venner og bekjennte. Det er pill råttent.

Oi.... høres litt kjeltringaktig ut, egentlig. Er han stadig daglig leder, eller har'n fått fyken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Lifeasiknowit_bmw skrev:

Oi.... høres litt kjeltringaktig ut, egentlig. Er han stadig daglig leder, eller har'n fått fyken?

Han er verkstedsjef for Audi pr i dag ja. Han er en Ishockey entusiast, thats it.

Fyren fikk jobben pga av han kjenner en av sønnene til eierne. Det komiske er at fyren ALDRI har skrudd, kommer det en kunde og spør om de enkleste ting så løper han inn på verksted og spør mekanikere. Det er visst ingen krav her i Sverige at man må ha verksted-fartstid for å bli verksted-sjef.  

Forøvrig ansatte han nå en kompis av seg som kundebehandler, de 2 har visst spillt hockey i lag for noen år siden.. En kunde kom inn med en go gammel Audi, spurte etter et fordeler-lokk, det hadde han aldri hørt om før:)  Jeg skal forsvare bedriften litt med å si at på VW siden (andre siden av bygget) så har kundebehandlere kompetanse og interesse, verkstedsjefen har jobbet som mekaniker.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Werther skrev:

Jeg har alltid hatt som prinsipp å aldri kjøpe/eie VAG-produkter pga tvilsomme rykter og omtaler fra eiere, og det får man bekreftet nok en gang her i tråden. Det er direkte skremmende å se hvor ræva produktene deres kan være....

Som sammenlikning: 2009 W204 C180 Kompressor som kan sammenlignes med Golf 6 og Passat prismessig - denne gikk knirkefritt 200 000 km med kun et alvorlig driftsstopp - den elektroniske rattlåsen havarerte på 170k km. Har også nesten 200 000km km fordelt på to stk 2014 Mondeo 1.6 tdci - de har blitt brukt meget hardt og mye (men ikke misbrukt), og de har aldri hatt noen alvorlige problemer. Eneste nevneverdige er mye hjulstøy fra 17" Goodyear sommerdekk og at foringene i forstillingen knirker i fartsdumper når temperaturen er 5- eller mindre.     På bilfora får man ofte slengbemerkninger av eplekjekke nisser når man snakker om Ford, men jeg kjører heller en brød og smør-Focus (får ny firmabil i februar) enn Golf/Passat som tilsynelatende har bedre kvalitet/finere design utvendig/innvendig, men bærer preg av fort & gæli i det lange løp...

Det prinsippet deler jeg med deg, jeg ser ikke helt for meg å måtte skru på egen bil i tilegg til kundens drittbiler.. Vi snakker ganske mange tusenlapper før bilen har kommet seg til 150.000km et par girkasser og motorer samt alt annet mikk makk. 

Eldstemann på bruket står nå med en 1.4 Golf som kjedet er så slapt på at det ligner mest på en snor. Det viser seg og at VAG enda ikke har klart å bytte ut kjedestrammer slik Audi omsider har klart.

Om du prøver deg på bakkestart, altså 1 gir og slipper clutch ut så triller jo bilen normalt sett bittelitt bak, da slipper strammern trykket (da de ikke sperrer når motor går moturs) og vips så har registeret hoppet et par 3 tenner når du slipper ut clutch:) Denne motor har gått 59.000km. 

Endret av bmwmann24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, bmwmann24 skrev:

Han er verkstedsjef for Audi pr i dag ja. Han er en Ishockey entusiast, thats it.

Fyren fikk jobben pga av han kjenner en av sønnene til eierne. Det komiske er at fyren ALDRI har skrudd, kommer det en kunde og spør om de enkleste ting så løper han inn på verksted og spør mekanikere. Det er visst ingen krav her i Sverige at man må ha verksted-fartstid for å bli verksted-sjef.  

Forøvrig ansatte han nå en kompis av seg som kundebehandler, de 2 har visst spillt hockey i lag for noen år siden.. En kunde kom inn med en go gammel Audi, spurte etter et fordeler-lokk, det hadde han aldri hørt om før:)  Jeg skal forsvare bedriften litt med å si at på VW siden (andre siden av bygget) så har kundebehandlere kompetanse og interesse, verkstedsjefen har jobbet som mekaniker.

 

Au... ikke kompetent nei. Det svir jo en del, iom. at det er en stor avdeling. Skulle ønske man hadde krav til kompetanse... vet at BMW München er innom Bavaria Økern innimellom og sjekker at alt er på stell. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...