Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Synes det er rart at ikke mediene har fått med seg at diesel forbudet ikke gjelder biler med EU5 og EU6 sertifisering. Det innebærer jo f.eks at min F11 ikke kommer innenfor dieselforbudet, og jeg kan kjøre som vanlig. I fjord fikk nemlig byrådet tillatelse til å innføre "diesel" forbud på dager med høy luftforrurensing, men forbudet skulle ikke inkludere dieselmotorer som hadde disse sertifiseringene og dermed har veldig lavt utslipp..  Synes det er en viktig detalje i den opprinnelige tillatelsen de har til å innføre forbudet.

Se listen over bilene som slipper inn i Oslo på tross av dieselforbudet her.


(Gammel kilde: http://www.dinside.no/motor/dieselforbudet-sjekk-om-din-bil-star-pa-svartelisten/61076119 ) 

Endret av Daniel80
Lagt inn link
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Danskene er ihverfall ikke imponert over dieselforbudet i Oslo... på grensen til talentløst... skriver de... :)

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/dieselbiler-forbudt-i-oslo-det-er-paa-graensen-til-talentloest/6494239

FDM eller Forenede Danske Motorejere er for ordens skyld danskenes pendant til NAF.

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter kjøring i byen idag, må jeg jo si at jeg ikke var den eneste med diesel-personbil idag :P Jeg vil nesten si at det var som normalt, bortsett fra at motorveiene var smekkfulle av biler(mot normalt).


Det er synd at det ble væromslag idag morges(det snødde) og det ble mye varmere. Det ødela grunnlaget for reelle "miljømålinger". Jeg regner uansett med at man vil bruke resultatet for alt det er verdt, og bare glemme væromslaget. Ble vel sagt at Oslo hadde grønne verdier på morgensiden av dagen(fra 04 og utover).

Endret av FredrikE24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva bmw har som veldig få andre har? Jo, perfekt ergonomisk sittestilling! 

Kjører en Jumpy varebil på jobben. Denne har en håpløs sittestilling. Plassen i seg selv er bra. Bred kupé og god plass til skilleveggen i forhold til mange andre varebiler.

Problemet er at man ikke får dratt rattet langt nok tilbake. Dette er et fenomen som msnge franske biler har, også i dag. Jeg nevner biler som f.eks nye 3008 og Cactus. 508 er ganske ok, men ikke perfekt.

Bildene under viser fin lengde på bena (med clutch innpresset), men jeg må helt ut "til fingertuppene" for å få tak i rattet. 

Jeg mener det er for lite fokus på kjørekomfort og ergonomi i varebiler. Slik jeg sitter, blir jeg sliten og uegnet for å kjøre på en god måte. Jeg er middels bygget og 1,78 høy. 

20170125_192034.jpg

20170125_192043.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er stolen dratt frem slik at jeg sitter passelig med armene, men knærne er oppi rattet! Slik klarer jeg ikke å sitte lenge. Det blir løsningen med stolen tilbake og heller helt skutte armer og skuldre. Rattet står for høyt og det er ikke armlene. Prøv å holde armene strakt ut i 2 timer til dagen og kjenn etter en uke hvordan det føles :P 

20170125_192054.jpg

20170125_192100.jpg

Endret av Evopower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...