Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

2 timer siden, FredrikE24 skrev:

Rusten har for lengst tatt overhånd. Ikke lenge siden jeg tok en sjau og skifta bakluke, panser, dører og skjermer. Nå ser den i det minste litt presentabel ut i forhold til hva den gjorde.

B1D698C0-DD8D-4397-8B10-7E8DDFBFDB03_zps

Halvparten bak saccoplata på høyre forskjerm manglet, var bare lakken igjen :mrgreen: 

0FD0575D-C07A-43CE-9704-66C4C73DE62A_zps

455F761B-86B4-48AE-A1DE-B88400DF3045_zps

Her kjørte man dagstur til Trondheim for å kjøpe et panser i samme farge for en 450kr, byttet panser på parkeringsplassen hos huggern. Kjørte hjem med nytt panser.
11269457_10153103814193411_1968668087_n%

f59b0ac0-efc9-474d-a4f8-e2decf4629ca_zps

C67A3B6C-78B8-4AC2-B8E0-40F800A654B1_zps

DE101CA7-0A6F-44EE-98E0-12C205AF331A_zps

Stort sett dette det går i på vintern:

B251D7F4-5797-43F1-8231-01B0F5832232_zps

En sjau senere:

A597A124-2763-40C5-B655-ABF9B69356D3_zps

Det der var mye rust.. Bra at du fikser! Der ser man restultat av veisalt over tid og km.

Dog ruster jo Mercedes lettere enn mange andre biler, sånn er det bare :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 14.1.2017 at 10.19, Fredrik 90 skrev:

@DanielStance 

Det har du rett i, den passerer 280 000 km i disse dager, men den blir jo 23 år gammel da. Snittalderen på biler i Norge er 10,5 år og snittalderen for BMW er ca 18 år. Den er jo på overtid, likevel går den som bare det. 

M50 er uslitelige motorer, kanskje en av de beste bensinmotorene som er laget. Så lenge alt av vakuum slanger er hele og at vanosen ikke rakler så går de silkemykt uansett kilometerstand :) 

Enig i at m50 er mega motorer, den forrige jeg hadde var passert 400.000 (m50b20). Det som er viktig er jo kjølesystemet, ryker pumpa så kan det bli fatalt for topp. Utenom det så er det utvilsomt en av mine favoritter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Sitér

Hei, jeg skal kjøpe bil og innhenter tilbud fra ulike selgere fra hele landet. Jeg har sett på en Audi som du har. Av erfaring får man ofte bedre tilbud ved å kontakte selger og være åpen om at man vurderer bilen som et kjøp, men at man også ser på andre biler. Jeg har således sammenlignet denne bilen med andre tilsvarende biler. Det avgjørende blir derfor pris. Blir det inngått avtale, kjøper jeg bilen uten finansiering. Jeg har en Audi A6 2000 mod. med nesten 300 000 km. Jeg ønsker derfor følgende: 

1. den beste prisen som du er villig til å selge bil for 
2. opplyst hvor mye du er villige til å tilby meg for min innbytte bil (Audi A6 2000 mod.) (hvis du tar innbytte) 

Dersom tilbudet ditt vinner, tar jeg kontakt for å avtale kjøpet nærmere. 

Mvh 
A...

Driver å hjelper til å selge en bil. Fikk denne meldinga på finn, er det noe vits å svare på det her? Virker litt shady/rar måte å prøve å kjøpe ny bil på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Poppy skrev:

 

Driver å hjelper til å selge en bil. Fikk denne meldinga på finn, er det noe vits å svare på det her? Virker litt shady/rar måte å prøve å kjøpe ny bil på?

Er jo også mulig at han faktisk kontakter flere selgere for å sjekke ut hvor han kan få best bil til best pris. Litt vanskelig å si hva dette er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, bmwmann24 skrev:

Enig i at m50 er mega motorer, den forrige jeg hadde var passert 400.000 (m50b20). Det som er viktig er jo kjølesystemet, ryker pumpa så kan det bli fatalt for topp. Utenom det så er det utvilsomt en av mine favoritter. 

Ja jeg synes det er gode motorer, ikke de mest livlige å kjøre da de trenger en del turtall men de er solide og har meget pen gange. De fleste motorer tåler jo ikke å kjøre uten vannpumpe, men M50 tåler en del mishandling før den ryker. For mange år siden så presterte dama til en kamerat å kjøre rundt en hel dag med hans 520i med gåen vannpumpe. Det var bare en vinterbil så han tok det ikke så tungt, til alles overraskelse så klarte motoren seg uten gåen topp. Akkruat den episoden der har jeg friskt i minne og har overbevist meg om at dette er solide saker. M50 er jo i støpejern og det tror jeg har mye å si på styrken og slitasje evenen til blokka. Det er jo også populært å bygge turbo på M50 motorene, enkelte drar ut 300 hester av dem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Ja jeg synes det er gode motorer, ikke de mest livlige å kjøre da de trenger en del turtall men de er solide og har meget pen gange. De fleste motorer tåler jo ikke å kjøre uten vannpumpe, men M50 tåler en del mishandling før den ryker. For mange år siden så presterte dama til en kamerat å kjøre rundt en hel dag med hans 520i med gåen vannpumpe. Det var bare en vinterbil så han tok det ikke så tungt, til alles overraskelse så klarte motoren seg uten gåen topp. Akkruat den episoden der har jeg friskt i minne og har overbevist meg om at dette er solide saker. M50 er jo i støpejern og det tror jeg har mye å si på styrken og slitasje evenen til blokka. Det er jo også populært å bygge turbo på M50 motorene, enkelte drar ut 300 hester av dem..

Vet at motorer ikke har godt av å kjøre uten vannpumpe, men man skal være forsiktig med overkok på m50, finnes uendelige eksempler på akkurat det.

Folk henter ut masse hk fra m50 ja, blokka tåler ganske så mye. En her i traktene har henta ut godt over 700 hjulhester på original m50b25 motor (dynotesta) og har kjørt med dette flere sommrer på rad:D så pålitelige er de! Men hvor lenge dette holder er jo en annen sak;)

Endret av bmwmann24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fredrik 90 skrev:

Ja jeg synes det er gode motorer, ikke de mest livlige å kjøre da de trenger en del turtall men de er solide og har meget pen gange. De fleste motorer tåler jo ikke å kjøre uten vannpumpe, men M50 tåler en del mishandling før den ryker. For mange år siden så presterte dama til en kamerat å kjøre rundt en hel dag med hans 520i med gåen vannpumpe. Det var bare en vinterbil så han tok det ikke så tungt, til alles overraskelse så klarte motoren seg uten gåen topp. Akkruat den episoden der har jeg friskt i minne og har overbevist meg om at dette er solide saker. M50 er jo i støpejern og det tror jeg har mye å si på styrken og slitasje evenen til blokka. Det er jo også populært å bygge turbo på M50 motorene, enkelte drar ut 300 hester av dem..

Kjørte bilcross med m30b28 en hel dag. 3 omganger pluss finale, uten vann. Motoren ble aldri kald nok til at den ville ta imot vann før neste omgang. Bare spyttet det ut igjen som varm damp. Men kjøre skulle jeg. Motoren gikk på selvtenning når jeg slo den av, så varm var den.

Neste dag, fylte på vann og siden fungerte den prikkfritt! Etter den episoden er jeg frelst om at m30 er det mest solide bmw har laget! (M50 tåler også litt) :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M30 etter 1979 er dønn solid ja. Før det var kjølekanalene i toppen litt feilkonstruerte så noen av de sprak toppen på. Derfor har alle BMW seksere ryktet på seg at toppen er dårlig. Ryktet henger lenge i. 

Jeg kjørte syvern fra Geilo til Sarpsborg engang med en radiator som lakk som en sil. Hvis temperaturen begynte og stige for mye så var det bare og finne nærmeste kirkegård for der fant man vann. Fikk sett mange graver den dagen. :-D  Merket aldri noe på motoren etter at jeg fikk ny radiator.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On ‎10‎.‎01‎.‎2017 at 22.09, janerik171187 skrev:

etter å ha vært inne for den såkalte dieselgate greiene så (ivaffall mer merkbart) merker jeg ganske grei dødsone fra motorbrems til pådrag, 

Du er ikke alene. Kom i prat med en bekjent som nettopp hadde en 2012 Golf 6 2.0TDI 140hk 6-trinns manuell inne for "dieselfiks", og den har samme problem som det du opplever - det har oppstått merkbart mye dødgang mellom motorbrems og pådrag. Når han klaget til Møller fikk han den vanlige frekke regla: "Dette er ikke tilfelle, og er brukerfeil". Jeg har sagt det sikkert 6-7 ganger før, og sier det igjen....Det skal være skikkelig krise før jeg eier et VAG-produkt. Makan til bedriten kundeservice skal man lete lenge etter.

Endret av Werther
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Werther skrev:

Du er ikke alene. Kom i prat med en bekjent som nettopp hadde en 2012 Golf 6 2.0TDI 140hk 6-trinns manuell inne for "dieselfiks", og den har samme problem som det du opplever - det har oppstått merkbart mye dødgang mellom motorbrems og pådrag. Når han klaget til Møller fikk han den vanlige frekke regla: "Dette er ikke tilfelle, og er brukerfeil". Jeg har sagt det sikkert 6-7 ganger før, og sier det igjen....Det skal være skikkelig krise før jeg eier et VAG-produkt. Makan til bedriten kundeservice skal man lete lenge etter.

godt det ikke bare er jeg som merker sånt :P

 

nye (2016) transit'n ene på jobben har er mye værre da, der er det skikkelig "dødsone" :P 

 

skal inn på verksted med caddy'n idag, fikk opp neda en feil nå, en girindikatoren forsvant, (den som sier hvilket gir du har og evnt hvilket du "bør# bruke (økonomisk sett) 

aldri vært fan av vag produkter, og dette hjelper ikke ivvafall hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...