Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

12 minutter siden, Otis skrev:

@Lifeasiknowit_bmw

Når du skrev, heat exchanger, så fant jeg kun 1 stk på både 116i og 118i og den er selvskreven på begge to.
Så derfor lurte jeg på hvilken heat exchanger du refererte til som 116i ikke har.

Merkelig... skal ta screenshot av siden jeg har lest på. Vet at det må være en kjøler, men rart det står noe annet på info om motor. Ikke faktisk BMW informasjon da, men en side bare om motorer og teknisk info generelt.

Nettsiden:

http://mywikimotors.com/bmw-n13/

Har du noen tanker om det som står? Den versjonen jeg snakker om er 316i 136hk (100kw)

jeg spør hos ekspertisen (bimmers) for å få mer fornuftig informasjon :P 

IMG_5749.PNG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en her inne som snakket om Arduino og programmering av denne i forbindelse med montering av en Webasto varmer i F11. Jeg kom tilfeldgvis over dette Kickstarter prosjektet som er litt interessant i denne sammenhengen... :)

https://www.kickstarter.com/projects/1029808658/macchina-the-ultimate-tool-for-taking-control-of-y

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos dieselforbud, det skal bli interessant når det går opp for politikere, og folk flest, at nyere bensinbiler har de samme utfordringene med NOx som diesel:

Testprogrammet er mest konsentrert om tunge og lette dieselbiler, men to bensinbiler med direkteinnsprøytning var med i testprogrammet i denne omgang. Begge disse kom dårligere ut enn dieselbilene med hensyn til utslipp av partikler (PM), NOx og CO2 i forhold til kravene i typegodkjenningen, når de kjøres under forhold som tilsvarer virkelig trafikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt jeg har fått med meg arbeides det nå intenst politisk for å få implementert obligatorisk partikkelfilter (GPF) på nye bensinbiler med direkteinnsprøytning (GDI) i den nye Euronormen (Euro 6c) som forventes å være på plass senere i år (2017). Hvis dette ikke går vil et slikt krav komme i 2020.

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos chiptuning. En bekjent av meg skulle chiptune en SAAB 9-5 1.9-diesel, men under demontering fikk boksen tydeligvis en skade slik at ingenting elektrisk fungerte og bilen måtte fraktes på henger hjem. Han måtte sende hjernen (bilens...) til en spesialist på Vestlandet og har vært uten bil noen uker nå. Ble en dyrere trimming enn planlagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Werther skrev:

Apropos chiptuning. En bekjent av meg skulle chiptune en SAAB 9-5 1.9-diesel, men under demontering fikk boksen tydeligvis en skade slik at ingenting elektrisk fungerte og bilen måtte fraktes på henger hjem. Han måtte sende hjernen (bilens...) til en spesialist på Vestlandet og har vært uten bil noen uker nå. Ble en dyrere trimming enn planlagt.

Familien har vært kunde hos Autopower i 20 år. Så vi kjenner gutta der borte. De gjør en kjempejobb. Vi har hatt X6, 5 serier, 3 serier osv inne hos de på service og annen montering av hengerfeste, CIC etc. Utrolig flinke. Så de kommer nok til å være ganske nøye med installasjon om det er noe. Så ser ikke det som noe stort problem! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Jeg har brukt Autopower ett par ganger, er strålende fornøyd. Samme gjelder min far som har brukt dem i 15 år, ikke noe negativt å si. De vet hva de holder på med :) 

Stein Erik (daglig leder i Autopower) fikser og ordner med alt mulig. Autopower kjører service til veldig gode priser sammenlignet med Bavaria!

bra noen deler samme erfaringer som meg 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...