Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Haha, Har ikke akkurat vaska den siden ifjor en gang, men ja.. den ser helt jævlig ut om dagen:oops:

Etter at jeg fant rust i bærende før jul har jeg bare kjørt.. Rett og slett, mye rart med den nå, kjører konstant med bremselys gjør jeg også :rolleyes: Den gjør jobben en liten stund til!

Kjørte nettopp E39n inn på verkstedet for en liten sjekk. Foreløpig er jeg veldig overrasket.. Forrige eier har smurt og fettet alt som er av hengsler etc. Alle steinsprut er fiksa osv. Minimalt mer rust, en liten boble på ene jekkfestet og bak høyre forskjerm over fangeren fant jeg også en boble.. 
Til og med fettet tårnlagrene med nytt fett nylig også :-) Under fant jeg ikke rust i det heletatt utenom jekkfestet som nevnt.

Har som nevnt et håp om at 124n klarer å holde seg rullende frem til rett før vrakingsfristen!

Hvor passerte du forresten? Motgående?

Endret av FredrikE24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært for en uke siden, så hadde jeg nok kjørt på lappgrensa, men av en eller annen grunn så orker ikke motoren å dra noe særlig om dagen:rolleyes: Så hadde vel full gass og 3. gir:oops:

Heldigvis er nye bilen litt mer presentabel, tok noen raske bilder før det ble mørkt igår. Jeg har ikke rørt bilen siden kvelden jeg henta den.. Det DAB-adapteret som er limt fast der skal vekk og settes på MCen :) Til 20 lapper er dette en ryddig og fin bil synes jeg!

2AEE3C1D-010F-469B-9500-9E85DB821059_zps

95980652-093E-493A-8B63-F3FEC59EE05E_zps

24EF2313-7B36-4FF5-8D3E-364F11859FD6_zps

Endret av FredrikE24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 lapper for den er jo et kupp :) 520ia? Facelift? Den fargen har jeg ikke sett før på e39, men var veldig klassisk og fin. Hva heter den?

20k pleier å være rep objekt eller sliten sladdebil. Selv betalte jeg 30k for en lett rep.objekt og føler jeg gjorde et godt kjøp :) 

Gratulerer! Hva er planene med denne bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri trodd jeg skulle drive med "Streetracing" i elbil :P Kjørte i stad i E-UPen, så kommer det en Renault Zoe med en noe småaggresiv kjørestil. Tenkte jeg kunne teste responsen, så jeg la meg litt etter han og prøvde å trekke han opp litt. Det funka jo som bare det, så vi dreiv å jaga hverandre ett godt stykke. Zoe har jo bittelitt mer effekt (90 hk og 220 nm), men den er ett par hundre kilo tyngre enn UPen som har (82 hk og 210 nm). Så jeg klarte å klå han godt, kom meg opp på siden og forbi på en slette. Det som er morro er jo at man sjelden kommer noe særlig over 110 km/t før man må bremse igjen, også er det noe noe med det å "race" uten å ha en motor på høyt turtall forran seg. Det går litt sånn i slow motion, tror jeg til og med skulle klart å kjøre ifra med 520en. Det var iallfall en lattermild opplevelse :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

520iA 99 modell, har i grunn ingen andre planer enn å stelle pent med den. Dette er et klart bedre utgangspunkt enn hva Mercedesen var ved kjøp. Det er nok grunnlag for et langt bilhold! Fargen er Antrazit grå metallic :) 


Bilen var i utgangspunktet priset mye høyere enn det jeg gav(høyere enn samtlige "vrak" på Finn), men fikk den såpass ned i pris grunnet noen helt enkle Eu-kontroll feil i forstillingen, en dårlig bærearm og to rustne skiver bak. Hadde flaks da jeg besiktiget bilen hadde den akkurat kommet fra kontroll og selger hadde ikke forventet disse feilene. Ville vel bli kvitt bilen ferdig EU ok antar jeg. Så da var det rom for å klemme ned prisen. Å fikse dette antar jeg er en kveld i verkstedet, har derfor kjørt den inn i kveld for å ta en titt i morgen. Så blir det vel en påkost på rundt 2-3k håper jeg på.

Jeg har alltid likt E39 som den er, kommer ikke til å gjøre noe som helst annet enn vedlikehold :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det passer for noen å ta med seg en bil på henger fra Oslo til Bergen så hadde det vært fint om du kunne gitt en lyd. Jeg har en bil som står i Sandvika med defekt starter/svinghjul som jeg vil ha hjem, og hvis noen tilfeldigvis skal denne retningen med tom bilhenger kan jeg godt betale litt for å slippe turen over fjellet selv :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk ei kule varmt på E6 i dag...

Lå en kar i Fiesta ST i 120 i venstrefeltet, og fikk etter hvert en W211 oppi ræva uten at han gadd å flytte seg. Jeg tok dem igjen og kjørte forbi i høyrefeltet, men da fyret Fiestaen seg opp og ga flatt jern, lå på hornet og ga fingern. Jeg er ikke hard å be opp til dans da jeg skjønte at han var ute etter bråk, så jeg la meg inn foran og bremset litt etc før jeg la meg tilbake i høyrefeltet. Vi hadde nesten platekontakt et par ganger, så gikk ganske hardt for seg. Fiestaen passerte igjen med enda flere håndbevegelser, la seg ned i 100 i venstrefeltet ved siden av en lastebil og nektet noen å kjøre forbi i et par km, noe som førte til en ganske lang kø og med en W211 som lå og blinket med fjernlysene non-stop samt noe tuting.

Når vi kom inn på en kort slette med 3 felt kjørte jeg forbi han igjen og tok noen bremsetester før vi begge kjørte av og stoppet opp midt i en rundkjøring. Han begynte å slenge dritt, men jeg var så sint at jeg verken skrek tilbake eller viste fingern...hoppet ut av bilen med hjulvinna i hånda og løp mot han, da stakk han avgårde i full fart :lol:  Hvis man bedriver mye road rage og bøllete opptreden må man regne med at plutselig en dag møter man en om er like aggressiv tilbake og som ikke backer ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Werther skrev:

Gikk ei kule varmt på E6 i dag...

Lå en kar i Fiesta ST i 120 i venstrefeltet, og fikk etter hvert en W211 oppi ræva uten at han gadd å flytte seg. Jeg tok dem igjen og kjørte forbi i høyrefeltet, men da fyret Fiestaen seg opp og ga flatt jern, lå på hornet og ga fingern. Jeg er ikke hard å be opp til dans da jeg skjønte at han var ute etter bråk, så jeg la meg inn foran og bremset litt etc før jeg la meg tilbake i høyrefeltet. Vi hadde nesten platekontakt et par ganger, så gikk ganske hardt for seg. Fiestaen passerte igjen med enda flere håndbevegelser, la seg ned i 100 i venstrefeltet ved siden av en lastebil og nektet noen å kjøre forbi i et par km, noe som førte til en ganske lang kø og med en W211 som lå og blinket med fjernlysene non-stop samt noe tuting.

Når vi kom inn på en kort slette med 3 felt kjørte jeg forbi han igjen og tok noen bremsetester før vi begge kjørte av og stoppet opp midt i en rundkjøring. Han begynte å slenge dritt, men jeg var så sint at jeg verken skrek tilbake eller viste fingern...hoppet ut av bilen med hjulvinna i hånda og løp mot han, da stakk han avgårde i full fart :lol:  Hvis man bedriver mye road rage og bøllete opptreden må man regne med at plutselig en dag møter man en om er like aggressiv tilbake og som ikke backer ut.

Snodig at jeg har opplevd mye av de samme road-rage typene. 2x med Focus ST og én i Fiesta ST. Kan jo slenge til at jeg også stadig vekk møter på en kar i en Subaru Impreza WRX med full "Petter Solberg styling"... 

Uansett. Er det en spesiell type folk som kjøper sånne biler eller? :P har i min lille tid på veien bare sett 2 Fiesta ST og 3 Focus St'er. Der 1 av 3 var en knæsj grønn/lime grønn svenskskiltet en. De resterende 2 Focusene og den ene Fiestaen yppet til bråk... er egentlig veldig slitsomt når man bare vil hjem til samboer og slappe av etter en lang dag på jobb. 

Ellers så har jeg så mange prikker på lappen at jeg ikke kan tråkke bånn pinne. Så disse typene bare seiler rundt og lager problemer i både høyre og venstre fil. Slang meg på én gang. Var langt over stedets anviste hastighet for å si det sånn... jeg bremset veldig fort ned igjen, men Imprezaen bare kjørte på etter at jeg slapp han forbi. Tørr påstå at han lå godt over 160km/t da han suste forbi meg. 

Endret av Lifeasiknowit_bmw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje Ford ST-sjåfører er de nye Audi-sjåførene (som i sin tid overtok rævhøl-stafettpinnen fra BMW).  Jeg har også 6 prikker, så nesten uansett hva jeg blir tatt for neste gang så ryker lappen i 6 mnd.

Jeg synes dog det bare er moro med kappkjøring, det frisker opp i hverdagen. Er verre med disse nissene som ikke skjønner hva venstrefeltet skal brukes til, og så blir de såret og vonbrotne og blinker fanatisk når man passerer dem i høyrefeltet.  

Endret av Werther
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...