Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Solide økninger på enkelte hastigheter nå.

Sitér

Fra nyttår blir det enda dyrere å bryte trafikkreglene. For første gang siden 2005 går satsene for forenklede forelegg opp. Økningen er på jevnt over 25–27 prosent i forhold til dagens nivå.

 

HER ER DE NYE BØTENE (forenklede forelegg, takk!) I TRAFIKKEN

Når fartsgrensen på stedet er 60 km/t eller lavere og fartsoverskridelsen er:

                                               Dagens sats               Fra 1. januar

Til og med 5 km/t:                        600,-                          750,-

Til og med 10 km/t:                      1600,-                        2050,-

Til og med 15 km/t:                      2900,-                        3700,-

Til og med 20 km/t:                      4200,-                        5350,-

Til og med 25 km/t:                      6500,-                        8300,-

Når fartsgrensen på stedet er 70 km/t eller høyere, og fartsoverskridelsen er:

Til og med 5 km/t:                        600,-                          750,-

Til og med 10 km/t:                     1600,-                         2050,-

Til og med 15 km/t:                     2600,-                         3300,-

Til og med 20 km/t:                     3600,-                         4600,-

Til og med 25 km/t:                     4900,-                         6250,-

Til og med 30 km/t:                     6500,-                         8300,-

Til og med 35 km/t:                     7800,-                         9950,-

Kjøring mot rødt lys:                   5200,-                          6650,-

Brudd på skiltbestemmelser:      4200,-                          5350,-

Brudd på vikeplikt:                      5200,-                          6650,-

Unnlate bruk av blinklys:             2000,-                          2550,-

Bruk av håndholdt mobiltlf:         1300,-                          1650,-

(Kilde: Lovdata. Den nye forskriften ble fastsatt av regjeringen den 9. desember, og trer i kraft fra 1/1 2017.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg ventet lenge på, og synes det er merkelig de ikke har justert de opp før, så sånn sett klarer jeg ikke å irritere meg så mye over det.

Likevel er det ingen tvil om at det er dyrt, og det står ikke helt i forhold til andre lovbrudd i samfunnet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Daniel80 skrev:

Det er dyrere å kjøre 101Km/t i 80sonen enn å slå ned noen på byn nå. Flott det. O.o 

Mens enda er det billigere å fikle med mobilen enn å ta en tur på byn.

Billigere enn å glemme blinklys også. Det ser jeg ikke noe logikk i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, DanielStance skrev:

Sutre sutre sutre :D

Ser også ganske lite gode eksemplarer som blir solgt i deler, så hvor du har sett det vet jeg ikke :P Eneste er vel @janerik171187 som tjener greit på de som ingen vil kjøpe :P

 

:P

 

 

du skal se hvordan de i e30 gruppa klager når jeg legger ut en e30 for delesalg :P (mens de sender en pm med deleønsker på si, dobbeltmoral kalles det hehe )

 e34 folka klager de og da :P
 

brukte deler må jo komme fra ett sted, høgger stort sett bare rustne biler og slik som ikke er noe spesielt :P

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lstore skrev:

Mens enda er det billigere å fikle med mobilen enn å ta en tur på byn.

Billigere enn å glemme blinklys også. Det ser jeg ikke noe logikk i.

Har aldri sett noen bli stoppa for å ikke bruke blinklys. Men i vestfold er de ikke strenge på sånt tror jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 16.12.2016 at 16.50, tennbrikket skrev:

Fun fact: en jeg går i klasse med jobbet hos møller som lærling. Han hadde aldri tatt en utslippskontroll på de 2.5 årene han var lærling, tok vell fagbrevet i år også. 

Faktisk så har jeg bare sett noen ta en utslippskontroll 1 gang på 1år, jeg har brukt den 1 gang da kompisen sku godkjenne bilen sin.. Endte opp med litt sprit på tanken for å få ned Co.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, janerik171187 skrev:

:P

du skal se hvordan de i e30 gruppa klager når jeg legger ut en e30 for delesalg :P (mens de sender en pm med deleønsker på si, dobbeltmoral kalles det hehe )

e34 folka klager de og da :P
 

brukte deler må jo komme fra ett sted, høgger stort sett bare rustne biler og slik som ikke er noe spesielt :P

Haha jeg har sett det :P Men folk er jo helt gal etter E30 da :P

Joda, men du har da hugget noen som så helt greie ut. Blant annet den røde E34 Touringen med de kantfelgene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, DanielStance skrev:

Haha jeg har sett det :P Men folk er jo helt gal etter E30 da :P

Joda, men du har da hugget noen som så helt greie ut. Blant annet den røde E34 Touringen med de kantfelgene :P

 

den røde der hadde jeg ute for salg til en billig penge sikkert halvt år før jeg høgde den :P (den så mye bedre ut enn dne var og, men hadde holdt seg pen ett år eller 2 før rusten kommer tilbake,

 

men ble den vanlige alle klager når du høgger men ingen vil kjøpe hele :P 

 

har en 324td e30 touring ute for salg nå til en billig penge, ingen gidder hente den heller, så blir nok høgd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mennesker som bruker dresskjorte og hvite bukser skal ikke uttale seg om teknisk vedlikehold. :)

Neida, man skal vell ikke skue hunden på hårene, men synest det han mener er problem er ganske grunne ting. Har desverre skrudd på en del andre ting enn bmw, og grunnen til at eg landa på bmw er at det er særdeles greit å skru på, og deletilgangen/deleprisen på eldre deler synest eg det står respekt av.

Endret av hsd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en amatør, sku likt å gjøre en reportasje om Chrysler o.l til sammenligning. 

Sprengt kjølevesketank og subframdisaster er vel det eneste som var aktuelle feil. Forøvrig ble vel problemene fikset opp i til facelift fra 00-01 modellene? 

Feil med askebeger og at stoffet har spruknet her og der? Det kommer jo an på hvem som eide bilen før, ikke alle som ødelegger alt i bilen sin. Mine tak og interiør deler holder nå på plass.

Har nå sett mange e46 i bedre stand enn den der, han må jo være en anti-tyskbil representant:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...